تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

محافظت از محصولات کشاورزی از آفات

مقالات (عمومی)
محافظت از محصولات کشاورزی از آفات

محافظت از محصولات کشاورزی از آفات :

محافظت از محصولات کشاورزی از آفات از چالشهای مهم در تولید محصولات کشاورزی میباشد. در کشاورزی رایج، از بیش از یکصد نوع ترکیب شیمیایی خطرناک نظیر آفت کشها، علف کشها و کودهای شیمیایی به منظور کنترل آفات و حشرات و بارورسازی خاک استفاده میگردد که بازمانده های این مواد علاوه بر آلوده کردن آبهای زیرزمینی و خاک، جذب گیاهان و درختان شده و بخشی از آن با رسوب در محصولات کشاورزی به بدن انسان منتقل میشوند.
همچنین در برخی موارد، برخی کشاورزان آموزش ندیده به صورت ناآگاهانه و یا برای سود بیشتر، استفاده از سموم و کودهای شیمیایی را به نحوی نادرست و بدون توجه به سلامت دیگران انجام داده اند.
به عنوان مثال در ایران یک کشاورز از روی ناآگاهی اقدام به ریختن سم کشاورزی در آب چاه منطقه کشاورزی می کند. اینکار باعث آلودگی آبهای زیرزمینی در منطقه گردید و سلامت مردم را با خطر جدی مواجه ساخت.
برای بهبود سلامت مردم، میبایست سیاست توسعه کشاورزی پایدار در ایران در جهت تولید محصولات کشاورزی سالم و نیز آموزش صحیح کشاورزان و نظارت موثر بر آنها در نظر گرفته شود.
استفاده از کود برای کمک به رشد محصولات کشاورزی و محافظت از محصولات کشاورزی از جمله چالشهای مهم میباشد. در ایران در ۱۰ سال گذشته، میزان مصرف کودهای شیمیایی افزایش قابل توجهی داشته است که در بلند مدت باعث میشوند که خاک و منابع آب در مناطق کشاورزی آلوده گردند.

نکته :

این در حالی است که کودهای طبیعی معمولا کم هزینه تر بوده و در اکوسیستم آلودگی به وجود نمی آورند.
کودهای طبیعی دارای قابلیت تجزیه پذیری در محیط طبیعی هستند (بر خلاف کودهای شیمیایی و استفاده از آنها میتواند روش خوبی برای نیل به اهداف توسعه کشاورزی پایدار باشد. یکی از روشهای تولید کود زیستی ، استفاده از کودهای حیوانی و محتویات روده حیوانات ذبح شده میباشد که از زمان قدیم در روستاها مرسوم بوده است.
روش دیگر برای تهیه کود کشاورزی طبیعی، استفاده از مخلوط برگ درختان با خاک در محیطی مناسب میباشد.
این روش از دیرباز توسط انسانها در برخی کشورها مورد استفاده قرار گرفته است (تولید کود از برگ درختان در بین کشاورزان ژاپنی مرسوم میباشد و از آنها میتوان در مورد نحوه تهیه آن مشاوره گرفت.
این نوع کودها میتوانند به صورت متنوع از برگ درختان مختلف تهیه شوند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید