تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

تاثیر مصرف میوه و سبزیجات بر سلامت

مقالات (عمومی)
تاثیر مصرف میوه و سبزیجات بر سلامت

تاثیر مصرف میوه و سبزیجات بر سلامت :

در کشوری مانند ایران که دارای چهار فصل متفاوت و زمینهای فوق العاده حاصلخیز میباشد، انسانها با شروع بهار و سرسبزی، به مواد غذایی غنی از املاح و مواد معدنی نظیر سبزیجات، گیاهان کوهی و میوه های بهاری دسترسی پیدا میکنند که زندگی را به بدن آنها میدهد.
با شروع فصل گرما و تابش بیشتر نور خورشید، میوههایی سرشار از آب و مواد معدنی، ویتامینها و آنتی اکسیدانها بر روی درخت ها و بوته ها به مرحله رسیدگی کامل میرسند (مانند سیب، هندوانه و انگور) و بدن انسان را در وضعیت بسیار مناسبی از لحاظ سلامتی قرار میدهند.
در این مدت، برخی میوه ها توسط انسان خشک میشوند تا بعدا در فصل سرما مورد استفاده قرار گیرند.
با شروع پاییز و فصل سرما، سرسبزی درختان از بین میرود، دسترسی به میوهها و سبزیجات بسیار محدود میگردد و در نتیجه انسانها در وضعیت نامناسبی از لحاظ سلامت قرار میگیرند.
در فصل سرما، دسترسی مردم به سبزیجات کاهش یافته و انسانها از گوشت دام بیشتر برای تغذیه استفاده میکنند.
افزایش مصرف گوشت به معنی اسیدی تر شدن بدن میباشد که احتمال بیماری را افزایش میدهد.

اما زمینهای جادویی ایران زمین همچنان به محافظت انسانها ادامه میدهند و با شروع فصل سرما و افزایش احتمال بیماری، میوه هایی نظیر شلغم ، لیموشیرین و انار که سرشار از ویتامینها هستند را عرضه میکنند.
انار ارگانیک طبیعی با خواص اعجاب انگیز خود قادر است PH خون و اسیدی بودن آن را تنظیم کند، میزان اکسیژن در خون را بالا ببرد و سرطان را از انسان دور نماید.
با توجه به سرمای هوا و ماندگاری طولانی تر، این میوه ها معمولا تا پایان فصل سرما در دسترس بودند و انسانها را از خطر سرطان مصون نگه میداشتند.
البته خواص شفابخش میوه ها و سبزیجات مربوط به محصولات کشاورزی ارگانیک طبیعی میباشد که بدون کودهای شیمیایی و سموم تولید میشوند.
مصرف میوه های فصل محلی که تازه هستند بهترین میباشد، اما محصولات کشاورزی شهرها و کشورهای دوردست که به دلیل پیمودن مسافت طولانی دیگر تازه نیستند و همچنین انطباق با شرایط محیطی فصل در مقصد را ندارند، ممکن است چندان مفید نباشند. اگر محصولات کشاورزی وارداتی یا محصولاتی که با روشهای صنعتی و استفاده از کودهای شیمیایی و مواد سمی تولید شده اند را مصرف میکنید، انتظار معجزه در بهبود سلامتی نداشته باشید و حتی ممکن است بدن خود را به موادی آلوده کنید که در کشاورزی صنعتی استفاده شده است.
بهترین محصولات کشاورزی آنهایی هستند که به طور سنتی و طبیعی در خاک حاصلخیز و غیر آلوده و همچنین بدون استفاده از کودهای شیمیایی و سموم ضد آفت رشد کنند، در زیر نور مستقیم آفتاب بر روی درخت کامل رسیده شوند و تازه نیز مصرف گردند.
تولید و توزیع محصولات طبیعی در بازار مصرف ایران میتواند کمکی قابل توجه به کاهش نرخ ابتلا به سرطان در ایران نماید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید