تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

تشخیص غذاهای سالم و ناسالم

مقالات (عمومی)
تشخیص غذاهای سالم و ناسالم

تشخیص غذاهای سالم و ناسالم :

به نظر می رسد که غذاهای سالم اغلب اشتها آور نبوده یا بی مزه هستند اما غذاهای ناسالم به طور وسوسه انگیزی خوشمزه اند. آیا ممکن است از خوردن غذاهای سالم لذت هم برد؟

بسیاری از افراد علاقه مند به خوردن غذاهای سالم هستند اما گاهی تشخیص غذای سالم از ناسالم دشوار است. غذاهایی مانند هویج، سیب، کاهو، جوانه ها، نان گندم کامل و ماست ، سالم هستند، در حالی که نوشابه ها، آبجو ، شکلات ها، پیتزا، انواع همبرگر، غذاهای سرخ شده و اغلب غذاهای اشتها آور رستوران ها چنین نیستند.
هنگام بحث در مورد سلامت غذا، در واقع در مورد تغذیه صحبت می شود. تغذیه ی خوب شامل دریافت مواد مغذی مناسب، بدون مصرف مقدار زیادی کالری است.

بدیهی است که هر غذایی که از نظر مواد مغذی، تعادل مناسبی داشته باشد اما باعث مسمومیت غذایی شود، غذای سالمی نیست. بنابر این غذا باید به همان اندازه که مغذی است ایمن نیز باشد. متخصصان صنایع غذایی و تغذیه تمایل دارند به جای بحث در مورد غذاهای سالم یا ناسالم، در مورد رژیم های غذایی سالم و ناسالم بحث کنند. در رژیم های سالم، مواد مغذی متعادل هستند. هر چند ممکن است از چند جزء که هیچ یک غذاهای سالم نیستند هم تشکیل شده باشند.

توجه :

رژیم های غذایی ناسالم معمولا به جای مواد مغذی کافی، ترکیبات غذایی دیگر را بیش از حد دارند. متخصصان تغذیه و صنایع غذایی در مورد روش تشویق مردم به استفاده از رژیم های غذایی سالم توافق ندارند.

متخصصان تغذیه روی عادات غذایی مناسب مانند استفاده از طیف گسترده ای از مواد غذایی تاکید دارند، در حالی که متخصصان صنایع غذایی ترجیح میدهند غذاهای خوشمزه ای را طراحی کنند که سرشار از مواد مغذی است، حتی اگر وجهه ی ناسالم داشته باشند.

برای مثال شکلات های حاوی ویتامین ها و املاح، ایده ی متخصصان صنایع غذایی برای غذای سالم است اما بسیاری از متخصصان تغذیه تصور می کنند چنین شکلات هایی، رژیم غذایی سالم را بی ارزش می کنند.

 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید