تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

جنبه مثبت و منفی ساخارین

مقالات (عمومی)
جنبه مثبت و منفی ساخارین

شرکت جهان شیمی واردکننده سدیم ساخارین از کشور چین میباشد جهت خرید و اطلاع از قیمت فروش سدیم ساخارین چینی با ما تماس حاصل فرمایید جنبه مثبت و منفی ساخارین در زیر تومضیح داده شده است .

جنبه مثبت و منفی ساخارین :

جالب است بدانید که ساخارین به عنوان نمک سدیم نیز به مصرف می رسد. از دو جنبه مثبت و منفی ساخارین مورد بررسی قرار می گیرد.
از جمله نقاط ضعفش، پتانسیل کافی برای القاء سرطان در موش، سگ و انسان را دارد. این مطالعه توسط شخصی به نام آرنولد انجام گرفت.
مطالعات این شخص نشان داد که وقتی موش ها به رژیم غذایی حاوی ۵-۷ ٪ ساخارین عادت می کنند وجود سرطان در آنها مشاهده می شود و در واقع این در انسان ها به خصوص در مردها نیز مشاهده شد و چون ساخارین متابولیزه نمی شود، به صورت یک هسته است.
در نتیجه در کانادا و ایالات متحده ی آمریکا مصرف آن ممنوع شد.

از آن زمان ممنوعیت ورود مواد غذایی حاوی ساخارین که بدون برچسب بودند به بازار اعلام شد. در واقع ساخارین را سرطان زای بالقوه می دانستند.

توجه :

لازم به ذکر است که ساخارین در ایجاد سرطان کبد نقش بسزایی دارد. در بررسی بر روی سمیت کبد در سال ۱۹۹۴ مقاله ای منتشر شد که تاثیر ساخارین بر پاتوژنز، آسیب کبدی را پشتیبانی می کند.
برای اطلاع از صحت آزمایش و اطلاع از میزان درست قند در بدن خود لازم است که به توصیه زیر توجه کنید:
وقتی که مقدار قند خون شما افزایش می یابد کلیه ها دیگر نمی توانند مقادیر تصفیه شده ی آن را جذب نمایند و در نتیجه در ادرار قند مشاهده می شود .
اما مشکلی که در آزمایش ادرار وجود دارد این است که، آستانه ای که کلیه ها می توانند تا آن حد قندی را که از کلیه ها تصفیه می شود را باز جذب نمایند در افراد مختلف متفاوت است.
بعضی افراد که به دیابت مبتلا نیستند دارای آستانه متفاوتی هستند و بنابراین در آزمایش آن ها قند دیده می شود .
ساخارین مهمترین ماده شیرین سنتتیک است که در اثر واکنش بین (تولوئن و کلر و سولفونیک اسید) تشکیل شده پس از آن واکنش به آمونیاک و سپس به اسید بنزوئیک تبدیل می شود .
جذب نشدن این ماده در بدن به دلیل تداوم مکرر این چرخه است. ماده تولید شده از تکرار چرخه که همان ساخارین است از کلیه ها خارج می شود و به همین دلیل سازمان غذا و دارو ساخارین را بی خطر می پندارد.
ساخارین معمولا به دو شکل پودر سفید یا قرص به فروش می رسد.

طعم ساخارین :

۲۰۰-۷۰۰ برابر شیرین تر از ساکارز است و در بسیاری از مواد کاربرد دارد. البته باید بدانید ساخارین طعم تلخی در دهان ایجاد می کند به همین دلیل باید آن را با مواد دیگر ترکیب کرد و جنبه مثبت و منفی ساخارین زیادی دارد .

پزشکی و ساخارین :

ساخارین این شیرین کننده مصنوعی بدون تغییر از بدن دفع می شود . البته مطالعات حیوانی انجام شده روی موش ها نشان می دهد

در غذای آن هایی که بیش از حد معمول ساخارین استفاده شده بود ، دچار سرطان مثانه شده اند.
این شیرین کننده ممکن است سبب ایجاد آلرژی در افراد مصرف کننده کند. در سال ۱۹۷۰ آزمایشها خبر از بروز سرطان در موش های صحرایی نر داد.
البته مطالعات مکانیکی که در واقع نوع عملکرد این قند در بدن را مورد مطالعه قرار می دهد، مشخص کرد که تاثیر این قند در مثانه فقط در موش مشاهده شده است.
در واقع مطالعه ای که در مورد الگوها و علل بیماری های گروهی از مردم انجام شد، ثابت کرد که ساخارین برای انسان بی خطر است .

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید