تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

از رنگهای دلخواه خود تغذیه کنید

مقالات (عمومی)
از رنگهای دلخواه خود تغذیه کنید

از رنگهای دلخواه خود تغذیه کنید :

شما تـنها بـا انـتـخاب رنگهای دلخواه تان در غــذاها به راحتی می توانید از فرایند سالخوردگی و آلزایمر جلوگیری نمایید.

این بـار کـه مـــی خواستید میوه یا سبزی انتخاب کنید، از انواع کوچک اما پر خاصیت مانند توت سیاه استفاده کنید.

یـــک تحقیق جدید نشان می دهد که افزودن توت سیاه و بـویسن بری (گیـاهـی کـه از پیونــد شـاه تـوت و تـــمشک بـدست مـی آید) به برنامه غذایی روزانه افراد می تواند به عنوان یک ماده مؤثر از فرایند افزایش سن جلوگیری نماید، از تمام قسمت های بدن شما محافظت کرده و همچنین گسترش آلزایمر و سایر بیماری های زوال عقل را نیز به تاخیر بیندازد.

توت و انواع میوه ها و سبزی های رنگارنگ دیگر سرشار از پلی فنول میباشند. این ماده نوعی ضد اکسنده است که توانایی این را دارد که حتی از ریز ترین سلول های بدن نیز محافظت کند. به همین دلیل بدن نوعی مصونیت در مقابل استرس، اضطراب های محیطی و فرایند سالخوردگی پیدا می کند. این ماده شیمیایی سودمند در چای سبز، روغن زیتون، شکلات خالص، و انار نیز یافت می شود.

چگونه می توان از مزایای این میوه های ضد سالخوردگی بهره گرفت؟

در یک پژوهش جدید که در ژورنال علم کشاورزی و تغذیه منتشر خواهد شد، به همه پیشنهاد میشود تا: رنگهای دلخواه شان را بخورند.

از آنجایی که پلی فنول مسئول رنگ دادن به انواع و اقسام میوه ها و سبزی ها میباشد، انتخاب رنگ های مختلف به شما کمک می کند که بدن خود را با انواع مختلف آنتی اکسیدان ها اشباع کنید. در این میان می توان به زغال اخته، توت فرنگی، آب انگور سیاه، و انار اشاره کرد. هر چه رنگ غذاهایی که مصرف می کنید به رنگین کمان نزدیک تر باشد، بهتر است.

اکثر افراد متوجه نیستند که استفاده از رنگ های مختلف میوه ها و سبزیجات برای قلب نیز مفید است. “جیمز جوزف” عصب شناس و مدیر آزمایشگاه عصب شناسی در مرکز تحقیقات دانشگاه تافتز اظهار می دارد که آنتی اکسیدان ها از شریان های قلب محافظت کرده مواد مغذی لازم را به آنها می رسانند و آنها را نیرومند نگه می دارند.

شریان های خونی سالم نه تنها سلامت سیستم قلبی-عروقی را تضمین می کنند بلکه از سفید شدن زود رس موها نیز جلوگیری نموده و سلامت سلول های خاکستری را نیز تامین می کنند. به عقیده جوزف: “چیزی که برای قلب خوب باشد، برای مغز هم مفید است.”

بعید نیست که روزی از انواع توت ها در پودرها و مکمل های غذایی استفاده شود؛ اما به هر حال استفاده از میوه ها و سبزی های تازه تاثیر دو چندانی در بر دارد. “جیمز جوزف” می گوید در فرایند صنعتی شدن بسیاری از ترکیبات اصلی آنها از بین می روند. او همچنین معتقد است که در میوه و سبزی ترکیبات شیمیایی وجود دارد که ممکن است ما از وجود آنها بی خبر باشیم.

نکته :

البته با افزودن رنگهای دلخواه متفاوت به رژیم غذایی خود نباید انتظار داشته باشید که همه چیز یک شبه درست شود. برای برخورداری از سلامت کامل باید این موارد را در نظر بگیرید: رژیم غذایی مناسب، تمرین ذهنی و جسمی.

ورزش کردن روی مغز تاثیر مشابهی نظیر اثر پلی فنول می گذارد. محققان مؤسسه دانشگاهی فلوریدا به این نتیجه دست پیدا کردند که موش هایی که در لانه خود چرخ بازی دارند، علائم پیری کمتری نسبت به همسالان خود که هیچ تحرکی نداشتند، نشان می دهند. همین آزمایش برروی انسان ها نیز انجام شده و نتایج مشابهی بدست آمده.

حال می رسیم به تمرین ذهنی. کتاب خواندن، حل جدول های متقاطع، و سایر تمرین های ذهنی می تواند سلامت مغز را تضمین کرده و از ابتلا به بیماری هایی نظیر آلزایمر نیز بکاهید.

البته با دانستن این مطالب تنها نیمی از راه طی کرده ایم. حال که دانستیم غذا و ورزش سلاح های مفیدی برای مبارزه با انواع بیماری ها هستند، دیگر هیچ بهانه ای برای عدم انجام مبارزه وجود نخواهد داشت

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید