تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

کاربردها و فواید آب اکسیژنه + خرید آب اکسیژنه

شیمیایی

پراکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه (فرمول H2O2) از مواد شیمیایی است که ترکیبی از هیدروژن و آب است. این مایع شفاف به عنوان یک ضد عفونی کننده خفیف عمل می کند و بسته به هدف استفاده از آن، در قدرت های مختلفی تولید می شود: ۳ درصد (مصرف خانگی)، ۶ تا ۱۰ درصد (سفید کننده مو) ، ۳۵ درصد (درجه مواد غذایی) و ۹۰ درصد (صنعتی). اکثر فروشگاه ها محلول ۳ درصد  این مایع را به فروش میرسانند. در این مقاله ۹ تا از کاربردها و فواید آب اکسیژنه مطرح شده است که با خواندن آن ها می‌توانید اقدام به خرید آب اکسیژنه کرده و از آن بهتر استفاده کنید. فقط دقت شود که منظور ما از آب اکسیژنه غلظت ۳ درصد آن است نه بیشتر از ۱۰ درصد.

۹ تا فواید هیدروژن پراکساید که باید پیش از خرید آب اکسیژنه بدانید

  1. از بین بردن لکه های عرق زیربغل

کسانی که از تعریق بیش از اندازه زیر بغل رنج میبرند معمولا پیراهنهایشان در این ناحیه همیشه لکه دار و خیس است. وجود لکه های عرق برای این افراد همواره  آزاردهنده است. اگر میخواهید به طور موثر از شر این لکه ها خلاص شوید میتوانید از آب اکسیژنه استفاده کنید. آب اکسیزنه را به نسبت  ۲ به ۱ با مایع ظرفشویی ترکیب کنید سپس به مدت ۱ ساعت روی لکه های عرق زیر بغل بگذرید. پس از ۱ ساعت پیراهن را با آب سرد بشویید و صبر کنید تا خشک شود. اگر لکه خیلی شدید و ماندگار بود بهتر است همراه با فرمول بالا از جوش شیرین نیز استفاده شود.

  1. تسریع رشد قارچ خوراکی

شاید تاکنون در این خصوص چیزی به گوشتان نخورده و یا حتی با چشم آن را ندیده  باشید. اما یکی از فواید آب اکسیژنه کمک به رشد قارچ های خوراکی است. اگر به محفظه رشد و جوانه زدن  قارچ های خوراکی چند قطره  از این ترکیب را اضافه کنیم انگار که اکسیژن بیشتری به آن ها داده ایم و به جوانه زدن یا سریع در آمدن قارچ ها کمک زیادی کرده ایم. بنابراین اگر کشت قارچ دارید پیشننهاد یمشود اقدام به خرید آب اکسیژنه کنید و آن را امتحان کنید.

  1. تمیز کردن ماشین ظرفشویی

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی میتوانید از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. برای این  منظور می توانید پراکسید هیدروژن را مستقیماً درون دستگاه اسپری کنید، بگذارید کمی داخل دستگاه باقی بماند سپس داخل آن را تمیز کنید.

همچنین برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی می توانید با استفاده از ترکیب آب اکسیژنه، جوش شیرین و یک روغن ضروری یک فرمول بسیار خوب به عنوان تمیزکننده ایجاد کنید. برای اینکار مواد ذکر شده  را با هم مخلوط کرده و با استفاده از دستمالی داخل ماشین را با دقت بشویید.

  1. سفید کردن و برق انداختن سطوح

یکی دیگر از فواید پراکسید هیدروژن کمک  به برق انداختنن و تمیز کردن سطوح است. از این ماده میتوانید برای از بین بردن لکه کاشی ها و حتی سفید کردن یا برق انداختن ناخن های دست و پا استفاده کرد. برای این منظور شما باید آب اکسیژنه با جوش شیرین به  نسبت ۱ به ۲ ترکیب کنید. سپس این ترکیب را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی سطح مد نظرتان بمالید تا آن سطح را درخشان مره و برق بی اندازد. اگر از مشکل لکه دار بودن سطوح رنج میبرید میتوانید با خرید آب اکسیژنه (خرید پراکسید هیدروژن) به راحتی از شر لکه ها خلاص شوید.

  1. استفاده از فواید آب اکسیژنه در قالب دهانشویه ها

پراکسید هیدروژن به ویژه برای بهبود و حفظ بهداشت دندان یک روش بسیار عالی است. برای از بین بردن میکروب ها و باکتری های داخل دهان میتوانید از آب اکسیژنه به عنوان دهانشویه استفاده کنید. فقط دقت شود که برای استفاده از آن به عنوان دهانشویه ابتدا حتما آن را رقیق کنید (برای مثال درون یک لیوان، نصف آب اکسیژنه و نصف آب خالی و تمیز بریزید). سپس به مدت یک دقیقه در دهان خود چرخانده و آن را بیرون بریزید. دقت کنید که هرگز آب اکسیژنه را قورت ندهید! یکی دیگر از فواید آب اکسیژنه به عنوان  دهانشویه این است که دندان های شما را سفیدتر میکند و میتواند به تمیز شدن مسواکتان هم منجر شود.

  1. کمک به شستشو و سفید کردن لباس ها

برای سفید کردن و شستشوی بهتر لباس های روشن هیچ لزومی به صرف هزینه زیاد نیست و حتما نباید از محصولات شیمیایی که پسوند  اکسی (oxy) را یدک میکشند استفاده کنید. استفاده از آب اکسیژنه یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای سفید کردن و شستشوی بهتر لباس ها است. برای اینکار تنها کافی است که یک لیوان پراکسید هیدروژن را به مخزن لباسشویی خودتان اضافه کنید و منتظر بمانید تا تمام لکه های عرق و سایر لکه ها را به خوبی از روی لباس های روشن شما بردارد. فقط از انجام این کار برای از بین بردن لکه ها یا تمیز کردن لباس های مشکلی و تیره خودداری کنید.

  1. کمک به از بین بردن سفیدک و کپک

آب اکسیژنه ترکیبی بسیار قوی است که میتواند باکتری ها را به خوبی از بین ببرد. این ماده همچنین میتواند باعث از بین رفتن کپک و همچنین سفیدک روی سطوح شود. از فواید آب اکسیژنه میتوانید در تمام سطوح حمام از جمله کاشی ها، کف و حتی سردوش استفاده کنید. شنیده شدن صدای گزگز ملایم حین اسپری کردن آب اکسیژنه به این سطوح نشانه از بین رفتن سفیدک و لکه از آن ها است.

  1. کمک به رشد گیاهان باغچه

باغبانان به خوبی می دانند که یکی از بهترین مواد موجود برای گیاهانشان پراکسید هیدروژن است. این ترکیب می تواند در زمینه کنترل آفات، جلوگیری از آلودگی روی درختان آسیب دیده، از بین بردن قارچ های شاخ و برگ و پوسیدگی ریشه و همچنین بهبود رشد گیاه موثر باشد. آب اکسیژنه باعث افزایش جریان اکسیژن رسانی به ریشه گیاه میشود که این امر به بهبود جذب مواد مغذی از طریق ریشه کمک زیادی میکند.

برای کنترل یا رشد آفات، یک قاشق چایخوری از این ترکیب را به یک فنجان آب اضافه کرده و داخل یک بطری اسپری بریزید. برای مبارزه با پوسیدگی ریشه یا عفونت های قارچی نیز از یک قاشق غذاخوری را به یک فنجان آب افزوده و به ریشه اسپری کنید. اگر باغبانن هستید میتوانید با خرید پراکسید هیدروژن (خرید آب اکسیژنه) به رشد و حمایت از گیاهانتان کمک کنید.

  1. افزایش مدت زمان ماندگاری مواد غذایی

اسپری کردن مقدار کمی آب اکسیژنه به سالاد سبزیجات و سپس برگرداندن آن ها به داخل یخچال میتواند تا چند روز دوام و ماندگاری آن را افزایش بدهد. میوه ها و سبزجیات خوابانده شده در آب اکسیژنه یا شستشو داده شده با این ترکیب میتوانند برای مدت زمان طولانی تری تازه بمانند. اضافه کردن آب اکسیژنه به میوه و سبزجیات هیچ مانعی ندارد به شرط آنکه قبل از خوردن آن ها حتما با آب تمیز شستشو داده شوند.

نکته آخر در خصوص کاربردها فواید و خرید هیدروژن پراکساید

در نظر داشته باشید که تمام کاربرد و فواید آب اکسیژنه یا پراکسید هیدروژن که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت تنها در خصوص غلظت ۳ درصد آن صادق است و مصرف یا استفاده از هیدروزن پر اکساید بیش از ۱۰ درصد سمی است مخصوصا اگر بلعیده شود.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید