تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

پوششهای خوراکی

مقالات (عمومی)
پوششهای خوراکی
جدول محتوای این صفحه پنهان

پوششهای خوراکی :

مواد غذایی گاهی اوقات با لایه های نازکی از مواد خوراکی و پوششهای خوراکی پوشانده میشوند تا از طریق به حداقل رساندن افت رطوبت محصول، مدت ماندگاری آنها افزایش یابد.
این پوششهای خوراکی باعث ایجاد جلای ویژه در ماده غذایی شده و آن را جذاب تر می کنند و نیز موجب عدم نیاز به استفاده از بسته بندی های پرهزینه و پیچیده میشوند.
لایه های نازک مورداستفاده ممکن است از جنس کربوهیدرات ، پروتئین ، اما قادر به ایجاد فیلمهایی انعطاف پذیر در دماهای پایین تری نسبت به موم ها میباشند.
مواد غذایی که معمولا توسط این نوع فیلم ها پوشش داده میشوند شامل مرکبات (پرتقال و لیمو)، میوه های پاییزی و انواع سیب ، سبزیجات (خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی)، انواع آب نبات و شیرینی، آجیل های کشمش ، انواع پنیر و محصولات بر پایه نشاسته (غذاهایی که از غلات تهیه شده اند، دونات ، قیف بستنی و انواع ویفر ) میباشند .
روغنهای گیاهی که برای پوشش دادن فراورده های غذایی استفاده می شوند باید در درجه حرارت اتاق مایع باشند و پایداری اکسایشی بالایی داشته باشند.

توجه :

این روغنها به عنوان یک سد رطوبتی و پوششهای خوراکی ، حامل مواد مولد عطر و طعم، عامل روان کننده یا منتشر کننده، عامل ضد ایجاد گرد و غبار یا ضد کلوخه ای شدن و به عنوان یک فاکتور مؤثر در افزایش درخشندگی ماده غذایی به کار می روند.
روغنهای مذکور در مقادیر کم مورد استفاده قرار می گیرند و روی سطوح بزرگی از محصولات بدون پوشش در طول برشته کردن، سرخ کردن یا جابه جایی پاشیده می شوند.
این پوششها در شیوه سنتی از روغن حاصل از دانه هایی چون سویا یا پنبه دانه تهیه می شوند.
این روغنها ارزانند، اما نیاز به عملیات فراوری پرزحمتی همچون هیدروژناسیون جزئی و جزء به جزء سازی دارند تا حالت فیزیکی و پایداری شیمیایی موردنیاز در آنها ایجاد شود.

روغنهای جدید حاوی اولئیک بالا نیز ممکن است مورد استفاده قرار بگیرند.
این روغن ها گران ترند ، اما به خاطر ویژگیهای تغذیه ای بهتر که ناشی از مقادیر پایین تر اسیدهای ترانس و اشباع در ترکیب آنها میباشد و نیاز کمتر به فراوری، دارای ارزش افزوده بیشتری هستند.
روغنهای لوریک نظیر روغن نارگیل و روغن هسته پالم برای اسپری کردن روی بیسکوئیت های نوع کراکر به کار می روند تا ظاهر جذابی ایجاد کنند و با عمل کردن به عنوان یک سد رطوبتی، تردی محصول را حفظ کنند و کیفیت خوردن محصول را بهبود بخشند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید