تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

حساسیت های سوربات پتاسیم

شیمیایی
حساسیت های سوربات پتاسیم

حساسیت های سوربات پتاسیم ( آلرژی ) :

جهت شناخت حساسیت های سوربات پتاسیم ابتدا باید دانست طبق تعریف ارائه شده از اداره غذا و داروی ایالات متحده سوربات پتاسیم یک نگهدارنده غذا به منظور جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی در مقابل باکتری ها، قارچ ها، کپک ها و مخمر ها است.

سوربات پتاس موجب تاخیر در تغییر رنگ، طعم، بافت ومتعفن شدن در مواد غذایی شده و باعث ماندگاری بیشتر در آنها میشود.

سوربات پتاسیم معمولا در سس های میوه ای، نوشیدنی ها،گوشت خرد شده ، ادویه های روغنی، پنیر ، ماست ، غلات ،میان وعده ها ، میوه ها و سبزیجات استفاده می شود.

این نگهدارنده همچنین می تواند در محصولات مراقبت شخصی و مراقبت از خانه و مکمل های غذایی استفاده شود. سوربات پتاسیم اثرات نامطلوب بهداشتی نیز دارد

طبق تعریف ارائه شده از اداره غذا و داروی ایالات متحده سوربات پتاسیم یک نگهدارنده غذا به منظور جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی در مقابل باکتری ها، قارچ ها، کپک ها و مخمر ها است.

سوربات پتاسیم موجب تاخیر در تغییر رنگ، طعم، بافت و متعفن شدن در مواد غذایی شده و باعث ماندگاری بیشتر در آنها میشود.

سوربات پتاسیم معمولا در سس های میوه ای، نوشیدنی ها،گوشت خرد شده ، ادویه های روغنی ، پنیر ، ماست ، غلات ،میان وعده ها ، میوه ها و سبزیجات استفاده می شود.

این نگهدارنده همچنین می تواند در محصولات مراقبت شخصی و مراقبت از خانه و مکمل های غذایی استفاده شود. سوربات پتاسیم اثرات نامطلوب بهداشتی نیز دارد .

حساسیت های شدید( آلرژی ) :

مکمل های غذایی مانند رنگ ها، غلیظ کننده ها و نگهدارنده ها ممکن است باعث واکنش آلرژیک یا حساسیت شوند. مصرف طولانی مدت سوربات پتاسیم به عنوان یک نگهدارنده، که بی خطر و غیر سمی شناخته شده است به طور بالقوه منجر به آلرژی می شود . مخصوصا اگر در مقادیر زیاد مصرف شود.

حساسیت های شدید علیه مواد بی ضرر به عنوان یک پاسخ از سیستم ایمنی بدن باعث ترشح مواد آلرژی زا هم می شود. علائم آلرژیک مانند خارش دهان، گلو، چشم، پوست و همچنین گرفتگی بینی، آبریزش بینی و درد شکمی معمولا در عرض دو ساعت پس از تماس با آلرژن آغاز می شود.

بیماران آلرژی به سوربات پتاس باید از مصرف این ماده به منظور جلوگیری ازحساسیت های شدید اجتناب کنند.

حساسیت های سوربات پتاسیم ( میگرن ) :

میگرن، که یک نوع سردرد شایع است، یکی از اثرات نامطلوب احتمالی و حساسیت های سوربات پتاسیم می باشد. بعضی از غذاها و مواد نگهدارنده غذا مانند مواد تخمیری، محصولات پخته شده، محصولات لبنی، MSG یا  مونو سدیم گلوتامات ، شراب و گوشت فرآوری شده ممکن است در بعضی افراد باعث میگرن شود.

میگرن یک نوع سردرد همراه با علائم دیگر مانند تهوع، استفراغ و حساسیت به نور است. بر خلاف سردرد، بیماران مبتلا به میگرن علائم هشدار دهنده دارند که به عنوان اوره شناخته می شوند.

این علائم معمولا اختلالات بینایی است که هشدار دادن به فرد از ناراحتی های قریب الوقوع است. اجتناب از عوامل حمله یک راه موثر برای جلوگیری از میگرن است

هیپرکالمی :

سوربات پتاس که حاوی هیدروکسید پتاسیم است، از یک ترکیب معدنی به علاوه اسید سربیک، که یک ترکیب آلی طبیعی است تشکیل شده است.همانطور که توسط Medline plus ذکر شده ازدیاد پتاسیم در خون منجر به هیپرکالمی می شود.

هیپر کالمی زمانی اتفاق می افتد که سطح پتاسیم در جریان خون بالاتر از حد طبیعی است، به دلیل انتشار بیش از حد پتاسیم از سلولها یا افزایش پتاسیم کل بدن بعلت مصرف بیش از حد الکترولیت. پتاسیم ممکن است از منابع مختلفی همچون غذا، مکمل های غذایی، داروها و یا عادت های غذایی باشد

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید