تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

روغن کنجد

مقالات (عمومی)
روغن کنجد

روغن کنجد :

وارد فروشگاه که می شوید در بخش مواد غذایی اشپزی ردیفی از روغن های گیاهی را ملاحظه می کنید، از روغن زیتون، روغن ذرت، روغن کانولا و روغن های گیاهی خوراکی گرفته تا روغن های خاصی مانند روغن کنجد یا روغن گردو.

اگر از مواد تشکیل دهنده و موارد استفاده روغن ها اگاه باشید، به سادگی می توانید روغن مورد نظرتان را انتخاب کنید.

نقطه دود :

نقطه دود روغن کنجدی که از دانه های خام گرفته شده معادل ۴۲۰ درجه فارنهایت است؛ دانه های بو داده نیز همین نقطه دود نسبتا بالا را برای غذاهای سرخ کردنی دارد که روی حرارت زیاد به مدت کوتاه با هم زدن سریع اماده می شوند.

با توجه به اینکه روغن های گیاهی از مواد مختلف تهیه شده اند، معمولا نقاط دود برای شان معین نمی شود. به طور کلی نقاط دود روغن های گیاهی بالاست که این ویژگی برای سرخ کردن و پختن با مدت زمان طولانی مناسب است.

مواد تشکیل دهنده :

روغن کنجد صد در صد از دانه های کنجد تهیه می شود. این روغن خالص می تواند با روغن های سبک رقیق شود و سسی با طعم کنجد برای سالادها یا مخلفات غذا فراهم کند.

مواد تشکیل دهنده روغن های گیاهی انقدر زیاد است که نمی توان ان را روی یک لیست مواد تشکیل دهنده بیان کرد.

هرچند، متداول ترین روغن هایی که با روغن گیاهی مخلوط می شوند روغن ذرت و روغن سویاست؛ روغن آفتابگردان و گلرنگ نیز می تواند با روغن گیاهی مخلوط شود.

رایحه :

روغن کنجد رایحه تندی دارد و با مقادیر کم در غذاهای سرخ کردنی که روی حرارت زیاد به مدت کوتاه با هم زدن سریع اماده می شوند و نیز در سایر غذاهای اسیایی، بخاطر طعم متمایزش بکار می رود.

برعکس، روغن های گیاهی با هر ترکیبی که باشند برای پختن و سرخ کردن به حد کافی ملایم هستند و هیچگونه رایحه ای به غذاها نمی دهند.

آلرژی زایی :

در بسیاری نقاط جهان از جمله کانادا و اسراییل، کنجد بیشترین الرژی زایی را دارد. محصولات روغن کنجد به اندازه دانه های خام کنجد الرژی زا هستند و ممکن است حتی مشکلات تنفسی مهلک و شوک، یا انافیلاکسی ایجاد کند.

اگرچه روغن های گیاهی عملا امیزه ای از روغن های مختلف زیادی هستند، اما اکثر روغن های تشکیل دهنده خطرات الرژی اندکی دارند.

افرادی که آلرژی های شدیدی به سویا یا محصولات دانه ای مانند افتابگردان یا گلرنگ دارند باید به هنگام استفاده از روغن های گیاهی که لیست مواد تشکیل دهنده روی بسته بندی محصول ندارند جانب احتیاط را رعایت کنند.

 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید