تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

تغذیه و تاثیر مواد غذایی بر روی سلامت انسان

مقالات (عمومی)
تغذیه و تاثیر مواد غذایی بر روی سلامت انسان

تغذیه و تاثیر مواد غذایی بر روی سلامت انسان :

تغذیه و تاثیر مواد غذایی بر روی سلامت انسان بحثی است که تقریبا همه افکار عمومی به خصوص در کشورهای توسعه یافته را به خود مشغول کرده است.
علاوه بر بحث سلامت ماده غذایی ، نگرانی هایی در مورد مواد شیمیایی و مضر خارجی وجود دارند. پر واضح است که باید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نمود.
هدف فرآورده های ارگانیک این است که با استفاده از موادی که سلامت آنها ثابت شده است، از حضور مواد مضر در فرآورده ها ممانعت کنند. اطمینان از سلامت فرآورده می تواند باعث افزایش استقبال آن گردد.
چرا که این اطمینان به وجود می آید که ضمن تأمین ریز مغذی های مورد نیاز، هیچ گونه ضرری برای سلامت مصرف کننده در بر نخواهد داشت.
پزشکان نیز معتقد هستند که در صورت عدم نظارت بر تغذیه مشکلاتی در الگوی تغذیه ای شخص ایجاد و سلامت انسان به خطر می افتد.

نکته :

تغذیه، مسئله بسیار مهمی در زندگی افراد است. زیرا نه تنها واکنش بدن هر شخص در برابر غذاهای متفاوتی که مصرف می کند متفاوت است، بلکه هر یک از افراد در طول یک روز و یا یک هفته انواع مختلفی از غذا استفاده می کنند.
در نتیجه در چنین شرایطی اثر مفید و یا مضر هر یک از مواد اولیه قابل اثبات نخواهد بود. بنابراین داشتن یک رژیم تغذیه ای مناسب و متعادل برای هر شخص مهم است.
در چنین شرایطی هیچ گونه نگرانی در مورد تأمین ریز مغذی ها از جمله پروتئین، ویتامین و فیبر و انرژی مورد نیاز بدن وجود نخواهد داشت.

با پیشرفت علم پزشکی در ۱۰۰ سال گذشته، بسیاری از بیماریها هم اکنون قابل پیشگیری و یا درمان هستند.
مصونیت از این بیماریها سبب آشکار شدن مشکلات ناشی از تغذیه نادرست و یا سایر شیوه های غیراستاندارد زندگی شده است. بنابراین مسایل برای ما روشن تر و مهم تر شده اند.

توجه :

زیاده روی در مصرف می تواند باعث بروز مشکلاتی شود. این مشکلات که تحت عنوان بیماریهای عدم تعادل غذایی شناخته می شوند، سبب ناراحتی های ساده مانند، نفخ، درد مفاصل و سردرد و یا ناراحتی های جدی تر همچون مشکلات گوارشی ، التهاب روده و تهوع ، تورم گلو ، اسهال ، آسم و مشکلات تنفسی می شود.
عکس العمل بسیار شدید نسبت به ترکیب خاص، تحت عنوان حساسیت شناخته میشود. خطرناک ترین نوع حساسیت، شوک آنافیلاکسی میباشد که پس از مصرف غذایی آلرژی زا می تواند باعث بروز هر یک از مشکلات فوق همراه با افت شدید فشار خون شود.
در صورت عدم معالجه سریع، شوک آنافیلاکسی می تواند خطر جدی محسوب شود.
با استفاده از تحقیقات ژنتیکی می توان مشکلات قابل پیش بینی در متابولیسم و حساسیت را مشخص کرد. همچنین در آینده نزدیک احتمال تعیین مواد مصرفی برای رشد و سلامتی وجود دارد.
غذاهای عملگر ، دسته ای از مواد غذایی هستند که به دلیل در بر داشتن ترکیبات خاص، نقش مؤثری در سلامت ایفا می کنند.
غذا از نظر اجتماعی و فرهنگی برای بسیاری از اشخاص مسئله بسیار مهمی است. چرا که مصرف غذا صرف زنده ماندن نیست و این مسئله در روابط اجتماعی ما نیز مؤثر است.
زیرا تمایل افراد به خرید مواد غذایی (به خصوص مواد غذایی که شامل مواد قندی و چربی بیشتری هستند) افزایش می یابد.
در این صورت مصرف روزانه مواد غذایی ممکن است بیش از نیاز بدن باشد که باعث بروز چاقی می گردد و خود می تواند علت بروز بسیاری از بیماریها باشد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید