تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

دستگاه های انجماد بستنی

مقالات (عمومی)
دستگاه های انجماد بستنی

دستگاه های انجماد بستنی :

۱– دستگاه های غیر مداوم :

در ساده ترین دستگاه های انجماد بستنی در قدیم با قراردادن یک بشکه فلزی در یک بشکه چوبی بزرگتر بوده بهتر است جنس فلز از فولاد ضدزنگ باشد و اطراف بشکه فلزی مخلوط یخ و نمک می ریختند و پس از وارد کردن مخلوط در بشکه فلزی کارگری مرتبا” با چرخاندن بشکه فلزی آن را به نقطه انجماد یا زیر نقطه انجماد می رساند.
در دستگاه های غیرمداوم صنعتی معمولا از سیلندرهای دوجدارهای استفاده میشود که بین جدار آنها از مایعات آمونیاک یا فریون قرار گرفته و در واقع این سیلندر دوجداره به صورت بسته و غیرقابل نفوذ بوده و در داخل سیلندر برای بهم زدن مخلوط از پره های فلزی که بدور محور افقی سیلندر می چرخند استفاده می نمایند.
گاهی دور و سرعت این پره های فلزی به ۲۰۰ دور در دقیقه می رسد که با بهم زدن و ضمن سردشدن مخلوط از انتقال سرمای آمونیاک یا فریون( دی‌کلرودی‌فلوئورومتان )  به داخل سیلندر هوا هم آمیخته شده و پس از حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بافت بستنی تا ۷°C- میرسد و آماده بسته بندی می گردد.

۲- دستگاه های مداوم :

اصول کار در این دستگاهها مانند قبل است، با این تفاوت که یک جریان مداوم مخلوط بستنی از یک طرف سیلندر دوجداره و هوا یا گاز بی اثر به سیلندر وارد شده که با بهم زن های بسیاری قوی مخلوط گردید و در مدت کمتر از یک دقیقه درجه حرارت داخل سیلندر و بافت مخلوط به ۶ تا ۸ درجه زیر صفر می رسد و معمولا با درصد افزایش حجم مناسب یعنی ۸۰ تا ۱۰۰ درصد از طرف خروجی سیلندر مخلوط بستنی آماده بسته بندی می گردد .

در قسمتی از سیلندر یک ورودی کوچک برای افزودن مواد جامد و یا آجیل آلات قرار گرفته است. این دستگاهها تک سیلندری یا چند سیلندری هستند که ظرفیت هر کدام از سیلندرها ممکن است به بیش از ۳۰۰۰ لیتر در ساعت با درصد افزایش حجم حدود ۱۰۰٪ شد.

مزایای دستگاه های انجماد مداوم نسبت به غیرمداوم عبارتند از:

۱– مخلوط بستنی احتیاج کمتری به ماده تثبیت کننده دارد.
۲- مدت نگهداری با رسیدن کمتر خواهد بود.
٣- احتیاج کمتری به مواد طعم زا دارد.
۴- کنترل دخول و تعلیق هوا در بافت بهتر انجام میشود.
۵- بسته بندی ساده تر است.
۶- بستنی های چندطعمی یا چندرنگی تولید می کند.
۷- نیاز به کارگر کمتری دارد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید