تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

شستشو و استریل کردن شیشه ها شیر

مقالات (عمومی)
شستشو و استریل کردن شیشه ها شیر

شستشو و استریل کردن شیشه ها شیر :

در صورتی که در کارخانه ای، شیر پاستوریزه در بطری های شیشه ای بسته بندی شود بایستی حتما در تمیز نمودن و استریل کردن شیشه ها دقت زیادی شود. استریل کردن شیشه ها شیر عامل مهمی در نگهداری شیر پاستوریزه و فاسد شدن آن به مدت حداقل یک هفته است. مسلما وجود بطری های خیلی زیاد در یک کارخانه امکان شستشوی آنها را با دست و بطور منفرد نمیدهد.

بنابراین معمولا از دستگاههای بطری شوئی که تا ۲۰۰ بطری در دقیقه را شستشو و تمیز می کنند استفاده میشود.
یک نوع از دستگاههای شستشوی بطری بدین ترتیب عمل می کند که پس از ورود شیشه های کثیف به این دستگاه تعدادی از شیشه ها در یک محفظه با گیره هایی گرفته و پاک میشوند.

با یک برگشت معکوس برای خروج احتمالی آشغالها در بطری همزمان آب در قسمت پائین با فشار به داخل بطریها پاشیده میشود. پس از آن شیشه ها به مدت ۱۰ دقیقه در یک تانک غوطه ور که محتوی ماده قلیایی  ,  سود سوز آور ۵ /۰ تا ۳ درصد به اضافه ۵ درصد پلی فسفات و مقداری خیس کننده است وارد می شوند و چند بار در این مدت با تکان ماده قلیایی خارج و داخل میشوند.
بعضی اوقات ممکن است از چندین تانک غوطه ور استفاده شود. غلظت این مواد مرتبا” کنترل و چک میشود و در صورت تغییر آن را تصحیح می کنند. ممکن است از محلول ۵ /۰ درصد تری سدیم فسفات برای براق تر شدن شیشه ها استفاده نمود.

توجه :

درجه حرارت محلول پاک کننده بین ۶۵ تا ۸۰ درجه سانتی گراد بوده و بطری های مارک دار را بالاتر از این درجه در صورتی که غلظت سود پرک بیش از ۱ درصد باشد نبایستی شستشو داد زیرا باعث از بین رفتن نوشته بطری می شود.

پس از شستشو با مواد قلیایی شیشه ها با همان ترتیب معکوس توسط فشار قوی آب و هوا از زیر شستشو می شوند و بالاخره در آخر با آبی که محتوی ۳۵ تا ۸۰ میلیونیم ماده کلره است ضدعفونی می گردند.

بعضی اوقات ممکن است شیشه های تمیز شده از حمام بخار یا هوای داغ عبور کنند و پس از آن شیر پاستوریزه در آنها بسته بندی شود.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید