تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

قارچ برگر مرغ

مقالات (عمومی)
قارچ برگر مرغ

مزایا قارچ برگر مرغ :

ترکیب قسمت های خوراکی مرغ به نوع قطعه و روش پخت قارچ برگر مرغ بستگی دارد . گوشت سفید مرغ سرخ شده بدون پوست حاوی حدود ۶۴ درصد آب ، ۳۲ درصد پروتئین و ۳/ ۵ درصد چربی است.
گوشت سیاه تر بدون پوست حاوی ۶۵ درصد آب ، ۲۸ درصد پروتئین و ۶ درصد چربی می باشد . معمولا پوست حاوی چربی بیشتری است . گوشت مرغ پروتئین بیشتر و چربی کمتری از گوشت قرمز دارد .
نوع پروتئین مرغ از کیفیت عالی برخوردار بوده و حاوی اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز انسان است . اسیدهای چرب مرغ از نوع اسیدهای چرب غیر اشباع و دارای ارزش تغذیه ای بیشتری از چربی های گوشت قرمز است .
مانند سایر گوشت ها ، ویتامین های B و مواد معدنی زیادی در گوشت مرغ وجود دارد .
به علت میزان پروتئین زیادتر و چربی کمتر برای افرادی که تحت رژیم لاغری هستند ، افراد مسن که چربی نباید مصرف کنند و بیماران دارای تصلب شرایین بسیار مناسب تر می باشد .
گوشت مرغ های جوان ترد، پوست آنها نرم و استخوانشان حالت غضروفی نرم و قابل خم شدن دارد . گوشت مرغ های مسن نسبتا سفت ، پوست آنها نسبت کلفت و استخوانشان سخت و غیر قابل خم شدن است .
الیاف گوشتی آنها ضخیم ، سفت و تیره و چربی پر رنگی دارند . همچنین گوشت خروس سفت ، رنگ آن تیره و دارای استخوان تمامأ سفت است .

قارچ :

روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم قارچ ( بر اساس وزن خشک ) می تواند تعادل تغذیه ای را در یک انسان بالغ هفتاد کیلوگرمی برقرار نماید .
تجربیات نشان می دهند که قارچ ها می توانند برای جیره های فقیر از حیث پروتئین ، مکمل غذایی مناسبی باشند و بدین لحاظ به آنها لقب گوشت گیاهی داده شده است .
در زمینه آنالیز ترکیبات متشکله انواع قارچ های خوراکی و ارزش غذایی آنها ، تحقیقات زیادی صورت گرفته و منابع بی شماری نیز در دسترس می باشد .
به علاوه قارچ ها دارای مقادیر مناسبی از اسیدهای آمینه می باشند . تمامی اسیدهای آمینه ضروری برای یک فرد بالغ در قارچ های خوراکی موجود می باشد.
قابلیت هضم پروتئین های قارچ نسبت به اسفناج بالاتر و به خوبی با پروتئینهای گوشت و حبوبات قابل مقایسه می باشد . قارچ های خوراکی حاوی مقادیر متنابهی از ویتامین های تیامین، ریبوفلاوین ، اسید اسکوربیک ، نیاسین و اسید پانتوتنیک می باشند .
علاوه بر این ها قارچ ها حاوی مقادیر مناسبی از املاح ( آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر ) می باشند . بنابر این می توان گفت که قارچ از جمله محصولات با ارزش سبزیجات با مقدار پروتئین ، ویتامین و املاح بالا است . خاکستر قارچ همچنین حاوی سیلیس ، آلومینیوم ، سولفور ، کلر و ید می باشد .

نکته :

پایین بودن مقدار چربی و کربوهیدرات در قارچ های خوراکی ، آنان را جهت مصرف در رژیم های غذایی جدید ، مناسب می سازد. مطابق استاندارد ۱۶۲۷؛ قارچ های تازه خوراکی و پرورشی در ایران از دو جنس آگاریکوس ( دکمه ای ) و پولوروتوس ( صدفی ) می باشند .
جهت آماده سازی قارچ مصرفی در قارچ برگر مرغ از عمل آنزیم بری برای ممانعت از فعل و انفعالات ناخواسته استفاده می شود . آنزیم بری نوعی فرآیند حرارتی است که برای جلوگیری از فعل و انفعالات بیولوژی و شیمیایی انجام می گیرد .
زیرا قارچ ها مانند بسیاری از مواد غذایی حاوی مقادیری آنزیم های طبیعی بوده و یا الوده به میکروارگانیسم های مخرب هستند که چنانچه در این مرحله از بین نروند به علت وارد شدن آسیب های بافتی موجب فساد می شوند .
نحوه
عمل به این ترتیب است که قارچ های مورد نظر را تا حدود درجه حرارت پاستوریزاسیون حرارت می دهند . این عمل با استفاده از آب داغ یا بخار انجام می گیرد.
قارچ آنزیم بری شده توسط دستگاه های برنده ، قطعه قطعه شده تا برای مصرف در قارچ برگر مرغ آماده باشد .

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید