تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

ساماندهی سموم در محصول کشاورزی

مقالات (عمومی)
ساماندهی سموم در محصول کشاورزی

ساماندهی سموم در محصول کشاورزی :

ساماندهی سموم در ۷ محصول کشاورزی پر مصرف آغاز شد ساماندهی استفاده از سموم در هفت محصول کشاورزی پر مصرف شامل برنج، خیار، گوجه گلخانه ای، پرتقال، کاهو و سیب زمینی آغاز شد.

در برخی از این محصولات میزانی از باقیمانده سموم از جمله نیترات وجود داشته است به خصوص در مورد برخی سیب زمینی ها (۳۵ درصد)و کاهو (۲۲درصد) که از سال ۹۴ کار نمونه گیری و رصد مزارع این محصولات شروع شده است .

سالهای اخیر پیشرفتهای قابل توجهی در زمینه کاهش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی داشته ایم اما گزارشهای وزارت بهداشت و وزارت جهاد تناقض هایی دارد که باید برطرف شود تا بتوان گزارش دقیقی به افکار عمومی داده شود.

در عین حال سرعت کار برای کاهش میزان باقیمانده سموم کشاورزی مطلوب نیست و باید افزایش یابد .

گزارشهایی نیز مبنی بر وجود برخی فلزات سنگین مانند آرسنیک در برخی خاکهای کشاورزی وجود دارد که باید برای مقابله با این پدیده نیز برنامه داشته باشیم.

باید گزارشهای دقیقی داشته باشیم که کدام خاکها این مشکل را دارند و آیا با کشت جایگزین مشکل بر طرف می شود تا مشکلی برای سلامت انسان ایجاد نکند.

برای مساله سموم قاچاق نیز باید برنامه داشته باشیم .اگر از روی ناآگاهی برخی کشاورزان از این سموم استفاده می کنند یا پای افراد سوداگر در میان است باید برای هر دو موضوع نسخه و برنامه داشته باشیم.

تاکنون چهار هزار نوع سم مجاز برای کشاورزی شناسایی و تایید شده است اما همچنان نگرانی ازسموم غیر مجاز و بیش از حد، در کشاورزی ایران وجود دارد.

عرضه کنندگان مجاز سموم کشاورزی شناسایی شده و مجوز گرفته اند و از کشاورزان خواسته شده است از افراد بدون مجوز سم خریداری نکنند.

,متعددی نیز در این زمینه فعال شده اند تا محصولات بیولوژیکی تولید کنند که به عنوان جایگزین سموم کشاورزی مورد استفاده قرار گیرند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید