تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

مواد شیمیایی که هرگز نباید با هم ترکیب شوند

مقالات (عمومی)
مواد شیمیایی که هرگز نباید با هم ترکیب شوند

مواد شیمیایی که هرگز نباید با هم ترکیب شوند :

برخی از مواد شیمیایی در خانه کاربرد دارند که هرگز نباید با هم ترکیب شوند . آنها در ترکیب با یکدیگر می توانند یک ماده ی سمی , مضر و یا کشنده به وجود آورند . در ادامه , مطالبی در مورد آنها بیان شده است که دانستن آنها الزامی است .

سفید کننده + آمونیاک = بخار کلرامین سمی

سفید کننده و آمونیاک دو پاک کننده ی خانگی هستند که هرگز نباید با هم ترکیب شوند . واکنش این دو با هم بخار سمی کلرامین و در مواردی هیدرازین سمی تولید می کند .

چه اتفاقی می افتد ؟

کلرامین چشم و سیستم تنفسی را می سوزاند و می تواند منجر به آسیب اندام های داخلی شود . اگر آمونیاک کافی در محلول وجود داشته باشد , هیدرازین تولید می شود .

هیدرازین علاوه بر اینکه سمی است , می تواند به سرعت منفجر شود . در بهترین حالت ناراحتی زیادی به همراه دارد و در بدترین حالت می تواند منجر به فوت شخص شود .

سفید کننده + الکل (الکل موجود در عطر و یا ضد عفونی کننده و.. ) = گاز کلروفرم

سدیم هیپوکلریت در سفید کننده با اتانول یا ایزو پروپانول ( الکل ) واکنش می دهد و کلروفرم تولید می کند .

ترکیبات تند و زننده ی دیگری که تولید می شوند عبارت اند از : هیدروکلریک اسید , دی کلرواستون و کلرواستون .

چه اتفاقی می افتد ؟

تنفس کلروفرم به اندازه ای مشخص , می تواند شما را بی هوش کند و توانایی نفس کشیدن را از شما بگیرد .

تنفس بیش از حد معین می تواند کشنده باشد . هیدروکلریک اسید می تواند باعث سوختگی شود .

مواد شیمیایی می توانند به اندام داخلی بدن آسیب برسانند و یا باعث به وجود آمدن سرطان در بدن شوند .

سفید کننده + سرکه = گاز سمی کلر

آیا شما متوجه یک موضوع مشترک در متن بالا شده اید ؟

سفید کننده یک ماده ی شیمیایی بسیار واکنش پذیر است که نباید با پاک کننده های دیگر ترکیب شود . برخی افراد سفید کننده و سرکه را برای تمیزی بیشتر با هم ترکیب می کنند .

این کار ایده ی خوبی نیست , زیرا باعث تولید گاز کلر می شود . این واکنش فقط محدود به سرکه نیست . به طور کلی , باید از ترکیب سفید کننده با هر نوع اسیدی مانند آب لیمو و یا برخی پاک کننده های توالت که اسیدی هستند , نیز اجتناب کرد .

چه اتفاقی می افتد ؟

از گاز کلر در جنگ های شیمیایی استفاده می شود , بنابراین این چیزی نیست که شما بخواهید در خانه بسازید و استنشاق کنید . کلر به پوست , غشا های مخاطی و سیستم تنفسی حمله می کند .

در بهترین حالت , می تواند باعث سرفه , سوزش چشم و تحریک دهان و بینی شود . گاز کلر می تواند باعث سوختگی شود و اگر شما در معرض غلظت بالایی از آن باشید و به هوای آزاد دسترسی نداشته باشید , می تواند کشنده باشد .

سرکه + پراکسید = اسید پراستیک

شما ممکن است مواد شیمیایی مختلف را برای اینکه ماده ی قوی تری به دست آورید , با هم ترکیب کنید . اما مواد پاک کننده بدترین انتخاب برای بازی با شیمی در خانه است .

ترکیب سرکه ( استیک اسید ضعیف ) با هیدروژن پراکسید , اسید پراستیک تولید می کند . ماده ی حاصل ( اسید پراستیک ) یک ضد عفونی کننده ی قوی تر است , اما خاصیت خورندگی بالایی دارد . بنابراین شما مواد شیمیایی نسبتا بی خطر را به یک ماده ی خطر ناک تبدیل کرده اید .

چه اتفاقی می افتد ؟

اسید پراستیک می تواند چشم ها و بینی شما را تحریک کند و حتی باعث سوختگی شود .

پراکسید +رنگ موی حنا = کابوس مو

اگر شما در خانه موهای خود را رنگ می کنید , به احتمال زیاد با این واکنش شیمیایی تند وزننده مواجه شده اید .

بسته های رنگ موی شیمیایی به شما هشدار می دهد که در صورتی که از رنگ موی حنا استفاده کرده اید , از آن استفاده نکنید . همچنین در بسته های رنگ موی حنا به شما در مورد استفاده از رنگ موهای شیمیایی هشدار داده شده است

چرا هشدار ؟

محصول حنا علاوه بر مواد گیاهی شامل نمک های فلزی قرمز رنگ است . این ریزدانه های فلز با هیدروژن پراکسید در سایر رنگ موها , طی یک واکنش گرماده واکنش می دهد که می تواند پوست و موی شما را بسوزاند و یک رنگ ترسناک و غیر قابل حدس در موهایی که باقی می مانند , ایجاد کند .

چه اتفاقی می افتد ؟

پراکسید رنگ خود مو را از بین می برد . در نتیجه رنگ کردن مو راحتتر می شود . هنگامی که با نمک های فلزی ( به طور معمول در مو یافت نمی شود ) واکنش می دهد , آنها را اکسید می کند .

این باعث می شود رنگدانه های حنا خراب شوند و موهای شما بسوزد و فقط تعداد کمی از موهایتان باقی بماند .

بهترین حالت ممکن ؟

موهای خشک و آسیب دیده ای است که رنگ عجیب و غریب دارند . بدترین حالت ممکن ؟ به دنیای شگفت انگیز کلاه گیس ها خوش آمدید .

نوشابه ی گاز دار + سرکه =مقدار زیادی آب

در حالی که مواد شیمیایی قبلی در لیست یک محصول سمی تولید می کردند , مخلوط کردن نوشابه و سرکه به شما یک ماده ی بی اثر می دهد .

این ترکیب فوق العاده ای است برای تولید دی اکسید کربن تا با آن آتشفشان شیمیایی بسازید . اما اگر قصد شما تولید یک پاک کننده است , تلاش شما به هدر می رود .

چه اتفاقی می افتد ؟

سودا ( بی کربنات سدیم ) با سرکه ( اسید استیک ضعیف ) واکنش می دهد و کربن دی اکسید و سدیم استات و مقدار زیادی آب تولید می کند .

این یک واکنش جالب خواهد بود برای تولید یخ خشک ( کربن دی اکسید جامد ) .این واکنش خطری برای شما نخواهد داشت .

آلفا هیدروژن اسید | اسید گلیکولیک + رتینول = تبدیل پول به زباله

محصولات پوستی که برای کاهش ظاهری خطوط چین و چروک پوستی کاربرد دارند , عبارت اند از : آلفا هیدروژن اسید ها ( AHA ) , اسید گلیکولیک و رتینول .

استفاده ی هم زمان این محصولات چروک شما را از بین نمی برد . در واقع اسید ها اثر بخشی رتینول را کاهش می دهند .

چه اتفاقی می افتد ؟

محصولات پوستی در یک PH خاصی بهترین عملکرد را دارند . وقتی شما این مواد را ترکیب می کنید PH پوستتان تغییر می کند و تمام هزینه ای که برای مراقبت های پوستی خرج کرده اید , هدر می رود .

در بهترین حالت اسید گلیکولیک و آلفا هیدروژن اسید ها سلول های مرده ی پوست را پاک سازی می کنند . در این حالت رتینول کمک کننده نخواهد بود .

بدترین اتفاق ممکن ؟

شما با این کار باعث ایجاد حساسیت پوستی و سوزش می شوید . به علاوه پول خود را هدر می دهید .
شما می توانید از دو ماده ی شیمیایی با هم استفاده کنید , اما شما باید اجازه بدهید که یکی از آنها اثر گذاری خود را کامل کند و سپس محصول بعدی را استفاده کنید .گزینه ی دیگر این است که به طور متناوب از آنها استفاده کنید .

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید