تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

نحوه انتخاب بهترین قرص های کلر برای ضدعفونی استخر شنا

شیمیایی
نحوه انتخاب بهترین قرص های کلر برای ضدعفونی استخر شنا

بهترین قرص های کلر را با کمی اطلاعات می توانید برای پاکسازی آب استخر شنای خود خریداری کنید. اگر از پودر کلر یا کلر مایع برای استخر خود استفاده کرده اید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بهتر نیست از قرص کلر استفاده کنید. برای پاسخ به این سوال بیایید نگاه دقیق تری به انواع بهترین قرص کلر استخر و انتخاب آنها بیاندازیم.

در حال حاضر این امر ثابت شده است که کلر استخر بهترین ماده شیمیایی برای از بین بردن باکتری ها، ویروس ها و جلبک ها است بنابراین بهترین ماده ای است که می توانید برای حفاظت از استخر خود استفاده کنید. کلر به دلیل واکنش شیمیایی که هنگام تماس با میکروارگانیسم ها و باکتری ها رخ می دهد به ضد عفونی آب کمک می کند. این ماده به چندین ماده شیمیایی مانند اسید هیپوکلروس  (HOCI)  تجزیه می شود که باعث تخریب میکروارگانیسم های ناخواسته می شود. بیشتر قرص های کلری که خریداری می کنید، قرص های تری کلر هستند که برای اکثر انواع آب ها موثر هستند.

انواع کلر برای آب استخر

انواع مختلف کلر عبارتند از: هیپوکلریت لیتیوم، تری کلر، دی کلر، هیپوکلریت سدیم و هیپوکلریت کلسیم. هر کدام از آنها برای هدف خاصی  تولید و به بازار عرضه شده اند. اگرچه اکثر افراد  فقط هر آنچه را که در فروشگاه محلی موجود است خریداری و استفاده می کنند. اگرچه بیشتر اوقات این مسئله اشکالی ندارد اما در برخی انواع کلر از سایرین بهتر هستند.

به عنوان مثال، اگر تصادفاً در محل زندگی خود آب سخت دارید (یا آبی با سختی کلسیم بالا)، هیپوکلریت سدیم بهترین عملکرد را دارد زیرا حاوی حدود ۱۰-۱۲٪ کلر دارد. بنابراین برای تصفیه آب به خوبی عمل خواهد کرد و از سبز شدن آب استخر جلوگیری می کند.

کلر هیپوکلریت رایج ترین کلر مورد استفاده در استخرها است زیرا ایمن و آسان برای استفاده است. همچنین بسیار موثر است و حدود ۶۵ درصد کلر دارد و برای از بین بردن جلبک ها یا باکتری ها موثر است. وجه اشتراک اکثر قرص های کلر این است که آنها ناپایدار تلقی می شوند، به این معنی که آنها هیچ چیزی برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید ندارند.

نحوه انتخاب بهترین قرص های کلر برای ضدعفونی استخر شنا

چرا استفاده از قرص استخر بهتر است؟

قبل از خرید هر نوع کلری ابتدا باید اندازه استخر خود را بدانید.  یک قرص ۳ اینچی حدود ۵۰۰۰ گالن آب را ضدعفونی می کند. بنابراین اگر استخر ۲۰۰۰۰ گالن دارید، دو قرص برای ضد عفونی آب لازم است. میزان مصرف پودر کلر نیز بر همین اساس محاسبه می شود.

اگر مراقب نباشید ، کلر مایع می تواند تا حدی خطرناک باشد و باعث سوختگی یا سوزش پوست شود. اما استفاده از قرص ها بسیار ایمن است و معمولاً به صورت جداگانه بسته بندی می شود تا مجبور نباشید به آنها دست بزنند. آنها همچنین مشابه کلر مایع خطر نشتی ندارند، بنابراین ذخیره آنها راحت تر و ایمن تر است.

قرص کلر استخر چیست؟

قبل از اینکه با بهترین قرص های کلر آشنا شوید؛ ابتدا بهتر است دقیقا بدانید قرص کلر استخر چیست و چه کاربردی دارد. قرص کلر یکی از پرکاربردی ترین مواد برای ضدعفونی کردن آب استخر و از بین بردن عوامل بیماری زا است. در واقع اکثر صاحبان استخر به دلیل راحتی استفاده از قرص کلر و حل شدن تدریجی آن در تمام سطح آب، آن را برای کلر زنی آب استخر استفاده می کنند.

ترفندهایی برای خرید بهترین قرص کلر استخر

اگر تصمیم دارید از قرص های کلر به عنوان ضدعفونی کننده استخر خود استفاده کنید، حتماً نظرات مصرف کنندگان را در مورد محصول بخوانید. در حالی که ممکن است تفاوت زیادی در مواد شیمیایی قرص کلر وجود نداشته باشد. برخی از آنها فقط با روش های بهتری ساخته شده اند و در حین حمل و نقل خرد نمی شوند.

آنها به شکل قرص های یک یا سه اینچی عرضه می شوند و مهم نیست چه اندازه ای را انتخاب کنید فقط باید دستورالعمل ها را بخوانید و مقادیر مناسب را مصرف کنید.

برخی از افراد قرص های بزرگ تر را ترجیح می دهند زیرا کار با آنها کمی راحت تر است، مخصوصاً اگر آنها را مستقیماً به  آب استخر اضافه می کنید. اما برخی افراد قرص های کوچک تر را برای دستگاه های اتوماتیک ترجیح می دهند زیرا راحت تر در دستگاه جا می شوند.

بهترین قرص های کلر کدامند؟

اکثر قرص های کلر به اندازه هم در تمیز نگه داشتن استخر شما عمل می کنند به این دلیل که اکثر مارک ها از مواد یکسان یا مشابه در محصولات خود استفاده می کنند. بنابراین انتخاب بهترین قرص های کلر  بیشتر به نیاز خاص استخر و بودجه شما بستگی دارد. اما برای استخرهای روباز قرص های ۳ اینچی تثبیت شده انتخاب بهتری هستند.

چگونه بهترین قرص های کلر را به استخر خود اضافه کنیم؟

شما می توانید آنها را مستقیماً در آب بیندازید ولی چون به سرعت حل می شوند احتمالاً قسمت هایی از استخر شما را بیش از حد کلرینه می کنند که قطعاً چیز بدی است. در عوض  چند روش بهتر برای پراکنده کردن یکنواخت کلر در آب استخر وجود دارد.

روش اسکیمر

افزودن قرص کلر به طور مستقیم به اسکمیر استخر یک روش رایج است. در حالی که اسکیمر در حال کار است آب از روی قرص ها می گذرد و مواد شیمیایی از طریق جت های برگشتی در آب پخش می شوند.  بدین ترتیب قرص ها به مرور زمان با حرکت آب حل می شوند و استخر را پاکسازی می کنند.

مخازن کلر شناور

اگر ترجیح می دهید قرص ها را مستقیماً در اسکیمر قرار ندهید یا دستگاه کلرزن اتوماتیک خریداری نکنید، دستگاه های پخش کننده شناور یک گزینه مقرون به صرفه هستند.

اینها سبدهای شناور پلاستیکی کوچکی هستند که قرص ها را داخل آنها قرار می دهید تا آب استخر را ضد عفونی کنند. مشکل اینها این است که کنترل بسیار کمی بر میزان ضدعفونی کننده ای وجود دارد که در آب استخر شما رها می شود. از آنجا که آنها فقط به جریان عادی آب استخر وابسته هستند همیشه به اندازه لازم حرکت نمی کنند و باعث می شود کلر به طور ناهموار توزیع شود.

سخن آخر

هیچ شکی وجود ندارد که استخر شما به یک ضدعفونی کننده مناسب نیاز دارد، اما انتخاب با شماست که به نوع و فرم کلر استخر مورد نظر خودتان را خریداری کنید. مواد ضدعفونی کننده دیگر نیز در دسترس هستند ، اما هیچ کدام مانند کلر این کار را انجام نمی دهند.

معمولاً قرص ها راحت ترین فرم موجود هستند. هر کدام  را که انتخاب می کنید فقط مطمئن شوید که مواد شیمیایی استخر را به طور مداوم آزمایش کرده و مقدار مورد نیاز کلر را برای ضدعفونی استخر را استفاده می کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید