تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

سیستم تصفیه آب به روش بخار متراکم

مقالات (عمومی)
سیستم تصفیه آب به روش بخار متراکم

سیستم تصفیه آب :

آب از فراوانترین مواد بر روی کره زمین میباشد .کیفیت آب آشامیدنی در سلامت بشر مسئله ی مهمی است در حال حاضر  افزایش املاح و آلودگیهای گسترده شیمیایی و فیزیکی  آب به علت افزایش روز افزون جمعیت کره زمین در حال افزایش سریع است .سیستم تصفیه آب شامل فرایندی است که طی آن مواد نامطلوب و مضر  آب از آن حذف میشود .

این فرایند تصفیه آب به روشهای گوناگونی صورت میگیرد در زیر به یکی از روشهای متداول پرداخته شده است .

سیستم تصفیه آب به روش بخار متراکم :

در فرایندهای تقطیری سیستم تصفیه آب بر اساسی سیستم بخار متراکم ، بخارات تولید شده فشرده شده و در نتیجه دما افزایش می یابد.

افزایش فشار و دمای بخار می تواند به عنوان یک منبع حرارتی برای تبخیر آب مورد استفاده قرار گیرد. در این سیستم تصفیه آب ، بخار تولید شده متراکم شده تا تقطیر آن بتواند حرارت کافی برای تولید مجدد بخار از همان منبع رادراختیار قرار دهد.

سه پدیده یک سیستم تقطیر شامل تبخیر، جداسازی و چگالش بخار در اینجا نیز وجود دارد. در این سیستم یک کمپرسور و دو مبدل حرارتی آب خام را به وسیله دو جریان محصول و فاضلاب گرم می کنند.

انرژی الکتریکی لازم برای هر مترمکعب محصول در این سیستم حدود ۲۰ کیووات ساعت است. استفاده از این گونه سیستم ها در مکانی که انرژی حرارتی بخار به اسانی در دسترس نباشد، از سایر فرآیندهای تقطیر مؤثرتر است.

برای عمل کرد این نوع سیستم ها در فشار اتمسفری ، آب ورودی تا دمای جوش گرم شده و سپس به دستگاه وارد می شود.

برای این منظور از دو مبدل آب به آب که یکی به وسیله پساب و دیگری به وسیله محصول تغذیه می شود استفاده می گردد. قیمت این مبدل و هزینه های جاری بالا ازمحدودیت های مهم این نوع سیستم ها است.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید