تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

روغن دانه کلزا (کانولا) – روغن دانه آفتابگردان

مقالات (عمومی)
روغن دانه کلزا (کانولا)  – روغن دانه آفتابگردان

روغن دانه کلزا (کانولا) :

به طور سنتی روغن دانه وحشی و اصلاح نشده کلزا – که قبلا موسوم به روغن دانه کلزا بود – با سطوح بالای اسید اروسیک (C22 : 1 ) شناخته می شود و روغن هایی با اسید اروسیک بالا (HEAR) هنوز هم یک منبع از Erucamide ارزشمند (RCONH2) است که در فیلمهای پلاستیکی استفاده میشود.

HEAR تقریبا به طور کامل برای مقاصد غذایی با یک گونه با اسید اروسیک کم که اولین بار در کانادا توسعه یافته و روغن کانولا نامیده شد جایگزین شد.

روغن دانه کلزا حاوی مقادیر کم اسید اروسیک در روغن (کمتر از دو درصد) و مقدار پایین گلوکوزینولات در کنجاله ۳۰ میکرومولار بر گرم است.

در حال حاضر تقاضای بالای روغن دانه کلزا برای اهداف غذایی تکمیل شده – به ویژه در اروپا – که از آن منبع بیودیزل استفاده می شود.

روغن دانه کلزا فراوردهای با کیفیت بالا برای مواد غذایی است که پایین ترین سطح از اسیدهای اشباع شده در میان تمام روغنهای مصرفی، سطح بالایی از اسید اولئیک و اسید لینولئیک و لینولنیک در یک نسبت بسیار خوب را دارد .

با این حال وجود اسید لینولنیک بدان معنی است که برای سرخ کردن و برخی اهداف روغن هیدروژنه میشود تا سطح این تریان اسید قبل از استفاده کاهش یابد. تری گلیسرولهای عمده

Ln00 ، ( ٪۲۲ ) ۰۰۰ ، ( ٪۲۳ ) L00 (٪۱۰)، LLO (٪۹) و LnLO (٪۸) میباشد.

گیاه کلزا به روش های پرورش بذر سنتی یا با تغییر ژنتیکی تغییر داده می شود و روغن تغییر یافته ارزشمندی – که حاوی اسید اولئیک بالا، لینولنیک کم و جهش های دیگر است – ایجاد می شود.

روغن دانه آفتابگردان :

روغن دانه آفتاب گردان آخرین مورد از چهار روغن گیاهی عمده است. علاوه بر مقادیر بالای لینولئیک در آن، انواع اولئیک بالا و اولئیک متوسط وجود دارد. هیچ یک از اینها محصولات زراعی GM نمی باشد.

روغنهای مصرفی در اروپا – که عنوان یک جزء مارگارین نرم عاری از اسید لینولنیک است – بسیار مورد توجه است. با این حال، این مزیت میتواند با نیاز به افزودن اسیدهای امگا ۳ به رژیم غذایی انسان که پذیرفته شده است، متفاوت دیده شود.

عمده ترین تری آسیل گلیسرولها در روغن به طور منظم معمولا

LLP ، ( ٪۱۱ ) LOO ، ( ٪۲۷ ) LLL ، ( ٪۳۰ ) LLO

(٪۱۰) و PLO / StLL (٪۱۰) است. روغن آفتابگردان ممکن است حاوی موم (۶۰۰-۳۰۰ پی پی ام) از پوسته دانه باشد مگر اینکه موم زدایی شده باشد .

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید