تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

تفاوت بین اسید سیتریک و اسید آسکوربیک

مقالات (عمومی)
تفاوت بین اسید سیتریک و اسید آسکوربیک

تفاوت بین اسید سیتریک و اسید آسکوربیک :

اسید سیتریک و اسید آسکوربیک دو ماده مشابه هستند که به طور طبیعی در میوه ها و سبزیجات، به ویژه میوه های مرکبات مانند لیمو ترش و لیموشیرین میباشد . هر دو اسید دارای مزایای تغذیه ای هستند و معمولا در تولید مواد غذایی و به عنوان یک نگهدارنده استفاده می شوند اما بین دو ترکیب، اختلاف چندانی وجود دارد.

اسید آسکوربیک چیست :

اسید آسکوربیک نام شیمیایی ویتامین C است. بدن شما نیاز به ویتامین C برای رشد بافت، ترمیم و زخم دارد. همچنین یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از سلول ها از مواد شیمیایی که به DNA آسیب می رساند کمک می کند.

بر طبق  تحقیقات مؤسسات ملی بهداشتی، توصیه می شود که رژیم غذایی برای ویتامین ث  ۷۵ میلی گرم برای زنان بالغ و ۹۰ میلی گرم برای مردان است. افراد سیگاری هر روز ۳۵ میلیگرم اضافی نیاز دارند.

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب و حساس به حرارت است، بنابراین در بدن ذخیره نمی شود و بسیاری از آن می تواند زمانی که غذاها گرم و یا کنسرو شده است، نابود می شود. اسید اسکوربیک را می توان به مواد غذایی اضافه کرد تا ویتامین C را افزایش دهد یا جایگزین کند که در طی فرآیند پخت و پز از بین رفته است.

اسید سیتریک چیست :

اسید سیتریک دارای خواص آنتی اکسیدانی است، اما این یک ویتامین یا مواد مغذی ضروری مانند اسید اسکوربیک نیست. در عوض، آن را به عنوان یک بافر اسید عمل می کند و می تواند به تنظیم اسیدیته در بدن کمک کند.

هنگامی که از غذاها یا نوشیدنی ها مصرف می شود، می تواند در درمان سنگهای کلیه یا جلوگیری از تشکیل آنها مفید باشد. اگر شما نیاز به افزایش مصرف اسید سیتریک خود دارید، بهترین منابع، بر اساس مطالعه سال ۲۰۱۷ در مجله Endourology، لیمو ترش و شیرین ،  گریپ فروت و آب پرتقال و همچنین لیموناد است.

اسید سیتریک گاهی اوقات با مواد معدنی خاص مانند کلسیم و منیزیم یا داروها همراه است، زیرا بدن شما اجازه می دهد تا آنها را بهتر جذب کند.

به عنوان نگهدارنده استفاده کنید :

به علت خواص آنتی اکسیدانی آن، اسید سیتریک و اسکوربیک می توانند در طول تولید و ذخیره سازی مواد غذایی اکسیژن را از بین ببرند و اغلب برای حفظ تنوع و طعم غذا مورد استفاده قرار می گیرند.

اسید سیتریک بعنوان مواد نگهدارنده بیشتر استفاده می شود زیرا ارزان تر است و به راحتی در مقادیر بزرگ تجاری در دسترس است. همچنین باعث کاهش PH غذاها و نوشیدنی ها می شود که به جلوگیری از رشد باکتری ها و میکروب ها کمک می کند.

اسید اسکوربیک در حفظ رنگ طبیعی غذاها ، به خصوص میوه ها، سبزیجات و حتی گوشت هایی که هنگام برش باز و در معرض اکسیژن قرار می گیرند و قهوه ای می شود مناسب است .

تفاوت های طعم :

در حالی که هر دو ترکیب اغلب در پردازش مواد غذایی استفاده می شود، تفاوت های عطر و طعم وجود دارد که می تواند بر محصولات غذایی که با آنها مورد استفاده قرار می گیرد را تحت تاثیر قرار دهد.

اسید اسکوربیک دارای عطر و طعم تلخ تر و اسیدی است، در حالی که اسید سیتریک دارای طعم تر و ترش است، بنابراین اغلب ترجیح داده میشود تا عطر و طعم غذاها مانند نوشیدنی ها ، انواع دسر ، آب نبات و حتی دارو را ترجیح دهیم.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید