تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

طرز استفاده از چربی شیر

مقالات (عمومی)
طرز استفاده از چربی شیر

طرز تهیه و استفاده از چربی شیر :

چربی شیر یا خامه شیر مدتهاست که علاوه بر تولید کره برای مصرف غذایی برای بسیاری از فرمول های غذایی به کار برده شده است.
در مورد مصارف چربی شیر می توان اظهار نمود که از زمان های قدیم علاوه بر خوردن کره با نان آن را در بعضی مواد غذایی جایگزین می نمودند.
امروزه یکی از مهمترین منابع چربی بستنی از خامه ، کره و یا روغن کره تأمین می گردد. به طور کلی می توان گفت که چربی شیر پس از استخراج می تواند در صنایع لبنیات به خوبی استفاده گردد.
امروزه در اکثر نقاط کم شیر دنیا حتی الامکان سعی می شود برای تولید بیشتر شیر پاستوریزه در مواد اولیه ای که به صورت اجزاء خشک وارداتی است استفاده گردد.
در کارخانجات شیر پاستوریزه از این اجزاء به خوبی استفاده شده بدین ترتیب که پودر شیر خشک بی چربی و روغن , کره را به نسبتی که در شیر هست با آب مخلوط و پس از فرایند کردن در بسته های مقوایی به بازار عرضه می کنند.
بدین ترتیب با این فرمول می توان مقدار زیادی شیر پاستوریزه تهیه و در اختیار مصرف کنندگان قرار داد.

نکته :

بعضی اوقات تولید این فرمول در کارخانجات چندین برابر مقدار شیر خامی است که به کارخانه وارد می گردد. این گونه محصولات به نام شیر یا محصولات بازسازی شده معروف گردیده است .
یکی از محصولاتی که از خامه شیر به طور استاندارد و به حجم زیاد در بعضی کشورها تهیه میشود و برای مصارف صنایع شیر و لبنیات استفاده می گردد عبارت از خامه خشک بوده که تقریبا شبیه روغن کره است.
این محصول ۹۹ درصد چربی داشته و طبق قانون، رطوبت از ۲ / ۰ درصد نبایستی بیشتر گردد.
برای تولید خامه خشک در یک متد پس از خامه گیری از شیر پرچرب آن را به حرارت ۵۵ تا ۶۵ درجه سانتی گراد رسانده و با خامه گیری های مخصوص خامه را به ۷۵ تا ۸۵ درصد چربی تغلیظ می کنند و سپس وارد دستگاه کاملا اتوماتیک کره گیری کرده تا غشاء دور ذرات خامه پاره شده و فاز امولسه چربی در آب به فاز امولسه آب در چربی تبدیل و کره تولید گردد.
پس از استخراج کره آن را تا ۹۰ درجه گرم کرده و سپس در خشک کن های تحت خلأ و پاشنده تا رطوبت ۰/ ۲ درصد خشک می کنند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید