تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

خارش شکم و پشت پس از شنا در استخر

مقالات (عمومی)
خارش شکم و پشت پس از شنا در استخر

خارش شکم و پشت پس از شنا در استخر :

برخلاف استخرهای شنا کلردار که از قرص کلر و پودر کلر جهت تمیز نگه داشتن آب استفاده می نمایند، استخرهای آب شور از نمک حل شده و یک واحد کلر زنی جهت تصفیه آب استفاده می کنند.

در نتیجه استخرهای آب شور معمولا حاوی مواد شیمیایی کمتری نسبت به استخرهای کلردار هستند. اگر چه برای برخی از شناگران، استخر آب شور را ملایم برای پوست خود می دانند، هر دو نوع استخرها می توانند باعث تحریک پوست و خارش شوند.

ممکن است این تحریک پوستی بیشتر در ناحیه لباس شنا و لباس چسبان شما مانند پشت شما، شکم و کمر شما باشد.
لایه باریکی از آب در سطح، لایه محافظتی است که بر روی پوست شما قرار گرفته، پوست شما را مرطوب نگه داشته و از خشک شدن آن جلوگیری می کند. بدون این لایه، رطوبت پوست شما سریعا تبخیر می شود.

ترک های کوچک می تواند بیشتر شده و پوست شما را تحریک نماید. شناگران معمولا قبل و بعد از شنا استحمام می کنند که منجر به از دست دادن بیشتر رطوبت می شود.

درماتیت تماسی :

درماتیت تماسی، نوعی التهاب پوست است که در صورت تماس مستقیم با ماده محرک خارجی یا ایجاد کننده حساسیت بروز می‌کند؛ تماس مستقیم با بسیاری از محرک‌ها عامل التهاب است.
رنگ ها و پلاستیک ها در لباس شنا و یا تحریک کننده ها در آب از قبیل مواد شوینده و صابون، می تواند واکنش های آلرژیکی که درماتیت تماسی نامیده می شود، ایجاد کند.

این واکنش می تواند موجب خارش، سوزش پوستی شده، که در نهایت منجر به قرمز شدن و لک شدن و تورم پوست می شود.

این شرایط به محظ اینکه شما عامل تحریک پذیر را رفع نمایید، برطرف خواهد شد. سعی کنید که در محیط استخر دیگری شنا کنید یا لباس شنای خود را تغییر دهید تا ببینید که آیا این اقدامات این وضعیت را تغییر می دهد.

در صورتی که خارش ادامه یابد، پزشک شما می تواند آزمایشات پوستی را جهت تعیین علت واکنش آلرژیک شما انجام دهد.

درمان

از شنا کردن در استخر تا زمانی که خارش متوقف شود، پرهیز نمایید. کرم یا پماد هیدروکورتیزون بدون نیاز به تجویز پزشک را بر روی لکه های خارشی پوست خود، چرب نمایید.

اگر خارش با قرمز شدن پوست همراه بود و یا هنگام خواب احساس خارش می کنید، با پزشک خود تماس بگیرید. او می تواند تعیین کند که آیا شما شرایط جدی تری مانند اگزما یا پسوریازیس دارید که ممکن است باعث خارش پوستی شما شده باشد. این شرایط پوستی اغلب نیاز به درمان از طریق تجویز کرم و پماد دارد.

پیشگیری/ راه حل

استحمام نمایید، کوتاه مدت -حداکثر ۵ تا ۱۰ دقیقه- و بلافاصله پس از خروج از استخر که جهت شستشوی آب نمک و سایر عوامل تحریک کننده مانند پرکلرین صورت گیرد. از یک صابون ملایم و یا مرطوب کننده به جای پاک کننده های زبر یا خشن استفاده نمایید.

دمای آب را گرم نگه دارید- نه خیلی سرد باشد نه خیلی گرم. پوست خود را به ارامی پاک کنید سپس بلافاصله از یک مرطوب کننده محافظتی روغنی برای حفظ رطوبت پوست خود استفاده نمایید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید