تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت
مقالات (عمومی)
فوندانت

فوندانت :

از آب نبات های کریستالی فوندانت را می توان نام برد.

این یک ماده کرم مانند است که برای پر کردن قسمت میانی نرم شکلات مورد استفاده قرار می گیرد و در کارخانجات بیسکویت و کیک سازی از آن برای مقاصد تزئینی استفاده می نمایند. شدن اشاره کرد. در ایران،  استفاده از  فوندانت گسترش بسیاری داشته است .

فوندانت خمیری خاصیت فیزیکی چون گل سفالگری دارد و به راحتی شکل و طرح  فانتزی پیدا میکند . همینطور خاصیت رنگ پذیری بسیار مناسبی جهت ساخت کیک دارد و بیشتر جهت پوشش روی کیک ها و شیرینی ها کاربرد دارد .

این ماده در پخت کیک و شیرینی کاربرد فراوانی دارد . خمیر فوندانت جهت تزیین لایه های کیک و تزئینات گل و عروسکهای فانتزی بر روی کیک های شیرینی پزی و کاپ کیک کاربرد دارد .

اساس از بلورهای ریز شکر درست شده که با شربت اشباع پوشانده شده اند. فوندانت را از جوشانیدن یک محلول قندی و افزودن شربت گلوکز یا یک عامل ایجاد اینورسیون به آن به دست می آورند.

همان طوری که در مورد شیرینی های جوشانده انجام میگرفت. اما جوشاندن و از بین بردن آب آن ضرورتی نداشته و مخلوط را تنها تا ۱۲۰-۱۱۵ درجه سانتی گراد حرارت میدهند.

در حالی که در شیرینی های جوشانده درجه دما ۱۶۵-۱۵۰ سانتی گراد است.

محلول شربت به دست آمده را با گذراندن از روی استوانه در حال چرخشی که با آب سرد می شود به سرعت سرد نموده و از آنجا وارد دستگاه به هم زن می کنند.

در آنجا به شدت به هم زده می شود و باعث شروع کریستالیزاسیون جهت تشکیل تعداد بسیار زیادی کریستالهای ریز می گردد.

از مزایای مهم فوندانت رنگ پذیری و شکل پذیری راحت و نیز ماندگاری طولانی در برابر فساد است که سبب شده است امروزه نامی آشنا برای دوستداران و علاقه مندان به پخت کیک و شیرینی باشد .

 

 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید