تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

روغن سویا

مقالات (عمومی)
روغن سویا
جدول محتوای این صفحه پنهان

روغن سویا :

روغن سویا هم اکنون از بابت تولید سالانه در جهان در رتبه دوم بعد روغن پالم میباشد .

اگر روغن سویا معمولی در معرض هیدروژناسیون بیشتر قرار بگیرد، محصولاتی را تولید می کند که به عنوان روغن اسپرد و پخت و پز مناسب هستند.
نگرانیها درباره اثرات نامطلوب اسیدهای چرب ترانس که باعث افزایش مقدار LDL و کاهش مقدار HDL می شوند، منجر به درخواست ایالات متحده برای درج مقدار اسید چرب ترانس برروی برچسب مواد غذایی شده است.
از آنجا که بیشتر اسیدهای چرب ترانس در طی هیدروژناسیون جزئی اسیدهای چرب چند غیر اشباع تشکیل می شوند، تلاش هایی در جهت به کارگیری تکنولوژی های دیگر از جمله استریفیکاسیون داخلی صورت گرفته است تا بدون اینکه مقدار اسیدهای چرب اشباع افزایش پیدا کند، میزان هیدروژناسیون محدودتر شده و یا از آن اجتناب شود .
مشکل اسیدهای چرب ترانس که در طی هیدروژناسیون جزئی روغن سویا تولید می شوند، در ایالات متحده آمریکا نسبت به اروپا جدی تر است.

نکته :

روغن خام سویا حاوی چندین ترکیب کمیاب است و این ترکیبات که در طی تصفیه حذف می شوند، میتوانند بازیابی شوند و به عنوان مواد با ارزشی برای مقاصد دیگر به کار برده شوند.
مرحله صمغ گیری باعث حذف بخش اعظم فسفولیپیدهای سویا می شود (تقریباً ۳ درصد) و تولید لیستین می کند که یک مخلوط خام از فسفولیپیدها به همراه تری آسیل گلیسرول ها و گلیکولیپید میباشد .
در مرحله بی بوسازی، یک عصاره تقطیر شده سویا از دستگاه بوگیر به دست می آید که غنی از استرول ها (تقریباً ۱۸ درصد در مقابل مقدار اولیه ۰/۳۳ درصد) و توکول ها (تقریباً ۱۱ درصد در مقابل مقدار اولیه ۰/۲۱-۰/۱۵ درصد) و یک منبع با ارزش از فیتو استرول ها و ویتامین E است.
تلاش هایی جهت تولید روغن سویا با ترکیب اسید چرب تغییریافته یا با مقادیر متفاوتی از اجزاء کمیاب در حال انجام است.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید