تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

از مزایا و معایب کلر برای استفاده در استخرهای شنا چه می دانید؟

شیمیایی
از مزایا و معایب کلر برای استفاده در استخرهای شنا چه می دانید؟

مزایا و معایب کلر به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که شما برای تصفیه آب استخر خودتان در نظر می گیرید. استفاده از کلر منحصر به استخرها نیست و این ترکیب در پاک کننده های خانگی معمولی و در ضد عفونی آب شهری نیز استفاده می شود. کلر یک ترکیب شیمیایی مفید است که به از بین بردن باکتری ها و جلبک ها کمک می کند.

کلر در ترکیب با آب به اسید هیپوکلروس و اسید هیپوکلریت تبدیل می شود. این مواد شیمیایی به از بین بردن یا اکسید کردن باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های خطرناک کمک می کند تا آب برای استفاده شخصی ایمن تر شود. کلر در تصفیه آبی که به طور منظم استفاده می کنید برای نیازهای روزمره بسیار حائز اهمیت است.

وقتی صحبت از ایمن و تمیز نگه داشتن استخر شنا می شود کلر یک جزء مهم در این برنامه است که  مزایا و معایب کلر را باید مد نظر قرار داد . مسئله این است که بیشتر صاحبان استخرهای شخصی به دلیل عوارض جانبی تمایلی به استفاده از کلر ندارند. کلر می تواند باعث سوزش و تحریک پوست شود. همچنین گزارش هایی در رابطه با سوختگی چشم و آسیب به گلو در این رابطه وجود دارد. با این حال این عوارض جانبی بیشتر به دلیل عدم استفاده صحیح از کلر است و می توان با مدیریت مصرف آنها را به حداقل رساند.

کلر چگونه آب استخر شما را تمیز می کند؟

در رابطه با مزایا و معایب کلر باید بدانید که وقتی کلر به اسید هیپوکلروس و اسید هیپوکلریت تجزیه می شود بر تعادل pH استخر تأثیر می گذارد. اگر pH خیلی زیاد باشد  این بدان معنی است که مقدار کلر آب استخر بسیار کم است. در نتیجه، سطح پایین کلر باعث کند شدن روند تمیز کردن استخر می شود. سطح ایده آل یا مطمئن ترین تعادل pH برای آب استخر بین ۷.۰ تا ۸.۰ است که در بهترین حالت حدود ۷.۴ است.

هنگامی که اسید هیپوکلروس و اسید هیپوکلریت آب استخر را تصفیه کردند آنها به اتم های منفرد تقسیم می شوند. آنها همچنین می توانند با آمونیاک ترکیب شوند و کلر را بی ضرر کنند. نور خورشید سرعت تمیز کردن را سرعت می بخشد و مدت زمان تجزیه کلر را کاهش می دهد.

نحوه استفاده بی خطر از کلر

این مسئله عادی است که غلظت کلر در استخرهای شنا بیشتر از مقدار آن در آب معمولی است. این بدان معناست که برای جلوگیری از عوارض جانبی ناخوشایند، نباید آب استخر را بنوشید. کلر موجود در آب در صورت استفاده صحیح، در صورت تماس با پوست یا چشم هیچ آسیبی به شما نمی رساند.

همچنین استفاده از نسبت مناسب کلر برحسب مقدار آب استخر بسیار حائز اهمیت است. برای تعیین زیاد یا کم بودن بودن سطح کلر بهتر است از نوار تست کلر استفاده کنید. همچنین توصیه می شود هنگام تمیز کردن استخر از قرص کلر به جای کلر مایع یا پودر کلر استفاده کنید.

کلر مایع و پودر که برای ضد عفونی آب استفاده می شوند بوی نامطبوعی دارند و باعث می شود هوای مجاور استخر شما ناخوشایند باشد و باعث آسیب تنفسی شود. میزان مصرف پودر کلر بسیار حائز اهمیت است و بهتر است در این رابطه از افراد با تجربه و کارشناس کمک بگیرید.

مزایا و معایب کلر آب استخر

مزایای کلر آب استخر

ساده ترین دلیل انتخاب کلر آب استخر این است که این ترکیب برای گندزدایی آب بسیار خوب عمل می کند. کلر در از بین بردن باکتری ها و جلبک ها بسیار موثر است و از سبز شدن آب استخر جلوگیری می کند. اگر باکتری یا جلبک به استخر شما وارد شود، باعث سبز و کدر شدن آب می شود. برای  خلاص شدن از شر آلودگی ها شوکه کردن استخر با مقداری کلر اضافی یک راه حل بسیار کاربردی است.

کلر به عنوان ضد عفونی کننده آب استخر از سایر گزینه ها ارزان تر است. نگهداری استخرهای آب شور هزینه بسیار بالاتری دارد و ممکن است برای بسیاری از صاحبان استخرهای خانگی گران تمام شود. از طرفی استخرهای آب شور خورنده ترند و ممکن است به مرور زمان به لباس ها و وسایل کنار استخر آسیب برسانند.

معایب کلر آب استخر

یکی از معایب اصلی کلر این است که وقتی کلر با باکتری های موجود در آب استخر ارتباط برقرار می کند از نظر شیمیایی تغییر می کند و به کلرامین تبدیل می شود. کلرامین دلیل بوی مشخص استخرهای شنا است، این کلر آزاد نیست که باعث تولید بو می شود  بلکه کلر ترکیبی (کلرامین) است که باعث ایجاد بوی کلر در استخر می شود. همچنین این ترکیب گاهی باعث می شود که آب استخر باعث تحریک چشم و پوست شناگرها شود. این مشکلات معمولاً در یک استخر آب شور وجود ندارد.

مقدار کلر مورد نیاز استخرها به خوبی تنظیم نمی شوند، این بدان معناست که شما مجبورید pH آب استخر خود را بیشتر از سایر سیستم های ضدعفونی کننده آزمایش و تنظیم کنید. در pH 7.8 یا بالاتر  کلر اثر خود را از دست می دهد، بنابراین شما نیاز به افزودن مواد شیمیایی اضافی به استخر خود دارید. بدون کمک یک تثبیت کننده کلر، مانند اسید سیانوریک، کلر به سرعت در برابر نور خورشید تبخیر می شود و کاربران باید به یاد داشته باشند که کلر ذاتاً یک ماده شیمیایی سمی است که نیاز به رسیدگی مسئولانه دارد.

سوالات متداول مزایا و معایب کلر

مضرات کلر استخر چیست؟

از جمله مضرات کلر استخر می توان به تحریک پوست، چشم و دستگاه تنفسی اشاره کرد.

چگونه کلر آب را از بین ببریم؟

استفاده از فیلترهای تصفیه آب بهترین راه حل برای از بین بردن کلر آب آشامیدنی است.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید