تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

طعم دهنده فرآورده های گوشتی

مقالات (عمومی)
طعم دهنده فرآورده های گوشتی

طعم دهنده فرآورده های گوشتی :

افزودنی هایی که برای بهبود یا اصلاح طعم به فرآورده های گوشتی اضافه می شوند را طعم دهنده می گویند . طعم دهنده ها به گروههای اصلی یعنی ادویه ها ، مواد طعم دهنده طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند و شامل ادویه جات ، گیاهان معطره ، سبزیها ، شیرین کننده ها ، نمک و افزودنی هایی از قبیل مونو سدیم گلوتامات می باشد .
این ترکیبات علاوه بر طعم گاها” باعث نگهداری موادی گوشتی نیز می شوند برای مثال نمک طعام دارای خاصیت نگهدارندگی بوده و برخی از ادویه ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشند بنابراین تند شدن اکسیداتیو را کاهش می دهند .
ادویه ها ، مواد گیاهی معطره هستند که ممکن است بصورت کامل ، شکسته یا خرد شده به عنوان چاشنی مصرف گردند . مواد معطره طبیعی از گیاهان یا منابع حیوانی مشتق می شوند .
مواد معطره مصنوعی حاوی تمام یا قسمتی از مواد غیر طبیعی می باشند .

موادی که برای معطر کردن به کار می روند به گروههای ذیل تقسیم می شوند :

ادویه و گیاهان معطر ، روغنهای اساسی و عصاره آنها . میوه ها و عصاره میوه ها، ترکیبات خطی ، آروماتیک و ترپنی . ادویه ها و گیاهان معطر شامل فرآورده های گیاهی خشکی هستند که از مواد گیاهی بدست می آیند .
روغن های اساسی و عصاره آنها ترکیبات معطری هستند که از مواد گیاهی بدست می آیند اغلب آنها حلالیت ضعیفی در آب دارند و از دسته ترپن ها می باشند .
بادام تلخ ، انیس و میخک حاوی ترپن هستند . روغن های بدون ترپن روغن های اساسی غلیظی هستند که ترپن های نامطلوب از آنها جدا شده اند .
این روغن ها غلیظ تر بوده و استحکام و حلالیت آنها نسبت به روغن های معمولی بدون ترپن بیشتر است . از روغن های معمولی بدون ترپن روغن مرکبات و نعناع را می توان نام برد .

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید