تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

مخلوط کردن روغن ها و چربیها

مقالات (عمومی)
مخلوط کردن روغن ها و چربیها

مخلوط کردن روغن ها و چربیها :

مخلوط کردن روغن ها و چربیها با همدیگر برای تولید محصولی با خواص تغذیه ای یا فیزیکی بهبود یافته تاریخچه ای طولانی دارد.
برای مثال مخلوط کردن روغن ها و چربیها بیشتر اسپردها از مخلوط کردن دو یا چند روغن تهیه می شوند تا خواص تغذیه ای و فیزیکی مطلوب به دست آید. استریفیکاسیون داخلی معمولا روی مخلوط روغن ها انجام می گیرد.
روغن ها برای به دست آمدن یک ترکیب دلخواه با یکدیگر مخلوط می شوند که این روش هزینه بسیار کمی دارد و برای ارائه بهترین راه حل ، برنامه های کامپیوتری نیز توسعه پیدا کرده اند.
در حال حاضر مخلوط هایی از روغنهای گیاهی با یک ترکیب اسید چرب مناسب و گاهی اوقات با افزودن ترکیباتی مانند روغن های حاوی گامالینولئیک اسید یا روغن ماهی و آنتی اکسیدان های مؤثر به عنوان «روغن های سالم» عرضه می شوند.
ممکن است مقدار کمی از یک روغن با پایداری اکسایشی بالا (مانند روغن کنجد یا روغن سبوس برنج) به یک روغن با پایداری کمتر افزوده شود تا بدین وسیله پایداری اکسایشی محصول نهایی افزایش یابد.
اغلب روغن های لوریک با روغنهای غیر لوریک مخلوط می شوند.

جزء به جزء سازی شامل زمستانه کردن و موم گیری

جزء به جزء سازی فرایندی است که از طریق آن یک روغن به دو جزء یا بیشتر تقسیم می شود که اجزاء حاصله از نظر ترکیب اسید چرب و وضعیت تری آسیل گلیسرولها با هم تفاوت دارند.
این کار میتواند بدون اتلاف مواد و بدون نیاز به تصفیه اضافی انجام شود. دو جزء حاصل از فرایند جزء به جزء سازی دامنه کاربرد روغن اصلی را گسترش می دهند.
روشی که معمولا بیشتر به کار برده میشود، به عنوان جزء به جزء سازی خشک معروف است. در این روش یک روغن کاملا مایع و فاقد حلال به آهستگی سرد می شود و به دنبال آن جداسازی مؤثر فازهای جامد (استئارین) و مایع (اولئین) توسط مکش یا فشار انجام می شود.
جداسازی ضعیف باعث باقی ماندن اولئین در داخل استئارین و تولید اولئین کمتر و استئارین بیشتر می شود که عدد یدی استئارین حاصله از میزان مطلوب خود بالاتر خواهد بود.
این تکنیک بیشتر برای روغن پالم استفاده میشود، اما کاربردهای دیگری نیز دارد .
پیشگویی در مورد اینکه در طی جزء به جزء سازی چه اتفاقی برای ترکیبات جزئی و ناخالصیها میافتد همیشه آسان نیست و این فرایند ممکن است اثرات پیش بینی نشده ای روی پایداری اکسایشی محصول نهایی داشته باشد.
زمستانه کردن نامی است که به شکلی ساده جزء به جزء سازی اطلاق می شود. زمستانه کردن در اصلی به معنای ذخیره کردن یک روغن مانند روغن پنبه دانه در داخلی مخازنی در طول فصل زمستان میباشد.
در طی این ذخیره سازی، تری آسیل گلیسرول های اشباع کریستاله شده و بخش مایع و غیر اشباع را ترک می کنند. احتمال کریستاله شدن بخش مایع در درجه حرارت یخچال خانگی بسیار کم است.
بعضی از روغن های استخراج شده با حلال مانند روغن آفتابگردان ممکن است حاوی موم باشند که باعث ایجاد حالت ابری (کادری) در روغن در طی انبارداری، به ویژه در دماهای کمتر از دمای محیط می شود.
برای غلبه بر این ویژگی، چنین روغن هایی قبل از اینکه وارد بازار فروش شوند از طریق انبار کردن در دماهای مناسب و سپس صاف کردن موم گیری می شوند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید