تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

مهندسی شیمی یعنی چه ؟ و مهندس شیمی چه کاری انجام می دهد ؟

مقالات (عمومی)
مهندسی شیمی یعنی چه ؟ و مهندس شیمی چه کاری انجام می دهد ؟

مهندسی شیمی یعنی چه ؟ و مهندس شیمی چه کاری انجام می دهد ؟

مهندس شیمی رابط بین علم و تکنولوژی است . مهندسی شیمی یکی از شاخه های مهم فنی مهندسی است . بیایید نگاه دقیقی بیاندازیم به اینکه به طور کلی مهندسی شیمی چیست و یک مهندس شیمی چه کارهایی انجام می دهد و چگونه می توان مهندس شیمی شد .

مهندسی شیمی چیست ؟

مهندسی شیمی بر پایه ی شیمی کاربردی استوار است و یکی از شاخه های مهندسی است که مربوط به طراحی , ساخت و عملکرد ماشین آلات و کارخانجاتی است که از واکنش های شیمیایی برای حل مشکل و یا ساخت محصولات مفید استفاده می کنند .

پروژه های مهندسی شیمی , مانند تحقیقات علمی در محیط آزمایشگاهی شروع می شود و سپس طراحی و اجرا می شود و در ادامه , مراحل تعمیر و نگه داری آنها اجرا می شود و در نهایت با روش ها ی جدید و آزمایش های مختلف کیفیت تجهیزات بهبود می یابد .

مهندس شیمی به چه کسی گفته می شود ؟

مهندسین شیمی مانند همه ی مهندسین از ریاضیات , فیزیک و اقتصاد برای حل مشکلات فنی استفاده می کنند . تفاوت مهندسین شیمی و سایر مهندسین در این است که آنها علاوه بر سایر علوم مهندسی , از علم شیمی نیز برای حل مشکلات استفاده می کنند .

مهندسان شیمی گاهی مهندسان جهان نامیده می شوند . زیرا تسلط علمی و فنی آنها بسیار وسیع است . شما می توانید مهندس شیمی را به عنوان مهندسی که علم و اطلاعات زیادی دارد در نظر بگیرید .

دیدگاه دیگری که در مورد مهندسان شیمی وجود دارد , آنها را شیمیدان های عملی می داند .

مهندسان شیمی چه کارهایی انجام می دهند ؟

برخی از مهندسان شیمی در حال طراحی و ساخت فرایند های جدید هستند . برخی ابزار و امکانات جدید می سازند و روش های جدید طراحی و اجرا می کنند . مهندسان شیمی همچنین , مواد شیمیایی جدید می سازند .

مهندسان شیمی به توسعه ی علوم اتمی , پلیمر , کاغذ , رنگ , مواد مخدر , پلاستیک , کود , غذا و پتروشیمی و … تقریبا همه چیز کمک فراوان کرده اند .

آنها روش هایی را برای ساخت محصولات از مواد خام و روش هایی برای تبدیل یک ماده به فرم مفید دیگر پیدا می کنند . آنها می توانند فرایند هایی بهینه تر و مقرون به صرفه تر و سازگارتر طراحی کنند .

همچنین آنها می توانند در ادارات قضایی کار کنند و یا شرکت های جدید تأسیس کنند , تحقیقات انجام دهند , کتاب بنویسند و یا تدریس کنند . همانطور که می بینید مهندسان شیمی می توانند در هر زمینه ی علمی و مهندسی , برای خود یک جایگاه پیدا کنند .

در حالی که سایر مهندسان اغلب در یک کارخانه یا آزمایشگاه کار می کنند , مهندس شیمی می تواند در اتاق هیئت مدیره , دفتر , کلاس درس و یا در مکان های دیگر کار کند .

مهندسان شیمی در بازار کار تقاضای بالایی دارند , به طوریکه اغلب حقوق آنها از شیمی دان ها و سایر مهندسان بالاتر است .

یک مهندس شیمی به چه مهارت هایی نیاز دارد ؟

مهندسان شیمی به صورت تیمی کار می کنند , بنابراین نیاز به روابط عمومی بالا و توانایی برقراری ارتباط با دیگران دارند .

مهندسان شیمی ریاضیات , انرژی و انتقال جرم , ترمودینامیک , مکانیک سیالات , تکنولوژی جداسازی , ماده و تعادل انرژی و سایر موضوعات مهندسی را مطالعه می کنند .

یک مهندس شیمی باید بتواند تجزیه و تحلیل کند و بسیار دقیق باشد . مهندس شیمی باید شیمی و ریاضیات را به خوبی بداند و دوس داشته باشد مشکلات را حل کند و از نظم و انظباط لذت ببرد .

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید