تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

سفت کردن و بسته بندی بستنی

مقالات (عمومی)
سفت کردن و بسته بندی بستنی

سفت کردن و بسته بندی بستنی :

جهت بسته بندی بستنی می توان در بسته های کوچک کارتنی نیم تا یک لیتری و یا لیوان های پلاستیکی با درب بندی آلومینیومی و پلاستیکی بسته بندی نمود .
گاهی بسته بندی بستنی کارتنی چند لایه ای بین ۱ تا ۴ لیتر حجم خواهند داشت. بسته های بزرگ ۱۰ تا ۲۰ لیتری از جنس قوطیهای پنیر با پوششهای داخلی غیرقابل نفوذ هم برای انتقال در یک مسیر طولانی و در ماشین های مجهز به فریزرهای مناسب نیز استفاده می شود.
بستنی های نیمه منجمد ابتدا به انبارهای فریزری C°۱۸- تا ۲۶°-Cمنتقل می گردند تا درجه حرارت مرکز قوطی بستنی از ۸°C- به ۱۸°C- برسد و گاهی برای اطمینان از این عمل از اطاقهای فریزری ۴۰°C- استفاده می گردد.
معمولا قوطی های نیم تا یک لیتری بستنی در یخچال های ۱۸°C- تا ۲۶°C- با هوای ساکن پس از نیم ساعت و قوطی های ۲۰ لیتری پس از ۲۴ ساعت به ۱۸°C- میرسند.
بسته های بزرگ در تونل های انجماد C°۴۰پس از ۵ /۱ ساعت به بافت سفتی تبدیل می گردد. به هر حال سریعتر یخ زدن باعث تولید کریستال های بسیار ریز در بافت می گردد.
گاهی اوقات از یخ زن های تماسی یا صفحه ای هم برای سفت شدن بستنی های قالبی می توان استفاده کرد که در این حالت سطح تماس ۳۵°Cتا C° ۴۵- درجه بوده و حدود ۵ /۱ ساعت مرکز قوطی های نیم تا یک لیتری به ۱۸°C- میرسد.

توجه :

برای حمل و نقل بستنی بایستی از ماشین های مجهز به فریزرهای با درجه حرارت تا یک ۱۸°C- تا ۲۲°C- استفاده کرد و بهرحال از زمانی که بستنی و بافت آن به ۱۸°C- سانتی گراد رسید بایستی تا موقع مصرف در همین درجه نگهداری نمود که در غیر آن صورت و در اثر نوسانات درجه حرارت فریزرها بافت بستنی خراب شده و کریستال های درشت یخ نامطلوب خواهند بود.
برای تولید بستنی های چوبی معمولا از قالب های فلزی که حفره های مخصوصی دارد استفاده کرده و پس از ریختن مخلوط در آنها عمل انجماد را با فرو بردن قالب ها در مایعات یخزن انجام داده و سپس دسته چوبی سبکی را در سطح آنها وارد و پس از قرار دادن قالبها در آب گرم مجددا بستنی های چوبی را از حفره ها در آورده، بستنی را بسته بندی و به فریزرهای ۱۸°C- تا ۲۶°C- انتقال می دهند.
ممکن است قبل از بسته بندی آنها را آغشته به شکلات مذاب هم بنمایند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید