تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

مواد غذایی فراسودمند

مقالات (عمومی)
مواد غذایی فراسودمند

مواد غذایی فراسودمند :

آگاهی عمومی درباره ارتباط بین رژیم غذایی و سلامتی و مواد غذایی فراسودمند روز به روز در حال افزایش است. آگاهی درباره این رابطه عمدتا برای افراد مسن تری که می خواهند فعال و تا حد امکان سالم زندگی کنند، برای دولتها که نگران افزایش هزینه های درمانی هستند و برای صنعت مواد غذایی که به خاطر سود ناخالص کم در تولید اغلب مواد غذایی معمول و سنتی تحت فشار قرار گرفته است و به دنبال تولید محصولات جدیدی با سود بیشتر می باشد، اهمیت زیادی دارد.
تخمین زده می شود که در کشورهای توسعه یافته طی یک دوره ۳۰ ساله از ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۰، تعداد افراد بالای ۸۰ سال تا حد ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت و تعداد افراد بالای ۶۰ سال دو برابر خواهد شد.
این مسائل منجر به نگرانیهایی در رابطه با زنجیره غذایی می شوند چرا که این زنجیره باید مواد غذایی ایمن تر و سالمتری را تحویل مصرف کننده دهد و عادت های غذایی را تغییر دهد به طوری که غذا بیشتر در آشپزخانه منزل آماده شود و غذای آماده کارخانه ای کمتری مصرف شود و غذا خوردن در بیرون از خانه تا حد امکان کاهش یابد.
تحت این شرایط یعنی هم در مصرف غذای آماده کارخانه ای و هم در غذا خوردن خارج از خانه، کنترل روی انتخاب ماده غذایی مصرفی تا حدودی کاهش می یابد.
این روند برای دانشمندان و متخصصان تغذیه خواهان اصلاح رژیم غذایی، برای صنعت مواد غذایی، برای دولت و برای رسانه ها جالب توجه است.
میزان توجه به این قضیه به ویژه در ژاپن روز به روز افزایش بیشتری داشته است، چرا که در این کشور طی چندین سال یک سیستم متمرکز برای شناسایی «مواد غذایی مفید برای سلامتی » با نام اختصاری FOSHU همراه با لوگوی (نوعی زبان کامپیوتری ساده) خاص خودش وجود داشته است.
بسیاری از کشورهای پیشرفته دیگر از جمله فنلاند نیز توجه قابل ملاحظه ای به این موضوع نشان داده اند.
غذاهای فراسودمند حاوی مولکولهای فعال زیستی هستند که باعث تقویت سلامت بدن میشوند یا خطر بیماریها را کاهش میدهند و به صورت مواد غذایی مرسوم و در مقادیری که خیلی با مقدار مصرف عادی تفاوتی ندارد، مصرف میشوند.
کتاب جدید (گانستون، ۲۰۱۵) که به این موضوع اختصاص داده شده است، دربرگیرنده فصلهایی درباره آنتی اکسیدانها (کاروتنوئیدها، توکوفرولها، فلاونوئیدها، روغن رزماری، روغن سبوس برنج و روغن کنجد)، دی آسیل گلیسرولها، فیتواسترولها، الیپیدهای ساختمانی، اسیدهای امگا۳ و CLA می باشد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید