تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

مصرف اسید اسکوربیک یا اسید سیتریک ؟ کدام یک سالم تر است ؟

شیمیایی
مصرف اسید اسکوربیک یا اسید سیتریک ؟ کدام یک سالم تر است ؟

مصرف اسید اسکوربیک یا اسید سیتریک ؟ کدام یک سالم تر است ؟

مصرف اسید اسکوربیک یا اسید سیتریک ؟ سوال حالبی هست هردو این ماده شیمیایی را می توان در انواع میوه ها و سبزیجات یافت. آنها غالباً به دلیل نام های مشابه و منابع مبدأ مشابه با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. با این حال ، اسید اسکوربیک ویتامین C است و اسید سیتریک یک آنتی اکسیدان اسیدی است. این دو باهم شباهت های زیادی دارند ، اما تفاوتهای اساسی نیز با هم دارند.

اسید اسکوربیک چیست ؟

اسید اسکوربیک نام دیگر ویتامین C است. بدن افراد نمی تواند ویتامین C خود را بسازد. بنابراین ، مدیران غذایی و تغذیه توصیه می کنند که بین ۷۵ تا ۱۲۰ میلی گرم در روز ویتامین C از طریق مواد غذایی یا مکمل ها مصرف کنید.
ویتامین سی سبب پیشگیری از انواع بیماری ها از جمله تخریب ماکولا در اثر بالا رفتن سن ، سرطان ، آب مروارید و سرماخوردگی می شود.
طبق تحقیقات سال ۲۰۱۹ در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی ، ویتامین همچنین می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد. این می تواند باعث بهبود و کمک به ترمیم رباط ها و تاندون ها شود.

اسید سیتریک چیست ؟

اسید سیتریک به طور طبیعی در میوه ها و سبزیجات مختلف موجود است. غذاهای سرشار از اسید سیتریک شامل انواع توت ها مانند تمشک و توت فرنگی و میوه های مرکبات مانند لیمو و نارنج هستند.
بالاترین میزان اسید سیتریک در واقع در لیمو و نارنج است ومقدار اسید سیتریکدر آنها به ترتیب ۱.۴۴ و ۱.۳۸ گرم در هر اونس است.
در فرم طبیعی آن ، اسید سیتریک به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی شناخته شده است. طبق بررسی سال ۲۰۱۹ در ژورنال تغذیه انسان و رژیم های غذایی ، حتی می تواند به خارج کردن آلومینیوم از بدن کمک کند.
اسید سیتریک همچنین می تواند فعالیت سایر آنتی اکسیدان ها را بهبود بخشد. اسید سیتریک به دلیل منجر شدن به فرسایش مینای دندان ممکن است مضر شناخته ، اما دارای مزایایی برای سلامتی نیز هست. علاوه بر فعالیت آنتی اکسیدانی ، اسید سیتریک می تواند به جلوگیری از سنگ کلیه نیز کمک کند.
اسید سیتریک تازه را می توان با انواع تولید شده صنعتی جایگزین کرد. یک جایگزین اسید سیتریک معمولاً به عنوان پودری مورد استفاده در تولید بسیاری از محصولات تجاری فروخته می شود. این ماده بعنوان چاشنی میوه ای در تهیه نوشیدنی های دارای طعم مرکبات ، طعم ترش و به عنوان یک عطر و طعم دهنده و تقویت کننده رنگ در سایر محصولات استفاده می شود.
از اسید سیتریک همچنین به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می شود. ممکن است آن را در آبمیوه های ساخته شده از کنسانتره ، روغن های گیاهی و در محصولاتی که برای افزایش طول عمر محصولات تازه برش یافته استفاده می کنید ، پیدا کنید.

حال سوال این است مصرف اسید اسکوربیک یا اسید سیتریک ؟

مصرف اسید اسکوربیک یا اسید سیتریک ؟

اسید سیتریک و اسید اسکوربیک هم شباهت و هم اختلاف دارند. ازشباهت های بین اسید سیتریک و ویتامین C این است که هر دو اسیدی هستند و معمولاً در مرکبات یافت می شوند. آنها هر دو دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی هستند. در نتیجه ، هر دو مزایای مختلفی برای سلامتی دارند.
با این حال ، اسید سیتریک و اسید آسکوربیک نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. برخلاف ویتامین C ، اسید سیتریک یکی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز روزانه نیست.

اسید سیتریک همچنین بر خلاف اسید اسکوربیک، با پیشگیری از بیماری ها یا ترمیم بافت پیوندی ارتباطی ندارد. اسید سیتریک همچنین دارای تأثیرات مشابه با ویتامین سی بر روی سیستم ایمنی و میزان کلسترول خون نیست. این تفاوتها بدان معنی است که اسید سیتریک برخلاف ویتامین ث کاربردهای تجاری بیشتری دارد ، اسید سیتریک همچنین در محصولات تمیز کننده ، آرایشی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید