تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

چرا استفاده از آب دی یونیزه شده

مقالات (عمومی)
چرا استفاده از آب دی یونیزه شده

چرا استفاده از آب دی یونیزه شده ؟

آب دی یونیزه شده ، یک جزء متداول از آزمایشگاه های شیمی و تولیدات صنعتی است . اینکه بدانید چرا و چگونه این نوع آب به آب ساده ترجیح داده می شود ، میتواند کمک کند تا اهمیت آن را درنتایج آزمایش های شیمی و تولیدی های صنعتی بدانید.

اهمیت آب دی یونیزه شده

آبی که از شیر آب شما خارج می شود ، به صورت طبیعی حاوی یون هایی است که در خاک یافت می شود . این یون ها شامل سدیم ، کلسیم ، آهن و … است . آب یونیزه شده به طور خاص فرآیند هایی را برای حذف این یون ها گذرانده است .

تولید آب دی یونیزه شده

به طور میانگین بین ۴ تا ۶ گالن از آب معمولی برای تولید یک گالن آب یونیزه احتیاج داریم از مخزن رزین کاتیونی و مخزن رزین آنیونی و در انتها از مخزن حاوی رزین میکسبد برای مبادلات شیمیایی استفاده میکند .
به محض اینکه تبادلات شیمیایی صورت گرفت ، هیچ یون دیگری باقی نمانده و آب دی یونیزه شده کاملا آماده استفاده می باشد .

استفاده در شیمی

استفاده از آب دی یونیزه در آزمایشگاه ها از این جهت اهمیت دارد که یون های موجود در آب معمولی میتوانند آزمایش ها را تحت تاثیر قرار دهند . وجود این یون ها – حتی به مقدار بسیار کم – میتوانند سبب شوند که شما نتیجه اشتباهی دریافت کنید یا اصلا آزمایش شما عمل نکند .

استفاده های جانبی

آب دی یونیزه انتخاب بسیاری از کارگاه ها و تولیدی ها است زیرا آن ها نمیخواهند نمک های موجود در آب معمولی در دستگاه هایشان رسوب کند.
آب دی یونیزه ممکن است برای جلوگیری از خراب در دستگاه ها و خنک کردن آنها هم مورد استفاده قرار گیرد. این آب میتواند برای تولید لوازم آرایشی ، داروها و همچنین غذا ها مورد استفاده قرار بگیرید.

هشدار

بنابرتحقیقات، هرچند شما میتوانید از آب دی یونیزه برای آشامیدن استفاده کنید ، اما این آب اصلا مناسب آشامیدن نیست. به این دلیل که آزمایشگاه های شیمی برای حذف یون ها از آب از مولکول های رزین کاتیونی و آنیونی و رزین میکس بد استفاده میکنند .
این رزین های سختی گیر ممکن است اثرات مخربی روی بدن انسان داشته باشد . به هر حال اگر بطری آب دی یونیزه مورد نظر دارای برچسب ” مناسب جهت مصرف عمومی ” باشد ، مانعی برای نوشیدن آن نیست.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید