تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

ارزش غذایی آب نارگیل

مقالات (عمومی)
ارزش غذایی آب نارگیل

ارزش غذایی آب نارگیل :

آب نارگیل مایعی شفاف می باشد که در نارگیل های سبز و تازه وجود دارد و یک نوشیدنی محبوب به شمار می رود. اغلب شیر نارگیل که با میوه خود نارگیل درست می شود و دارای کالری و چربی بیشتری نسبت به آب نارگیل می باشد، اشتباه گرفته می شود.

آب نارگیل دارای الکترولیت می باشد و اغلب برای جبران کمبود آب بدن بعد از ورزش به جای نوشیدنی های ورزشی استفاده می شود. اکثر نوشیدنی های ورزشی سطح قند بالایی دارند که می تواند معده را ناراحت کنند، از طرف دیگر آب نارگیل دارای طعم آجیل های مغزدار با شکر کمتر می باشد.

ارزش غذایی :

یک فنجان آب نارگیل ۴۶ کالری دارد. کربوهیدرات ها بیشترین میزان کالری را با ۸.۹ گرم (کربوهیدرات) در هر فنجان که حاوی ۶.۲۶ گرم قند می باشد را دارا می باشند.

طبق نظر مراکز پیشگیری و کنترل بیماری ها، براساس یک رژیم غذایی معمولی ۲۰۰۰ کالری در روز، بدن شما روزانه  به ۲۸ گرم فیبر نیاز دارد.

آب نارگیل ۲.۶ گرم یا ۹.۳ درصد از میزان نیاز روزانه بدن شما به فیبر را تامین می کند. همچنین آب نارگیل حاوی ۱.۷۸ گرم پروتئین و کمتر از ۱ گرم چربی کل می باشد.

پتاسیم

این ماده یک منبع غذایی خوب برای تامین پتاسیم الکترولیت می باشد که هر فنجان آن ۶۰۰ میلی گرم از آن را داراست. بسیاری آب نارگیل را به جای نوشیدنی های ورزشی بعد از یک ورزش سنگین برای جایگزینی الکترولیت های از دست رفته می نوشند.

سطح معمولی از پتاسیم برای عملکرد منظم سلول ها مورد نیاز است. زمانی که سطح پتاسیم به شدت کاهش یابد، سیستم دستگاه عصبی شما تحت تاثیر قرار گرفته و می تواند منجر به ضربان قلبی نامنظم شود که کشنده است.

سدیم

آب نارگیل حاوی ۲۵۲ میلی گرم سدیم در هر وعده استفاده از آن می باشد که الکترولیت دیگری در حین ورزش از طریق تعریق از دست می رود. سدیم با تنظیم حرکات آب در بدن و خارج از سلول های شما در عملکرد حیاتی بدن شما نقش دارد.

مقدار سدیم و پتاسیم موجود در این ماده ، آن را به انتخابی مناسب در هنگامی که بدن شما آب زیادی از دست می دهد، چه در صورت فعالیت های فیزیکی و یا هنگام بیماری اسهال و استفراغ تبدیل می کند.

سایر مواد معدنی و ویتامین ها

این ماده غذایی منبع غذایی خوبی از ویتامین ها می باشد که آن را به یک نوشیدنی مغزی تبدیل کرده. یک وعده استفاده از آب نارگیل ۵.۸ میلی گرم ویتامین C همراه با ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین و ویتامین B6 را برای بدن تامین می کند.

همچنین این ماده غذایی دارای سایر مواد معدی اصلی مانند آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر و زینک می باشد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید