تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

برای ضد عفونی آب استخر کدامیک بهتر است نمک یا انواع قرص کلر ؟

شیمیایی
برای ضد عفونی آب استخر کدامیک بهتر است نمک یا انواع قرص کلر ؟

انواع قرص کلر رایج ترین ترکیباتی هستند که در حال حاضر برای ضد عفونی آب استخر مورد استفاده قرار می گیرند. با اینحال به دلیل عوارض احتمالی کلر برخی افراد ترجیح می دهند از نمک برای تصفیه آب استفاده کنند.

اگر شما در حال نصب استخر هستید ، انتخاب های مختلفی از جمله پودر کلر ، قرص کلر و کلر مایع خواهید داشت. اما می توانید از نمک نیز برای ضد عفونی استخر خودتان استفاده کنید. برای آگاهی از تفاوت در نگهداری ، هزینه و کاربرد انواع قرص کلر و نمک در استخرهای شنا در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت نمک و انواع قرص کلر چیست؟

هنگام تصمیم گیری بین استخر آب شور و استخر کلر دار هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. شما باید بودجه و مقدار زمانی که مایل به استفاده از استخر هستید را در نظر بگیرید. هنگامی که این پاسخ ها را دریافت کردید، می توانید انتخاب درست تری داشته باشید.

لازم به ذکر است که استخرهای آب شور هم حاوی کلر هستند با این حال ، مقدار کلر آنها بسیار کمتر از یک استخر کلر دار معمولی است. تفاوت دیگر این است که کلر موجود در استخر آب شور توسط شما یا شخص نگهداری کننده استخر اضافه نمی شود. بلکه نمک از طریق فرایندی به نام الکترولیز مولد مقدار اندک کلر موجود در استخر است.

مزایای استفاده از نمک در مقابل انواع قرص کلر

سطوح پایین تر کلر در استخر آب شور مانع از خشک شدن پوست و قرمز شدن چشم شناگران می شود. به طور کلی این استخرها نسبت به استخر کلر دار نیاز به نگهداری کمتری دارند. همانطور که در بالا گفتیم سطح کلر پایین ، برای پوست شما نیز بهتر خواهد بود.

وقتی از استخر خارج می شوید برای خلاص شدن از شر بوی کلر نیز چندان مشکلی نخواهید داشت. اگر قصد دارید استخر خود را برای مدت طولانی نگه دارید، استفاده از نمک از نظر بودجه بندی مقرون به صرفه تر خواهد بود. اگرچه ممکن است مولد آب شور برای اولین بار هزینه بالایی داشته باشد ، اما در دراز مدت باعث می شود پول بیشتری پس انداز کنید زیرا ارزان تر از خرید مواد شیمیایی برای ضد عفونی استخر است.

استخرهای آب شور ایمن تر از استخرهای کلر دار هستند زیرا با داشتن استخر آب شور دیگر مجبور نیستید همه مواد شیمیایی مضر مورد نیاز برای ضد عفونی یک استخر کلردار را ذخیره کنید.

معایب استفاده از نمک در مقابل انواع قرص کلر

با این حال ، داشتن استخر آب شور معایبی دارد. اگر قصد ندارید استخر را برای مدت طولانی نگه دارید استفاده از نمک از لحاظ بودجه به صرفه نیست. هزینه مولد آب شور در این استخرها بالا است و برای استفاده کوتاه مدت توصیه نمی شود.

در حالی که کلر کمتری در این استخرها وجود دارد ولی نمک آنها بیشتر است و نمک می تواند قسمتی از استخر  برای مثال چراغ های شما را خراب کند. با قرار دادن چراغ هایی که برای استخرهای آب شور ساخته شده است می توانید از این مشکلات جلوگیری کنید.

اگر آب نمک به حیاط شما وارد شود ، می تواند به کاشی ها نیز آسیب برساند. به همین دلیل اگر قصد دارید یک استخر آب شور نصب کنید ، داشتن سیلانت بسیار مهم است. در نهایت ، مدیریت استخرهای آب شور دشوارتر است ، بنابراین به احتمال زیاد در صورت بروز مشکل مجبور خواهید شد یک متخصص حرفه ای برای تعمیر آن استخدام کنید.

مزایای استفاده از انواع قرص کلر نسبت به نمک

استفاده از قرص های کلر برای ضد عفونی کردن استخرها راحت تر و همچنین ارزان تر از اکثر استخرهای آب شور است. با این حال ، نگهداری آنها در طول زمان دشوارتر می شود. از آنجا که هیچ ژنراتوری کلر تولید نمی کند ، باید کلر را به تنهایی به استخر اضافه کنید. همچنین باید از صحت سطح pH اطمینان حاصل کنید تا بتواند استخر شما را تمیز نگه دارد.

شما همیشه می توانید شخصی را برای مراقبت از استخر استخدام کنید ، اما اگر این کار را نکنید ، باید مواد شیمیایی استخر را در جایی نزدیک نگه دارید. در حالی که سطح کلر این استخرها بالاتر از استخر آب شور است به دلیل هزینه کمتر اگر قرار نیست برای مدت طولانی از استخر استفاده کنید این بهترین گزینه شما خواهد بود.

در حالی که قرص های کلر ارزان تر هستند نیازی به پرداخت هزینه برای ژنراتور ندارید ، همچنین مجبور نخواهید بود که هزینه برق برای ژنراتور در حال کار را بپردازید. پس انداز پول ممکن است یکی از بزرگترین انگیزه ها برای استفاده از قرص های کلر باشد.

استفاده از کلر استخر ساده ترین راه برای ضدعفونی آب استخر است. کلر در از بین بردن باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های مضر در آب مانند جلبک ها عالی است و از سبز شدن آب استخر جلوگیری می کند. همچنین اگر استخر شما کثیف به نظر می رسد می توانید مقداری کلر به آن اضافه کنید.

در صورت بروز مشکل ، استخرهای کلر راحت تر تعمیر می شوند. آنها مدت مدیدی است که مورد استفاده قرار می گیرند و اکثر شرکت ها می دانند چگونه آنها را تعمیر یا نگهداری کنند. شما نیازی به نصب هیچ چیز اضافی یا خاصی در استخر خود ندارید زیرا هیچ آب نمکی برای خوردگی یا از بین بردن تجهیزات وجود نخواهد داشت.

معایب استفاده از انواع قرص کلر نسبت به نمک

برخی از معایب قرص های کلر این است که می تواند برای پوست و چشم شناگران مضر باشد. میزان کلر در استخرهای کلر دار بیشتر از استخر آب شور است و می تواند پوست را سریع تر خشک کرده و چشم ها را تحریک کند.

همچنین باید زمان و انرژی زیادی را صرف نگهداری از کلر کنید. از آنجا که هیچ ژنراتوری برای قرار دادن خودکار کلر در آب وجود ندارد  باید خودتان آن را اندازه گیری کرده و به آب اضافه کنید. این بدان معناست که شما باید میزان کلر موجود در استخر را پیگیری کنید تا برای شناگران ایمن باشد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید