تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

میکروارگانیسم های پروبیوتیک

مقالات (عمومی)
میکروارگانیسم های پروبیوتیک

میکروارگانیسم های پروبیوتیک :

اکثر میکروارگانیسم های پروبیوتیک متعلق به جنس لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم هستند گرچه، سایر باکتری ها و برخی مخمرها ممکن است اثرات پروبیوتیک داشته باشند .
لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکترها باکتریهای گرم مثبت تولید کننده اسید لاکتیک هستند که بخش عمده ای از میکروفلور طبیعی روده در حیوانات و انسانها را تشکیل می دهند.
الاکتوباسیل ها باکتری های غیر اسپوری میله ای شکل هستند. آنها نیازمندیهای متعدد تغذیه ای دارند و به شدت تخمیری، مقاوم به هوا یا غیر هوازی، اسیدوریک یا اسیدوفیلیک می باشد.
لاکتوباسیل ها در انواع متنوعی از زیستگاه ها وجود دارند که دارای سوبستراهای کربوهیدراتها مثل غشاهای موکوسی انسانی و حیوانی هستند یا گیاهان و ماده با منشا گیاهی، فاضلاب و محصولات تخمیری شیر یا غذای تحت فشار هستند.
بیفیدو باکتریها، بخش عمده ای از میکروفلور رودهای طبیعی انسانها در طول زندگی تشکیل میدهند. آنها در مدفوع چند روز بعد از تولد ظاهر می شوند و تعدادشان افزایش می یابد .
بیفیدو باکتریها غیر متحرک هستند. میله های غیر اسپورزا با ظاهر متنوع دارند. اغلب سویه ها به شدت غیر هوازی هستند.
در محیطهای سنتی استارتر ، براساس ویژگیهای تکنولوژیک و تست های آزمایشگاهی و ثبات محیط در شیر اسیدی، بهینه سازی شده اند و سویه های پروبیوتیک از میان انواع گسترده ای از باکتریهای اسید لاکتیک و سایر میکروارگانیسم ها با ویژگی های بهبود دهنده سلامتی انتخاب شده اند.

تعدادی از معیارهای انتخاب میکروارگانیسم های پروبیوتیک :

– ایمن برای انسانها یعنی نبود تاثیرات پاتوژن و سمی
– منشا از ناحیه گوارشی افراد سالم به عنوان میکروارگانیسم های ایمن برای انسانها و سازش پذیری بالا با اکوسیستم روده
– تحمل اسید صفرا و معده همانند مقاومت کافی به آنزیم های مضر که زنده مانی در طول عبور از معده و ناحیه گوارش فوقانی را امکانپذیر می کند و اثرات بهبود دهنده سلامتی در روده دارد.
با کاهش pH از غذای خورده در معده به علت ظرفیت پایین با نوسازی اسید معده ، مقاومت ضد اسید معده کمتر از حد تحمل باکتری برای اسید صفراوی و آنزیمهای هضمی در روده کوچک است.
شناسایی پارامترهایی که تاثیر مثبت بر فلور روده ای مثل چسبیدن به سلول های اپی تلیال روده ، بقا و ظرفیت تولید مثل آنها در روده بزرگ انسان یا تولید ترکیبات آنتی میکروبی را ممکن می سازند.
کلونی سازی دائمی باکتریها در روده بزرگ تایید نشده است. در صورت دریافت روزانه یا حداقل منظم منبع باکتریایی از طریق دریافت منظم پروبیوتیک کاهش اثرات پروبیوتیک ها مورد انتظار می باشد. .
مخمر ساکارومایسس بولاردی، مورد استفاده در محصولات دارویی نشان داده شده که اثرات مفیدی علیه اسهال دارد و محصولات دارویی حاوی انتروکوکوس در بیماریهای کودکان کاربرد دارند.
باکتریهای پروبیوتیک باید با نیازمندیهای تکنولوژی همخوانی داشته باشند و یک محتوای معین از پروبیوتیک باید تا زمان انقضای عمر فروشگاهی محصول ضمانت شود.

اسهال عفونی در اثر ویروس ها یا باکتریها :

اسهال ناشی از روتروویروس هنوز هم به عنوان یک مشکل اصلی و علت شایع مرگ به ویژه در کودکان بستری شده و در کشورهای در حال توسعه است.
حفاظت توسط باکتری های پروبیوتیک و مخترعان دارای ویژگیهای تنظیم ایمنی با تسکین علائم و کاهش عفونت های حاد یک اثر با استناد زیاد از پروبیوتیک است که به تکرار در مطالعات بالینی با نیل به اهداف علمی مشخص شده است.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید