تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

انواع فرایندهای غذایی

مقالات (عمومی)
انواع فرایندهای غذایی

انواع فرایندهای غذایی :

از آنجایی که متخصصان صنایع غذایی، مواد غذایی جدید ابداع می کنند، تفاوت بین غذاهای تازه ، غذاهای فرایند شده ، ترکیبی ، سرد و غذاهای آماده نامشخص است.
اگرچه برخی از مواد غذایی در بیش از یک گروه قرار می گیرند، این جداسازی به گروه های مختلف در شناخت روش تولید مواد غذایی کمک می کند.
با مواد خام کشاورزی به روش های مختلفی فرایند می شوند. بزرگترین مراحل فرایندهای غذایی شامل حرارت دادن ، انجماد ، خشک کردن مواد غذایی ، تغلیظ ، عمل آوری ، آسیاب ، استخراج و تخمیر است.
روش های جدیدتری برای نگهداری مواد غذایی باید آزمایش شوند. مایکروویو تکنولوژی است که طی دو نسل گذشته شناخته و به طور وسیعی پذیرفته شده است.
اگر فرصتی یافتید از دیگران بپرسید، بیش از ۵۰ سال پیش زندگی بدون مایکروویو چگونه بود؟ پرتوتابی، فناوری بحث برانگیزی است که هم برای استریل کردن غذا (مانند کنسرو کردن) و هم رادوریزه کردن (شبیه پاستوریزه) محصولات استفاده می شود.
حتی فرایندهای غذایی عجیب تری وجود دارد که قدرت کشندگی آن مشابه حرارت است ولی حرارت دهی در آن کمتر بوده یا انجام نمی شود.
این فرایندهای غذایی ، کیفیت و ترکیبات مغذی غذاهای تازه را به همراه سهولت و پایداری مواد غذایی فرایند شده فراهم می کند.

غذاهای فرآوری شده :

در کلاس درس، این وظیفه به مارتین و لورا محول شد که مصاحبه ای را با افراد مسن بیش از ۵۰ سال در مورد وضعیت آمریکا به خصوص شرایط غذا در دهه های ۱۹۹۰ و ۱۹۷۰ ترتیب دهند.

مارتین با مادرش که در سال ۱۹۷۱ متولد و در دهه ۱۹۷۰ بزرگ شده بود و لورا با پدربزرگش که بعد از جنگ جهانی دوم متولد شده بود صحبت کردند. مادر مارتین به او گفت در آن زمان خانه ها کوچک ولی تمیز و منظم بود و حیاط به خوبی نگهداری می شد.

مادران بیشتر خانه دار بوده و غذاهای لذیذ تهیه می کردند و پدران از احترام زیادی برخوردار بودند. سیاست، حداقل تا زمان جنگ ویتنام ساده تر بود.

پدربزرگ لورا بعد از ظهرها سریال «جهان» را می دید. در این زمان همه سر کار بوده و تلویزیون کمتر فوتبال نشان می داد.

هر دو گفتند موسیقی در زمان های گذشته بهتر بود و می شد ملودی ها را زمزمه کرد و کلمات را به راحتی فهمید. مادر مارتین عاشق گروه موسیقی بی جیز و پدربزرگ لورا طرفدار گروهی بود که بیتلز و بیچ بویز نامیده می شدند.

بعدها زندگی راحت تر شد. گاز بسیار ارزان تر و ماشین ها بزرگتر بودند. افراد در رستوران، تئاتر و سینما قرار گذاشته و جمع می شدند. در آن زمان در بین غذاهای آماده، برگرشف و وایت کستل متداول تر از مک دونالد بود.

پدربزرگ لورا از خوردن برگرهایی با قیمت فقط پانزده سنت خرسند بود ولی مادر مارتین معتقد بود که آن برگرها بسیار کوچک و بی مزه بودند. سیب زمینی های سرخ کرده، بزرگتر بوده و تردی کمتری داشتند ولی در وعده های کوچک تری عرضه می شدند.

ارائه مواد غذایی در گذشته :

غذا از پشت پنجره سفارش داده می شد و جایی برای نشستن و غذا خوردن نبود. با این حال صرف غذا در خارج از خانه بسیار نادر بود و اغلب غذاها در خانه تهیه و خورده می شد.

در آن زمان «سوپر مارکت ها» بسیار کوچک بود و غذا خوردن در بیرون از خانه منحصر به رستوران های خانوادگی می شد.

مغازه های اغذیه فروشی، نانوایی یا قصابی وجود نداشت. محصولات تازه به طور محدود و فصلی ارائه می شد و غذاهای منجمد به ندرت وجود داشت. به جز مواد غذایی کنسرو شده، غذاهای بسته بندی زیادی نیز در بازار نبود.

شیر و نان تازه دو بار در هفته توسط گاری به محله آورده می شد. آشپزخانه ها در آن زمان ساده تر بود و مادران زمان زیادی را برای تهیه غذا در آشپزخانه سپری می کردند. مردم در مورد سلامتی غذا نگرانی زیادی نداشتند.

صبحانه مفصل تر بود و در آن گوشت نمک سود شده و تخم مرغ هم خورده می شد. مادر مارتین به شکلات و چیپس علاقه کمتری داشته زیرا سخت تر به دست می آمدند و در عوض مقدار زیادی شیر و شیرینی هایی که در خانه تهیه می شدند مصرف می کرده است.

گوشت همراه با مقدار زیادی چربی به عنوان غذای اصلی و شام با مقدار زیادی نشاسته و سبزیجات همراه بود. در کنار همه غذاها معمولا کیک به عنوان دسر و گاهی یک قوطی نوشیدنی میوه ای مصرف می شد.

غذا خوردن در آن زمان مهم بود و همه افراد فامیل کنار هم آمده و با هم صحبت می کردند و هیچ کس حتی به دیدن تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی یا رادیو طی غذا خوردن فکر نمی کرد.

مارتین و پدربزرگ لورا هر دو گفتند که غذا خوردن خانوادگی، نکته مثبتی از قدیم بوده که آن را از دست داده اند. مغازه های بستنی فروشی خیلی بزرگ نبوده و دیری کویین و تستی فریز از مکان های بزرگی بودند که افراد برای خوردن بستنی قیفی به آنجا می رفتند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید