تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

در صورت ترک مصرف آسپارتام چه علائمی را تجربه خواهید کرد؟

شیمیایی
در صورت ترک مصرف آسپارتام چه علائمی را تجربه خواهید کرد؟

ترک مصرف آسپارتام به خودی خود می تواند بر نحوه عملکرد مغز تأثیر بگذارد ، بنابراین در صورت قطع مصرف ، افراد ممکن است علائم ترک را تجربه کنند. این علائم معمولاً تحت تأثیر مدت زمان مصرف آسپارتام ، میزان مصرف روزانه ، روانشناسی فردی و بسیاری از موارد دیگر متغیر است.

ترک مصرف آسپارتام کار چندان سختی نیست و در بیشتر مواقع می توان با استراحت ساده در رختخواب یا یک یا دو معاینه توسط برخی از پزشکان متخصص درمان شود. در عین حال می تواند باعث درد شدید بدن شود و حتی منجر به صدمات جدی پزشکی می شود.

حذف آسپارتام بسته به فرد ممکن است روزها یا در برخی موارد ماه ها به طول انجامد. با این حال ، گاهی اوقات ممکن است مسئله بسیار جدی باشد و ممکن است نیاز به درمان خاص داشته باشد. این علائم ممکن است در صورت حذف سایر شیرین کننده ها مانند آس سولفام کا و سوکرالوز نیز رخ  دهد. تغییرات کوچک در زندگی روزمره مانند ورزش منظم یا انجام یوگا می تواند برای حفظ تعادل بین کار و زندگی در این شرایط مفید باشد.

فاکتورهایی که ترک مصرف آسپارتام را تحت تاثیر قرار می دهد؟

مدت زمان مصرف

مدت زمان مصرف آسپارتام تاثیر قابل توجهی بر علائم ترک مصرف آن دارد مثلا افرادی که سالها روزانه ۶ قوطی نوشابه رژیمی مصرف کرده اند نسبت به یک فرد عادی مقدار بسیار زیادی آسپارتام مصرف می کنند. هر چه مدت زمانی که شما به طور مداوم از این افزودنی استفاده می کنید ، طولانی تر باشد ، احتمالاً علائم ترک مصرف آن شدیدتر از کسی است که به طور تصادفی یک قوطی نوشابه مصرف کرده است.

مقدار مصرف روزانه

در یک نوشیدنی متوسط ​​گازدار ، ۱۸۰ میلی گرم آسپارتام وجود دارد. اگر روزانه چندین نوشیدنی مصرف می کنید ، احتمالاً مصرف آسپارتام شما بسیار زیاد است. در یک نوشابه پودری تقریباً ۱۲۰ میلی گرم آسپارتام وجود دارد ، در حالی که در یک آدامس  فقط ۶ تا ۸ میلی گرم وجود دارد. تصور می شود که اگر روزانه مقدار زیادی آسپارتام مصرف می کنید ، ممکن است نسبت به فردی که مقدار بسیار کمی مصرف می کند علائم قابل توجهی را تجربه کنید.

فیزیولوژی فردی

بیشترین تجربه ترک مصرف آسپارتام بر اساس شرایط فردی خواهد بود. برخی از افراد به طور طبیعی برای مقابله با هوس هایی که هنگام ترک آسپارتام احساس می کنند ، دچار مشکل خواهند بود. افرادی که مقدار زیادی آسپارتام را برای مدت زمان طولانی مصرف کرده اند ، ممکن است با ترک مصرف آن دوران سخت تری داشته باشند.

در صورت ترک مصرف آسپارتام چه علائمی را تجربه خواهید کرد؟

در صورت ترک مصرف آسپارتام چه علائمی را تجربه خواهید کرد؟

علائم ترک مصرف آسپارتام

اضطراب و ترس

برخی از افراد احساس می کنند، نمی توانند با ترک آسپارتام کنار بیایند به همین دلیل دچار اضطراب و ترس می شوند. این وضعیت به دلیل اعتیاد به آسپارتام رخ می دهد.

تغییر در عادات غذایی

مصرف آسپارتام ممکن است به بخشی از مصرف روزانه غذای ما تبدیل شود و بنابراین حذف آن می تواند به همان اندازه مشکل ساز شود. همچنین کاهش ناگهانی مصرف آسپارتام می تواند با کاهش استفاده از غذا و سبزیجات مرتبط باشد.

گرسنگی و هوس

گرسنگی و هوس دو علامت رایج هستند که در تلاش برای حذف آسپارتام از رژیم غذایی تجربه خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که با عادات سلامت و مصرف غذای سالم این دوران را سپری می کنید.

خستگی ذهنی و سردرد

تاثیر روانی و استرس دو موضوع متداولی است که با ترک آسپارتام بروز خواهد کرد. در نتیجه این خستگی ، بسیاری از بیماران ممکن است از سردرد یا بی خوابی یا در بسیاری از موارد ، دردهای شدید مفاصل نیز رنج ببرند.

حملات هراس و نوسانات خلقی

در حالی که این امر به ترک آسپارتام مربوط نمی شود اما می تواند به مسائل دیگری مانند افسردگی و بیقراری نیز مرتبط باشد. به ویژه در روزهای اولیه ترک مصرف آسپارتام بیماران تمایل به بی قراری یا نوسانات خلقی کامل دارند که نیاز به توجه و مراقبت ویژه دارد.

بی قراری

برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که در یکی دو هفته اول پس از قطع آسپارتام احساس بیقراری می کنند. این امرممکن است نشان دهد که مصرف آسپارتام در واقع با حفظ آرامش فرد در ارتباط است. هنگامی که آسپارتام قطع می شود ، ممکن است فرد را موقتا بیقرار کند تا زمانی که مغز او به نداشتن این افزودنی عادت کند.

در صورت ترک مصرف آسپارتام چه علائمی را تجربه خواهید کرد؟

در صورت ترک مصرف آسپارتام چه علائمی را تجربه خواهید کرد؟

تغییرات خواب

تغییر چرخه خواب شما ممکن است به دلیل قطع مصرف آسپارتام باشد. اگر شما کافئین نیز مصرف می کنید به احتمال زیاد علائم به دلیل کاهش کافئین است تا آسپارتام. هرگونه تغییر در الگوهای خواب باید در یک یا دو هفته کاهش یابد.

تغییرات وزن

مشخص شده است که آسپارتام می تواند هوس غذا و گرسنگی را تحت تأثیر قرار دهد. برخی از افراد هنگام ترک مصرف آسپارتام ممکن است دچار کاهش وزن شوند. اگر آسپارتام به عنوان مهار کننده اشتها عمل کند ممکن است هوس طبیعی تری برای غذا داشته باشند.

تغییر اشتها

در برخی افراد ترک آسپارتام می تواند اشتها و میل شدید به غذاهای فوری را به طرز ظریفی افزایش دهد. در افراد دیگر ، ممکن است اشتها را کاهش دهد. وقتی مصرف خود را متوقف می کنید ، اگر اشتهای شما تغییر کرد ، تعجب نکنید.

کاهش تمرکز

بسیاری از افراد گزارش می دهند که هنگام ترک مصرف برای مدت کوتاهی از نظر روحی دچار مه مغزی می شوند. با این حال ، در نهایت بسیاری گزارش داده اند که افزایش تمرکز و نقصان توجه و بیش فعالی کمتر است.

افسردگی

هنگامی که افراد آسپارتام را مصرف نمی کنند و آن را ترک می کنند ، گاهی اوقات ممکن است به افسردگی خفیف مبتلا شوند. به خاطر داشته باشید که این مورد برای همه صادق نیست ، اما متوقف کردن آن ممکن است منجر به افت موقتی خلق و خو شود.

سرگیجه

اگر هنگام ترک نوشیدن نوشابه رژیمی دچار سرگیجه شدید ، ممکن است بیشتر به دلیل ترک کافئین باشد تا آسپارتام. با این حال ، برخی از افراد گزارش کرده اند که هنگام ترک آسپارتام دچار سرگیجه جزئی می شوند.

با بیان همه نکات فوق مشخص کردن تاریخ یا مدت زمان دقیق ترک آسپارتام دشوار است. در حالی که برخی از بیماران طی چند روز بهبود یافتند برای برخی از آنها ماه ها یا سال ها طول می کشد تا همه علائم از بین برود.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید