تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

تاثیرات شناکردن بر روی مو و پوست شناگران

شیمیایی
تاثیرات شناکردن بر روی مو و پوست شناگران

تاثیرات شناکردن بر روی مو و پوست شناگران :

شناکردن مکرر و همیشگی در آب استخرها تاثیرات قابل توجهی بر مو و پوست شما می گذارد.

اکثر آب استخرهای شنا حاوی ماده کلر است که این ماده موجب حفاظت آب در برابروجود باکتریها و نیزرسوبات مواد زائد می گردد.

کلر جامد ماده ای بسیار سمی و سوزاننده است.اگر چه کلر موجود درآب یک استخر با شرایط بهداشتی خوب ممکن است موجب تحریک و سوزش چشمان شما شود ,اما به میزانی نیست که سلامتی تان رابا تهدید جدی مواجه کند.

چنانچه شما به طور منظم برنامه رفتن به استخر را دارید . اقدامات زیر را قبل و بعداز شنا کردن جهت مراقبت از پوست و موهایتان انجام دهید.

خشک شدن مو :

پودر کلر استخر شنا  ,شدیدا حالت موهای شما را خشک می کند.زمانی که مو با آب کلردار مرطوب میشود،شفت مو این کلر را جذب می کند و این کار، مو را از لوبریکانت وچربی طبیعی خود که اصطلاحا “سبوم “نامیده می شود، عاری می کند.

اگر اکثر اوقات مشغول فعالیت شنا هستید, این خشک شدن مکرر مو موجب شکاف پوشش شاخی محافظتی مو شده وباعث میشود که انتهای آن به حالت دوتایی درآمده و غالبا رشته های مو شکسته شوند.

قبل از شناکردن ابتدا موهای خود را با آب تمیز بشویید.این اقدام موجب میشود شفتهای مو اشباع شده و دیگر کلر جذب نکنند.

همچنین می توانید سطح پوست سر را با نرم کننده و یا روغن پوشش دهید.
کلاه شنا نیز در برخی موارد موجب محافظت مو در برابر کلر میشود علاوه بر این در صورتی که اندازه موهایتان بلند باشد ,کلاه در حین شنا کردن مو را از کنارتان , دورتر نگه می دارد.

بلافاصله پس از شناکردن موهای خود را بشویید و تا حد امکان کلر استخر  را از سطح مو بردارید.

خشک شدن پوست :

شناکردن در یک استخر کلردار می تواند پوست شما را هم خشک کند و آن را به حالتی سخت و همراه با خارش درآورد زیرا کلر چربی طبیعی پوست را می گیرد.

افرادی که پوستهای حساسی دارند حتی ممکن است تحت تاثیر این اثرات این ماده شیمیایی خشک شدن پوست با آب استخر پوستشان تحریک شده و جوش هم بزند.

کلر  یا هیپوکلریت کلسیم همچنین می تواند شرایط پوستی مثل اگزما را تشدید کند. . قبل از شنا، از پوست خود با استفاده از روغن یا لوسیون محافظت کنید.

بسیاری از انواع کرم ضدآفتاب حاوی روغن هایی هستند که پوست را دربرابر آب محافظت می کند(به ویژه کرم های ضد آفتاب که فرمولاسیون این کرم ها مخصوص شنا وفعالیتهای سنگین بدنی صورت گرفته است.).

پس از شنا کردن پوست خود را سریعا با آب بشویید تا کلر از سطح آن برطرف گردد و سپس با استفاده از لوسیون و یا روغن مجددا هیدراته(آبرسانی) کنید.

همچنین این حالت هیدراته کردن(آبرسانی) را می توانید با نوشیدن آب قبل و بعد از شنا کردن نیز انجام دهید که در واقع می تواند به حفاظت از پوست شما کمک کند.

تغییر رنگ موها :

تغییر رنگ و به رنگ سبز گراییدن رنگ موی افراد در آب استخر شنا نیز پدیده ای است که به ویژه در مورد افرادی که موهایی بلوند و رنگ روشن دارند غالبا مشاهده می شود.این تغییر رنگ به خودی خود توسط کلر نبوده بلکه تحت واکنش انجام شده کلر با لوله های مسی و دیگر فلزات است.

پرکلرین موجب می شود مقدار کمی از فلزات وارد آب شده و رنگ مختصری به موها دهد.زمانی که رنگ موهای شما در اثر شنا دراستخر به سایه ای از رنگ سبز تغییر پیدا کرد از شامپوی مخصوص شنا استفاده کنید که این رنگ را خارج کند.حفاظت از موها قبل ازفعالیت شنا کردن نیز می تواند از این تغییر رنگ مو به رنگ سبز ممانعت کند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید