تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

تولید لواشک

مقالات (عمومی)
تولید لواشک

تولید لواشک :

لواشک عبارت است از محصولی نیمه خشک حاصل از میوه پخته که فرآوردهای مطبوع و خوشایند ذائقه است.
این فرآورده در تمامی فصول سال و توسط تمامی گروههای سنی جامعه ایران مخصوصا گروههای سنی کودک و نوجوان مصرف فراوان دارد.
اگر لواشک به نحو بهداشتی و درحد استاندارد تهیه و بسته بندی شده و به دست مصرف کنندگان برسد، علاوه بر ایفای نقش، یک فرآورده تفننی ارزان قیمت است.
این محصول در ایران با وجود فرآوردههای مشابه که به طور متناوب به بازار عرضه شده اند توانسته است موقعیت خود را در میان جامعه شهری و روستایی حفظ کرده و به عنوان یک منبع غذایی و تفننی مطرح باشد به گونه ای که در اکثر خانواده های روستایی و حتی شهری اشتیاق زیادی برای خرید آن وجود دارد.
از طرف دیگر میوه هایی همچون آلو، سیب و … که با توجه به شرایط جغرافیایی ایران در اکثر نقاط کشور به فراوانی یافت میشوند، فقط در فصل معینی به بار نشسته و به دلیل همزمان بودن با انواع دیگر میوه ها و پایین بودن مطلوبیت، فراوانی تولید محصولات، بالا بودن هزینه ها، برداشت، بسته بندی و بارگیری و پایین بودن قیمت فروش و عرضه آنها به بازار، مقرون به صرفه نبوده و باعث ضرر و زیان باغداران می گردد.
در نتیجه، ایجاد واحدهای صنعتی که باعث افزایش ارزش افزوده این محصولات می گردد، علاوه بر سودآوری فراوان، برای صاحبان صنعت و باغداران، به اقتصاد کشور و افزایش نرخ تولید ناخالصی های ملی و همچنین استفاده از ارزش غذایی این میوه ها کمک خواهد کرد .

ماشین آلات و تجهیزات خط تولید لواشک :

نحوه عملکرد ماشین آلات خط تولید در هر فرآیندی تاثیر غیرقابل انکار بر کیفیت محصول خواهد داشت.
کیفیت بهداشتی و ارزش تغذیه ای محصولات صنایع غذایی از جمله لواشک ، علاوه بر کیفیت مواد اولیه مصرفی، بستگی شدیدی به نحوه فرآیند و ترتیب قرار گرفتن اجزاء فرآیند و مشخصات و نحوه عملکرد دستگاهها و تجهیزات خط تولید دارد.
با توجه به اهمیت فوق العاده حفظ بهداشت و رعایت نکات مربوطه، معمولا سعی بر این است که فرآیند محصولات غذایی به صورت ماشینی و با حداقل تماس ممکن با دست کارگران و محیط اطراف صورت گیرد.
اغلب دستگاههای مورد استفاده در خط تولید لواشک استاندارد ملی ایراندر سایر صنایع غذایی نیز متداول بوده و در داخل کشور ساخته میشوند، لیکن برخی از قسمتها منحصر به خط تولید لواشک بوده و بایستی به سازندگان داخلی سفارش ساخت داده شود که آنها نیز بر طبق بررسیهای انجام شده، قابل ساخت در داخل کشور هستند.
معیار این آزمونها برای لواشک، استاندارد ملی ایران به شماره ۳۳۰۸ میباشد .

کنترل کیفیت لواشک :

برای دستیابی به محصولی با کیفیت بهداشتی و غذایی مناسب، کنترل هر یک از مواد اولیه اصلی و هم چنین کنترل مراحل مختلف تولید و نهایتا کنترل محصول نهایی ضروری است.
در رابطه با محصول لواشک با توجه به عملیات حرارتی که در طول فرآیند صورت می گیرد و با در نظر گرفتن نوع محصول که دارای رطوبت کمی بوده و زمینه برای رشد میکروارگانیزم های میکروبی چندان حاد نیست، ولی کنترل آن از ملزومات اساسی تولید است.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید