تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

کاربرد پرمنگنات پتاسیم چیست؟

شیمیایی
کاربرد پرمنگنات پتاسیم چیست؟

بسیاری از مواد شیمیایی وجود دارد که سال هاست مورد استفاده مداوم قرار می گیرند. خصوصیات و مشخصات عالی آنها باعث شده است که استفاده از آن ها برای جنبه های مختلف بسیار مفید باشد. امروزه صنایع بسیاری وجود دارند که نمی توانند بدون استفاده از مواد شیمیایی مانند پرمنگنات پتاسیم در فرایندهای کاری خود موفق باشند.

به ندرت محصولاتی و مواد شیمیایی وجود دارند که می توانند در بیش از یک زمینه مفید باشند. اگرچه بسیاری از آنها خطرناک هستند، اما سودمندی خود را برای جنبه های مختلف ثابت کرده اند. در حقیقت بخش های بزرگی از صنعت از آن ها برای عملکرد های خود استفاده می کند. اغلب مواد شیمیایی مانند پرمنگنات پتاسیم به عنوان یک منبع مفید شناخته شده اند و فرایندها را برای بشر آسانتر و راحت تر کرده اند.

پرمنگنات پتاسیم چیست؟

به عنوان مثال پرمنگنات پتاسیم یک ماده شیمیایی نهایی است که به دلیل ویژگی های چند منظوره شناخته شده است. این ماده شیمیایی همچنین به عنوان “کریستال کاندی” شناخته می شود که به نام کشف کننده آن Henry BollmanCondy نامگذاری شده است. یکی از واقعیت های مربوط به این ماده شیمیایی این است که برخلاف سایر مواد شیمیایی کاملاً بی بو است.

این عنصر در آب محلول است و حالتی به نام شکلات صورتی ایجاد می کند. بعلاوه این شکل گیری رنگ می تواند لکه های دائمی روی ظروف، لباس ها یا حتی روی پوست باقی بگذارد. از این رو باید از آن با دقت و توجه استفاده شود. این ماده شیمیایی به دلیل خاصیت اکسید کننده بودن کاربردهای زیادی دارد. این بدان معنی است که می تواند برای زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه نگاهی به برخی از کاربردهای این ماده موثر در صنعت می اندازیم.

کاربرد و مصرف دارویی

بدون شک مواد شیمیایی کاربردهای گسترده ای در علوم پزشکی دارند. تولید عمده دارو با استفاده از مواد شیمیایی امکان پذیر است. در همین رابطه، پرمنگنات پتاسیم نیز به طور گسترده برای مقاصد پزشکی از جمله به عنوان یک ضد عفونی کننده و قارچ کش استفاده می شود. جدای از آن، از این ماده برای درمان عفونت های مختلف پوستی مانند اگزما ، درماتیت ، آکنه و سایر عفونت های قارچی ایجاد شده در دست و پا نیز استفاده می شود.

افراد دیگری که از زخم های چرکی، اوزینگ و تاول رنج می برند، به شرط اینکه باید اطمینان حاصل شود که محلول رقیق شده میتوانند تحت حمام پرمنگنات پتاسیم قرار بگیرند. به غیر از این، از پرمنگنات پتاسیم به عنوان یک راه حل فوری برای درمان عفونت های قارچی مانند پای ورزشکار استفاده می شود. به این صورت که پای آسیب دیده در محلول پرمنگنات پتاسیم در آب برای مدت ۱۵ دقیقه قرار داده میشود.

درمان بیماری های ماهی

پرمنگنات پتاسیم یک ماده شیمیایی بهینه است که برای درمان بیماری های ماهی و انگل مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به راحتی عفونت های آبشش و زخم های پوستی را درمان می کند. علاوه بر این، پرمنگنات سدیم همچنین با به حداقل رساندن تقاضای اکسیداسیون بیولوژیکی، کیفیت آب را بهبود می بخشد و با مواد آلی مانند باکتری ها ، جلبک ها و ذرات نیز واکنش نشان می دهد. با این وجود در استفاده از این ماده شیمیایی برای فرآیند درمان ، لزوماً سطح درصد (میزان مورد استفاده) باید در نظر گرفته شود. در کنار این موارد، از این ماده می توان به عنوان یک عامل کنترل آفات و انگل در آکواریوم ها نیز استفاده کرد.

تصفیه آب

این ماده شیمیایی با خاصیت اکسید کنندگی بالا، منبع خوبی برای استفاده در فرآیند تصفیه آب است. زیرا به راحتی منیزیم و آهن را از آب خارج می کند. به نظر می رسد که این روش برای منابع آبی که از اعماق زمین حاصل می شوند، مفید است. پرمنگنات پتاسیم همچنین به از بین بردن زنگ زدگی های ناشی از تجهیزات و لوله های آب کمک می کند. همچنین ممکن است با شستن میوه ها، سبزیجات و وسایل پخت و پز با محلول پرمنگنات پتاسیم رقیق ، امکان ابتلاء به وبا و سایر بیماریهای مرتبط با آب به حداقل برسد.

خلاصه

به طور خلاصه ، KMnO4 به عنوان یک ماده شیمیایی مفید، کاربردهای گسترده ای در زمینه های مختلف دارد. علاوه بر این، شما باید از فروشگاه قابل اعتماد پرمنگنات پتاسیم خریداری کنید. با این وجود، همیشه باید توجه داشت که از آنجا که این ماده، ماهیت شیمیایی دارد، استفاده بیش از حد آن می تواند خطرناک باشد. از این رو باید طبق توصیه ها استفاده شود.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید