تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

سالادهای آماده

مقالات (عمومی)
سالادهای آماده

سالادهای آماده :

سالادهای آماده می توانند در قسمت تولید یا فروش بسیاری از فروشگاهها یافت شوند. این سالادها بلافاصله بعد از بسته بندی قابلیت خوردن دارند.
میوه ها و سبزیجات تازه پس از رسیدن به سرعت خراب شده و مایعاتی نیز از خود رها می کنند. در سالادهای آماده مخلوط ، اجزایی که از آنها مایع ترشح می شود، به صورت گندیده و پلاسیده در آمده و اجزایی که این مایعات را جذب می کنند، حالت خیس پیدا می کنند.
برش دادن باعث تسریع در فساد و نشت این مایعات می شود. به علت فقدان پروتئین، میوه های تازه و برش داده شده نسبت به دیگر محصولات در برابر رشد میکروب های مضر حساس نیستند ولی می توانند طی مرحله آماده سازی آلوده شوند، به خصوص اگر محل آماده سازی میوه ها و سبزیجات از محل آماده سازی گوشت خام جدا نباشد.
آلوده شدن میوه ها و سبزی های سالادی با میکروب های مضر بسیار خطرناک است زیرا این محصولات به ندرت برای از بین بردن ارگانیسم های مضر حرارت دهی می شوند.
بعضی سالادهای آماده ، شامل اجزای دیگری مانند سس مایع، قطعات کوچک نان برشته، گوشت یا غذاهای دریایی پخته شده، تخم مرغ و مایونز نیز هستند.
در سالادهای آماده تمایل بر این است که اجزا به صورت متمایز در یک مخلوط غیر همگن وجود داشته باشند تا اینکه مخلوطی از اجزا به صورت یکنواخت و همگن تولید شود.

توجه :

هر چه ترکیبات بیشتر باشد، احتمال فعل و انفعال بین ترکیبات و تخریب آنها نیز بیشتر خواهد شد.
به علاوه ترکیبات مختلف دارای شرایط نگهداری متفاوتی هستند که منجر به ایجاد مشکلات کیفی می گردد.
یک راه برای رفع این مشکلات، داشتن بسته های جداگانه برای ترکیبات مختلف در داخل بسته بندی بزرگ تر است.
در این روش بخشی از راحتی کار فدای پایداری و کیفیت بهتر می شود. اگرچه اکثر مصرف کنندگان در مورد استفاده از محصولاتی که حاوی سس مایونز هستند، نگران بوده و معتقدند که مایونز باعث افزایش امکان مسمومیت غذایی می گردد اما مایونز در واقع از رشد میکروب ها جلوگیری می کند.
اینکه هر نوع سالادی با ترکیبات پروتئینی زیاد مانند تخم مرغ ، شیر یا گوشت در یخچال نگهداری شود، مسئله بسیار مهمی است.

ساندویچ ها :

ساندویچ ها دارای اشکال و اندازه های مختلفی هستند اما مشخصه اصلی همه آنها وجود مواد پرکننده در محصولات نانی است. ساندویچ های سرد، دوره نگهداری کوتاهی دارند و معمولا به طور روزانه آماده می شوند.

نگهداری در یخچال به جلوگیری از رشد میکروب های مضر کمک می کند اما باعث تشدید بیاتی نان می شود. بنابراین معمولا نوعی تعادل بین سلامت و کیفیت وجود دارد.

نگهداری ساندویچ در ماشین های فروش یخچال دار برای مدت زمان طولانی، کیفیت را فدای سلامتی غذا می کند. باجه هایی که ساندویچ ها را بدون سرد کردن می فروشند، سلامتی را فدای کیفیت می کنند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید