تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

مواد غذایی آماده و سرد چرا ضروری هستند

مقالات (عمومی)
مواد غذایی آماده و سرد چرا ضروری هستند

مواد غذایی آماده و سرد چرا ضروری هستند ؟

به موازات پیشرفت جوامع، اکثر مصرف کنندگان به دنبال روش هایی برای کاهش مدت زمان و افزایش راحتی در تهیه غذا هستند. مواد غذایی آماده و سرد بخشی از پاسخ صنعت غذا به مصرف کنندگانی است که به این دسته از مواد غذایی احتیاج دارند.
این دسته از مواد غذایی، تازه و فسادپذیر بوده و نیازمند نگهداری در یخچال هستند. غذاهای آماده به مواد غذایی گفته می شود که برای مصرف یا گرم کردن آماده بوده و پس از آن مصرف می شوند.

مواد غذایی آماده و سرد را می توان در بسته های تجاری قرارداد و آنها را از فروشگاه یا رستوران خریداری کرده و مصرف نمود.

توجه :

به طور کلی به دلیل اینکه مواد غذایی سرد و آماده نسبت به انواع مشابه ولی فرایند شده، کمتر در معرض روش های حفظ و نگهداری قرار می گیرند، به داشتن کیفیت بالاتر شناخته شده اند.
کیفیت بهتر و افزایش راحتی در این دسته از مواد غذایی، وجود خطر برای ایمنی و سلامت آنها را افزایش می دهد .
توزیع برای شناخت محصولات فسادپذیری مانند مواد غذایی آماده و سرد باید مفهوم توزیع را فهمید. هر اتفاقی که از زمان تولید محصول تا زمان مصرف آن رخ می دهد را توزیع می نامند.
گرچه محصولات فسادپذیر و پایدار، مراحل توزیع مشابهی دارند اما بسیاری از عملیات واحد اثر کمی بر دوام محصولات می گذارند.
با این حال استفاده از این عملیات برای حفظ و نگهداری کیفیت مواد غذایی سرد و آماده ضروری است. برای نظارت بر مشکلات بالقوه، بسیاری از تولید کنندگان از روش سیستم ها برای نظارت بر امر توزیع استفاده می کنند.
در این روش به جای تمرکز بر یک مرحله خاص، چگونگی اثر متقابل هر یک از مراحل مجزا بر کل سیستم بررسی می شود.
روش سیستم ها بر اساس این ایده پایه ریزی شده است که کل سیستم بزرگتر از مجموع قسمت های آن است.

توجه :

از آنجایی که در غذاهای سرد تمایل به اعمال حداقل فرآیند بر روی مواد خام وجود دارد، نحوه توزیع مواد خام قبل از بسته بندی نیز باید به دقت مطالعه شود.
بسیاری از مواد غذایی آماده و سرد ممکن است بدون اعمال حرارت مورد استفاده قرار گیرند ولی بسیاری از مواد غذایی آماده، قبل یا بعد از خرید به مدت کوتاهی حرارت دهی می شوند.
این امر ممکن است به کاهش بار میکروبی و افزایش ایمنی محصول کمک کرده یا فهم نادرستی از سلامت غذا برای مصرف کننده ایجاد کند.

مواد غذایی آماده و سرد به هنگام قدم زدن در سوپرمارکت های جدید متوجه خواهید شد که اقلام با ارزش تر در اطراف محیط فروشگاه و کالاهایی با ارزش کمتر در راهروهای داخلی و در وسط قرار گرفته اند. مواد غذایی سرد ، جزو اقلام با ارزش می باشند.
اگر در سوپرمارکت مورد علاقه رابرت قدم بزنید، بخش مربوط به سبزی ها را در قسمتی که فراورده های پر مصرف قرار دارند، پیدا خواهید کرد.
در انتهای فروشگاه، گوشت های فرآوری شده ، ماهی تازه، قفسه های گوشت و محصولات لبنی هستند که به وسیله دستگاههای خنک کننده ای که در کنار فروشگاه وجود دارند به صورت سرد نگهداری می شوند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید