تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

دستورالعمل خمیر سفت فرآورده غذایی

مقالات (عمومی)
دستورالعمل خمیر سفت فرآورده غذایی

دستورالعمل خمیر سفت فرآورده غذایی :

ویژگی شاخص دستورالعملهای تولید فرآورده هایی که در این گروه جای میگیرند این است که به علت غنی بودن آرد از گلوتن ، خمیر حاصل از خاصیت الاستیک و کشش پذیری زیادی برخوردار می باشد.
در این گروه، طبقه بندی فرعی دیگر نیز وجود دارد . به طور کلی در این گروه مقدار چربی و شکر نسبتا کم است.
برای تهیه یک خمیر مناسب باید مقدار قابل توجهی آب استفاده شود. افزودن آب سبب هیدراته شدن آرد شده در ادامه فرآیند مختلط کردن سبب تشکیل گلوتن میگردد.
گلوتن در کشش پذیری خمیر موثر است از نظر مصرف کنندگان این دسته شامل دامنه وسیعی از فرآورده ها از جمله جانشین های فرآورده های نانی با زمان ماندگاری زیاد (کراکرهای کرم دار، کراکرهای سودا و بیسکویتهای مرطوب) که کم شکر و یا عاری از شکر هستند و مقدار بسیار کمی چربی دارند و همچنین بیسکویتهای ترد که مقدار کمی شکر و چربی دارند و به عنوان بیسکویتهای نیمه شیرین شناخته شده اند (انواع بیسکویتهای چای، بیسکویت های همراه قهوه و…) میشوند.
این گروه همچنین شامل کوکتل (پیش غذا) و کراکرهای خوش طعمی که به طور وسیعی به عنوان همراه انواع نوشیدنیها و یا به عنوان میان وعده (کراکر، چوب شورها،…) مصرف شده، می شوند.
جز در موارد بسیار استثنایی خمیر این گروه به روش ورقه کردن و برش آماده میشود. مشکل اساسی این فرآیند، حفظ اندازه و شکل بیسکویت میباشد.
زیرا گلوتن خمیر دارای خاصیت کشسانی بوده و قطعات خمیر بعد از بریدن و حین مراحل اولیه پخت کوچک خواهند شد. میزان جمع شدگی خمیر بستگی به کیفیت آرد و تغییر کیفیت گلوتن (با استفاده از ترکیبات شیمیایی، آنزیمها و یا تخمیر توسط مخمرها) و در نهایت زمان استراحت قبل از برش دارد.

نکته :

یکی از مشکلات این فرایند حذف آب طی پخت است. زیرا تهیه خمیر در این گروه به آب بیشتری نیاز دارد.
خشک کردن یکی از مراحل مهم و اساسی فرایند پخت است. زیرا اختلاف رطوبت بین مرکز و لبه های بیسکویت خروجی از فر ممکن است سبب ترک خوردگی شود.
دستورالعملهای تولید فرآوردههای این گروه نسبتا ارزان میباشند. در نتیجه به طور گسترده در سراسر جهان تولید میگردد و اغلب تولید کنندگان حداقل برخی از این فرآورده ها را تولید می کنند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید