تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

مالت و عصاره مالت

مقالات (عمومی)
مالت و عصاره مالت
جدول محتوای این صفحه پنهان

مالت و عصاره مالت :

مالت عبارت است از دانه های جوانه زده غلات خصوصا جو که منبع مناسبی از کربوهیدراتها، پروتیئن های تجزیه شده، انواع ویتامینهای گروه B ترکیبات غذایی و نیز منبع قابل توجهی از آنزیمها است به خصوص آنزیمهایی که سبب شکستن و تجزیه نشاسته میشوند.
عصاره مالت، شربت تغلیظ شده است که بیشتر از مالت جو تهیه میشود و از میان غلات دانه ریز، جو برای صنایع مالت سازی ارجح تر است.
دلیل آن پایین بودن درصد پروتئین به نسبت گندم و اندازه یکنواخت تر و درصد قوه نامیه بیشتر این دانه می باشد که باعث می شود در صنایع مالت سازی بیشتر از آن استفاده کنند.
عصاره مالت یک ماده غذایی میباشد که یا به صورت مستقیم مصرف میشود و یا به صورت غیر مستقیم در صنایع غذایی مانند بیسکوییت سازی و صنایع نان و شیرینی سازی، شکلات و صنایع نوشابه سازی به عنوان مواد اولیه عصاره به کار میرود و در دیگر کشورها در صنایع دیگری همچون صنایع داروئی و نساجی کاربرد دارد.
خواصی که این عصاره دارد از نظر پزشکی و تغذیه ای بسیار حائز اهمیت است چرا که عصاره مالت قدرت آنزیماتیک بالایی داشته و به راحتی در فرایند هضم و گوارش و تبدیل مواد آلی به قندهای ساده قابل جذب میشود .

در نتیجه برای کودکان و سالخوردگان و بیماران دارای ناراحتی معدوی و گوارشی بسیار مفید است و از این نظر در واقع جانشینی ندارد.

نکته :

از کالاهای رقیب آن میتوان از عصاره شیرین بیان ، نام برد ولی به دلیل وجود مواد مغذی در عصاره مالت و کاربرد بیشتر آن در صنعت از ارجحیت بیشتری برخوردار است و تقاضای بیشتری هم برای این کالا میباشد.
با توجه به خواص خوب تغذیه ای این محصول و با توجه به اینکه این محصول را می توان جانشین بعضی از مواد اولیه در بعضی از صنایع چون صنایع نان و بیسکویت و شکلات نمود، بنابر این بازار مصرف برای این محصول وجود دارد .

چنانچه واحدی در این زمینه سرمایه گذاری نماید، می تواند ضمن بدست آوردن سود قابل قبول، با تولید خود، صنایع جانبی و مصرف کننده کالایش را هم بهره مند سازد.
چرا که علاوه بر صرفه اقتصادی که استفاده از مالت در فرمولاسیون تولید این واحد دارد، با توجه به ارزش های غذایی، این ماده میتواند به بهبود کیفیت این کالاها هم کمک نماید.
بنابراین این محصول جایگاه مصرف بسیار خوبی میتواند در آینده داشته باشد و می توان با تولید محصولی با کیفیت بالا و تبلیغات در جهت مناسب تغذیه ای مصرف عصاره مالت، روند مصرف را در آینده افزایش داد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید