تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

خارش بدن بعد از شنا در استخر

شیمیایی
خارش بدن بعد از شنا در استخر

مهترین دلایل خارش پوست بعد از شنا در استخز استفاده از پودرکلر  و قرص کلرهای نامرغوب یا قلابی است و نیز استفاده از کلر مایع یا همان وایتکس در استخر میباشد . عدم میزان بودن PH آب استخر و یا استفاده از میزان کلر زیاد در استخر هم میتواند سبب مشکلات پوستی در شناگران شود معمولا” مشکلات پوستی در استفاده از استخرهای عمومی بیشتر دیده میشود که استفاده از کلرهای ارزان و یا کلر مایع یا وایتکس دور از نظر ماموران اداره بهداشت بحاطر پایین آوردن هزینه ها باب است.

برخلاف استخرهای حاوی پودر کلر یا هیپوکلریت کلسیم ، که از قرص کلر و پودر کلر برای تمیز نگه داشتن آب استفاده می کنند، استخر های آب شور از نمک محلول و یک واحد کلریناتور استفاده می کنند. در نتیجه، شنا در استخر آب شور معمولا نسبت به استخرهای حاوی کلر، مواد شیمیایی کمتری دارد ولی مشکلات پوستی و خشکی و خارش پوستی بیشتری ایجاد میکند.

اگرچه بعضی شناگران بر این باور هستند که استخر های آب شور موجب آزار پوست آنها نمیشوند، اما هر دو استخر موجب آزردگی و خارش پوست میشوند.شما ممکن است این آزردگی را بیشتر در قسمت هایی از بدنتان مانند کمر، شکم و نشیمنگاه که لباس شنا و جامه تان آنها را کاملا پوشانده است، متوجه شوید.

آب لایه های محافظتی روی پوست شما که رطوبت را در خود نگه می دارند و از خشک شدن آن جلوگیری میکنند را از بین می برد. بدون این لایه، رطوبت پوست شما سریعا از بین میرود.

در شنا در استخر ترکهای بسیار کوچک میتوانند گسترش یابند و بیشتر موجب آزردگی پوست شما شوند. شناگران اغلب قبل و بعد از شنا دوش میگیرند که این امر میتواند منجر به کاهش هر چه بیشتر ذخایر رطوبت پوست شود.

التهاب پوستی

لباس شنای پلاستیکی یا تحریک کننده های موجود در اب مثل مواد شوینده یا صابون می تواند واکنش های الرژیک مثل اماس پوستی را ایجاد کند.این واکنش الرژیک ممکن است عوارضی مانند خارش، سوزش پوست، قرمزی و التهاب را به همراه داشته باشد. خارش پوست معمولا به محض اینکه عامل تحریک را از بین ببرید حل می شود.

سعی کنید استخر شنا که در ان شنا می کنید و یا لباسی که با ان شنا می کردید را تغییر دهید تا ببینید ایا باز هم واکنش الرژیک برای شما اتفاق می افتد یا نه و اگر این واکنش الرژیک در شما ادامه پیدا کرد باید به پزشک مراجعه کنید تا ازمایشات لازم برای تشخیص علت بر روی پوست شما انجام  شود.

درمان

از ورزش شنا در استخر تا زمانی که خارش ها از بین روند ،اجتناب کنید.  در صورت شنا در استخر خودتان کلر مورد استفاده را بررسی نمایید که قلابی و کم کیفیت نباشد . میزان PH و میزان کلر آب استخر را بررسی و تنظیم دوباره نمایید .کرم هیدروکورتیزون بدون نسخه یا پماد را بر روی قسمت هایی از پوست که دچار خارش شده اند استفاده کنید. اگر قرمزی پوست با خارش همراه باشد یا خارش، خوابتان را مختل میکند با دکترتان تماس بگیرید.

او میتواند مشخص کند که آیا شرایط حادتری مانند اگزما دارید که موجب خارش پوستتان شده است . این مشکلات پوستی اغلب برای درمان به کرم ها و پماد های تجویزی نیاز دارند.

پیشگیری/ راه حل

استفاده از پودر کلر مناسب و با کیفیت به محض آنکه از استخر بیرون آمدید برای شستشو و از بین بردن آب شور و دیگر مواد حساسیت زا ،یک دوش یا حمام ۵ یا حداکثر ۱۰ دقیقه ای بگیرید.

از یک صابون ملایم و مرطوب یا صابون به جای پاک کننده های خشن استفاده کنید. دمای آب را گرم نگهدارید—نه خیلی داغ یا خیلی سرد.

به آرامی و با ضربه های ملایم پوستتان را خشک کنید، سپس برای حفظ رطوبت پوستتان فورا از یک مرطوب کننده محافظ بر پایه روغن استفاده کنید.

 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید