تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

تحریک و خارش پوست بعد از شنا در استخر آب شور

مقالات (عمومی)
تحریک و خارش پوست بعد از شنا در استخر آب شور

این تحریک و خارش پوست بعد از شنا در آب شور در قسمت هایی که لباس شنا تنگ تر هست مثل کمر و شکم بیشتر می شود.

برخلاف استخر هایی که توسط قرص کلر تمیز می شوند در استخر هایی که برای تمیز کردن استخر های اب شور از نمک حل شده و یک واحد کلریناتور استفاده می کنند در نتیجه استخرهای اب شور مواد شیمیایی کم تری نسبت به اب کلر دارند.

اگر چه بعضی از شناگرانی که در اب شور شنا می کنند، نمک های کوچکی را روی پوست خود می بینند ولی هر دو نوع استخر باعث تحریک و خارش پوست می شود. بعد از شستن پوستتان، سعی کنید برای جلوگیری از خشک شدن ان را مرطوب کنید زیرا بدون لایه محافظتی پوست شما بلافاصله خشک می شود.

وجود برخی ترک ها در پوست ، تحریک و خارش را تشدید می کند. حمام کردن قبل و بعد از شنا در استخر باعث افزایش خشکی پوست می شود.

آماس پوستی بعد از شنا در استخر آب شور :

لباس شنای پلاستیکی بعد از شنا در استخر آب شوریا تحریک کننده های موجود در اب مثل مواد شوینده یا صابون و پودر کلر و کات کبود می تواند واکنش های الرژیک مثل آماس پوستی را ایجاد کند.

این واکنش الرژیک ممکن است عوارضی مانند خارش، سوزش پوست، قرمزی و التهاب را به همراه داشته باشد. خارش پوست معمولا به محض اینکه عامل تحریک را از بین ببرید حل می شود.

سعی کنید مکانی که در ان شنا می کنید و یا لباسی که با ان شنا می کردید را تغییر دهید تا ببینید ایا باز هم واکنش الرژیک برای شما اتفاق می افتد یا نه و اگر این واکنش الرژیک در شما ادامه پیدا کرد باید به پزشک مراجعه کنید تا ازمایشات لازم برای تشخیص علت بر روی پوست شما انجام شود.

درمان :

تا زمانی که مشکل خارش پوست شما حل نشده از شنا کردن در استخر خودداری کنید. می توانید قبل از مراجعه به پزشک از پماد هیدروکورتیزول استفاده کنید ولی اگر قرمزی پوست همراه با خارش باشد و خارش ان در هنگام خوابیدن هم مشکل درست می کند حتما به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

پزشک بررسی می کند که ایا این خارش و قرمزی ناشی از بیماری های جدی مثل دارالصدف و اگزما هست یا نه.معمولا برای مشکل های پوستی پماد تجویز می شود و با مصرف منظم کرم ها پوست به سمت بهبودی می رود.

پیشگیری / راه حل :

بهتر است برای پاک شدن مواد محرک زا از پوست بدنتان حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه حمام کنید و سعی کنید از صابون های چرب و نرم کننده برای شست و شو استفاده کنید.به دمای اب توجه کنید ابی که با ان حمام می کنید باید ولرم باشد.بعد از خشک کردن پوستتان حتما از یک لایه محافظتی مثل مرطوب کننده استفاده کنید تا از خشک شدن پوستتان جلوگیری شود.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید