تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

معرفی مواد شیمیایی طبیعی

شیمیایی مقالات (عمومی)
معرفی مواد شیمیایی طبیعی

مواد شیمیایی طبیعی ترکیباتی هستند که ساخته دستر بشر نیستند. در کنار مواد شیمیایی مصنوعی بسیاری از مواد شیمیایی طبیعی هم در زندگی روزمره ما مورد استفاده قرار می گیرند که جهان شیمی در این سری از مقالات به معرفی این نوع مواد شیمیایی خواهد پرداخت؛ با ما همراه باشید.

تفاوت مواد شیمیایی طبیعی و مصنوعی در چیست؟

پرواضح است که مواد شیمیایی طبیعی از مواد شیمیایی مصنوعی که ساخته دست بشر هستند، ایمن تر و سالم تر است؛ اما به نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که مواد شیمیایی سمی هم در سیب زمینی (که نوعی ماده طبیعی) است و هم در داروهای شیمیایی یافت می شود.

تفاوت اصلی مواد شیمیایی مصنوعی و طبیعی در این است که مواد شیمیایی مصنوعی از مواد سنتیک استفاده می شود که بعضی از آنها ایمن نیستند، اما مواد شیمیایی طبیعی توسط ارگانیسم زنده تولید می شوند.

در صورتی که از مواد شیمیایی در محصولات آرایشی، مکمل های غذایی و مواد غذایی تولید شده بدون افزودنی استفاده شود، می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

از قدیم الایام از مواد شیمیایی طبیعی در طب سنتی به منظور دارویی برای التیام اکثر بیماری ها استفاده می شد. انواع مواد شیمیایی طبیعی کاملا ایمن هستند و در زندگی روزمره برای انسان، گیاهان و حیوانات استفاده می شوند و مزایای زیادی را برای محیط زیست دارند.

۵ ماده شیمیایی طبیعی رایج

انواع مواد شیمیایی طبیعی که در زندگی روزمره از آنها استفاده می کنیم بسیار متنوع هستند که از جمله رایج ترین آنها ۸ مورد زیر است:

۱- زردچوبه

اصولا ما به منظور خوش رنگ و لعاب تر شدن مواد غذایی و نوشیدنی ها از مواد رنگی استفاده می کنیم که یکی از طبیعی ترین رنگ دهنده ها، زردچوبه است. زردچوبه به عنوان یک ماده رنگی حاوی کورکومین است که به رنگ زرد-نارنجی است.

زردچوبه نوعی ماده شیمیایی طبیعی است که علاوه بر رنگ دهی به غذا مزایای بسیار زیادی برای ارتقای سلامتی بدن انسان دارد. به طوری که از این ماده در مکمل های غذایی، ویتامین ها، مکمل های افزایش اشتهای کودکان و … استفاده می شود.

۲- بتاکاروتن

بتاکارتون نوعی دیگر از مواد رنگی است که در هویج یافت می شود. این نوع ماد شیمیایی کاملا طبیعی است و به رنگ نارنجی می باشد. بتاکاروتن مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آن می توان به خاصیت آنتی اکسیدانی اشاره کرد. این ماده در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و تاثیر بسزایی در ایمنی بدن و بهبود دید انسان دارد.

۳- نیشکر

از نیشکر که نوعی عصاره شیرین است در ساخت اکثر شیرین کننده های طبیعی استفاده می شود. نیمی از نیشکر از آب تشکیل شده است و ۱۵ درصد آن قند و ۳۵ درصد آن مواد دیگری است. نیشکر حاوی فروکتوز و گلوکز است.

۴- عسل

عسل نوعی ماده شیمیایی کاملا مفید است. این ماده علاوه بر فوایدی که برای بهبود انواع بیماری ها دارد می تواند در جوانسازی پوست صورت و درمان ریزش مو مفید باشد. همچنین از این ماده می توان به عنوان جایگزین قند نیز استفاده کرد.

۵- پیاز

پیاز یکی دیگر از مواد شیمیایی طبیعی بسیار مفید است که حاوی ترکیباتی مثل دیالی سولفید، اس آلیل، سولفوکسید، متیل الیین، دی هیدروالین و … است.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید