تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

مقایسه سیستم سختی گیر آب و تصیفه کننده آب خانگی

مقالات (عمومی)
مقایسه سیستم سختی گیر آب و تصیفه کننده آب خانگی

مقایسه سیستم سختی گیر آب و تصیفه کننده آب خانگی :

تصیفه کننده آب خانگی یک عبارت کلی برای دستگاهی است که آب منزلتان را به نحوی برای نوشیدن تغییر میدهد. تصفیه کننده آب ممکن است از فیلتراسیون، حذف کلر یا بهبود مزه آب استفاده کند. سختی گیر آب نوع خاصی از تصفیه کننده آب است که سختی آب را به میزان یک گرین در هر گالن (معادل ۱۷.۱۲ پی پی ام) یا کمتر کاهش میدهد.

آب سخت حاوی یون های محلول کلسیم و منزیم است. زمانی که آب در مسیرش به سمت منزل شما از رسوبات آهکی عبور میکند، این یونها به طور طبیعی وارد آب میشوند. اگر آب منزلتان سخت باشد، ممکن است متوجه لایه سفیدرنگ روی ظروف شیشه ای شده باشید.

عملکرد تصیفه کننده آب خانگی :

عملکرد تصفیه کننده آب منزل بدین صورت است که یونهای دیگر را جایگزین یونهای کلسیم و منیزیم میکند. در داخل دستگاه تصفیه، آب از بستری از مهره های پلاستیکی که با یونهای پتاسیم و سدیم پوشیده شده، عبور میکند. آب، یونهای کلسیم و منیزیم خود را آزاد کرده و درعوض یون های سدیم وارد آب میشود.

تصفیه کننده آب به روش های مختلف کار میکند. ممکن است برای حذف ذرات از فیلتراسیون کربن، امواج الکترومغناطیس، بستر سرامیک یا آهنربا استفاده کند. دستگاه تصفیه، تنظیم استانداردی برای نحوه خالص سازی آب ندارد و درمورد اینکه آیا برخی از روشهای تصفیه سازی واقعا سودمند است یا نه، اختلاف نظر وجود دارد.

گندزدایی :

برخی از تصفیه کننده های آب، ذراتی مثل پودر کلر وارد آب فیلترشده میکنند تا هرگونه باکتری زنده­ ای احتمالی را از بین ببرد. در آمریکا منابع آب برای عموم مردم به اندازه کافی سالم است.

اگر جایی زندگی میکنید که آبهای زیرزمینی اغلب آلوده است یا اگر فردی از اعضای خانواده ­تان دچار مشکل در سیستم ایمنی است، استفاده از دستگاه تصفیه آب مجهز به گندزدا سودمند خواهد بود.

اثرات آب سخت :

مواد معدنی موجود در آب سخت ، علاوه بر اینکه لایه ای برروی ظروف تشکیل میدهد، ممکن است رسوباتی را نیز در دیواره داخلی لوله ها برجای بگذارد.

وقتی رسوبات ضخیم میشود، ممکن است جریان آب موجب به جریان انداختن رسوبات در داخل لوله ها شود. وقتی رسوبات، اطراف عامل حرارت­زایی مثل دیگ بخار یا بویلر تجمع پیدا میکند، مثل عایق عمل کرده و باعث میشود آن عامل حرارت­ زا نتواند به خوبی آب را گرم کند.

وقتی حرارت نتواند به آب منتقل شود، در عامل حرارت­زا تجمع می­یابد و ممکن است منجر به گرم شدن بیش از حد و انفجار شود. در مناطقی که سختی آب خیلی زیاد است، دستگاه های تصفیه آب، لوله­ کشی و دیگ­ های بخار را طویل مینماید.

در مناطقی که ذرات محلول در آب زیاد است، دستگاه تصفیه آب میتواند ظاهر آب را شفاف تر و مزه آنرا بهتر کند.

معایب سختی گیر آب و تصیفه کننده آب خانگی :

تصفیه کننده­ها و سختی گیرهای آب ممکن است گرانقیمت باشند. حتی در بیشتر مواقع ضروری نیستند. اثبات نشده است که کلسیم و منیزیم سلامتی را به خطر می ­اندازد و منابع آب محلی آمریکا کلا نیازی به گندزدایی ندارد.

آب تصفیه شده با صابون واکنش میدهد و کف بیشتری تولید میکند. اگر به مصرف آب سخت عادت دارید و این دفعه بخواهید از آب تصفیه شده استفاده کنید، مدت زمان زیادی باید وقت بگذارید تا کف ناشی از آب نرم (تصفیه شده) را از موها و لباس تان برطرف کنید.

خیلی از تصفیه کننده های آب، نمک را جایگزین مواد معدنی سخت میکنند که موجب افزایش میزان نمک آب آشامیدنی میشود. این اتفاق ممکن است سلامتی افرادی که رژیم غذایی کم نمک دارند را به خطر بیندازد.

 

 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید