تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

عوامل سد راه صادرات محصولات کشاورزی

مقالات (عمومی)
عوامل سد راه صادرات محصولات کشاورزی

عوامل سد راه صادرات محصولات کشاورزی :

یکی از حیاتی ترین محرکه های رشد اقتصادی است که از دیرباز فکر مسئولان را برای تحقق این امر به خود مشغول کرده و تا کنون راهبردهای مختلفی به کار گرفته‌اند.

صادرات محصولات کشاورزی به سبب عدم رقابت پذیری با سایر محصولات از باب قیمت تمام شده تعریف شفافی ندارد، بازاریابی امری مهم در توسعه صادرات محصولات کشاورزی است و اتحادیه و تشکل ها در بازارهای هدف باید اقدامات لازم برای توسعه تبلیغات و جلب نظر متقاضیان را بکار گیرند.

محصولات کشاورزی و غذایی مورد توجه کشورهای اروپایی و روسیه است، افزایش تولید محصولات ارگانیک می تواند زمینه را برای توسعه صادرات بطور گسترده فراهم آورد.

بسته بندی نامناسب محصولات کشاورزی صادراتی موجب شده تا این محصولات با برند سایر کشورها و ارزش افزوده بیشتر به سایر نقاط جهان صادر شود.

پرداخت تسهیلات با سود پایین و همچنین اعطای یارانه صادراتی به صادرکنندگان می تواند زمینه را برای تقویت صادرات محصولات کشاورزی فراهم کند چرا که در صورت کمرنگ بودن بازار صادراتی و تقاضا در بازار داخلی شاهد سقوط قیمت محصولات و در پی آن از دست رفتن منابع آبی روبرو می شویم.

بالا بودن قیمت تمام شده، قدرت رقابت را سلب کرده است .

نوسانات نرخ ارز و بالا بودن قیمت تمام شده محصولات در بازارهای هدف مشکلاتی ایجاد کرده، به طوریکه نرخ فروش محصولات کشاورزی در این بازارها کمتر از نرخ داخلی است و تنها به سبب فساد پذیر بودن محصول و قیمت بالای حمل و نقل امکان بازگشت این محصولات امانی وجود ندارد.

انتظار می رود دفاتر توسعه صادرات با هموار کردن زیر ساخت ها و حمایت همه جانبه از صادرکنندگان به رونق این بخش کمک کنند.

نکته :

نبود زیر ساخت های لازم، سد راه صادرات شده است.

در توسعه صادرات محصولات کشاورزی ، نبود زیر ساخت های لازم و صنایع تبدیلی و تکمیلی متناسب با مصارف خارجی، مشکلاتی در این زمینه ایجاد کرده است.

برندسازی امری مهم در صادرات محصولات کشاورزی به شمار می رود،برند سازی محصولات کشاورزی و ایجاد پایانه های تخصصی صادرات با نواقصی روبرو است که برای رونق صادرات و افزایش درآمد های ارزی باید هر چه سریع تر نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

خام فروشی محصولات از جمله معضلات عمده این بخش به شمار می رود که در این خصوص لازم است، وزارتخانه‌ مسئول اقداماتی در جهت ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصول انجام دهد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید