تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

قرص مخمر آبجو چیست و از فواید آن برای سلامتی چه می دانید؟

مقالات (عمومی)
قرص مخمر آبجو چیست و از فواید آن برای سلامتی چه می دانید؟

مخمر آبجو سلول های خشک شده و پودر شده Saccharomyces cerevisiae هستند که نوعی قارچ (یا مخمر) هستند. قرص مخمر آبجو معمولاً به عنوان محصول جانبی تولید آبجو شکل می گیرد ، اما همچنین می تواند به طور انحصاری برای استفاده به عنوان مکمل غذایی پرورش داده شود که این دو دارای مشخصات تغذیه ای متفاوتی هستند.

 

اگرچه همه آنها میکروارگانیسم هستند ، اما مخمر آبجو با انواع دیگر مخمرها مانند مخمر تغذیه ای ، مخمر نانوا (که اغلب در غذاهای پخته و نان استفاده می شود) یا مخمر تورولا متفاوت است.

 

مخمر آبجو سرشار از پروتئین و مواد مغذی مختلف است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد همچنین می تواند عوارض جانبی مانند نفخ و میگرن را ایجاد کند یا با داروهای خاصی تداخل داشته باشد. با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری در این رابطه برای آگاهی بیشتر شما ارائه دهیم.

 

ارزش تغذیه ای قرص مخمر آبجو

 

قرص مخمر آبجو سرشار از ویتامین B (B1 ، B2 ، B3 ، B5 ، B6 ، B7 و B9) و آنتی اکسیدان ها است  که باعث سلامت پوست ، مو ، چشم و کبد سالم در انسان می شود. علاوه بر این مزایا ، سطح بالای ویتامین B ممکن است اضطراب را کاهش داده و متابولیسم را افزایش دهد.

 

مخمر آبجو همچنین دارای مقدار زیادی سلنیوم ، پتاسیم ، کروم ، آهن ، روی و منیزیم است. این مواد معدنی برای انواع عملکرد سلول ها و اندام ها و همچنین سلامت عمومی ضروری هستند. توجه به این نکته ضروری است که مخمر آبجو حاوی ویتامین B12 نیست ، ویتامین ضروری موجود در محصولات حیوانی که گاهی اوقات به مخمر تغذیه ای اضافه می شود.

 

در انسان مخمر آبجو ممکن است به کنترل دیابت کمک کند. سطوح بالای کروم موجود در مخمر آبجو به تنظیم قند خون کمک می کند. مخمر آبجو همچنین می تواند به عنوان یک پروبیوتیک و کمک کننده گوارشی استفاده شود.

 

قرص مخمر آبجو چیست و از فواید آن برای سلامتی چه می دانید؟

قرص مخمر آبجو چیست و از فواید آن برای سلامتی چه می دانید؟

فواید مصرف قرص مخمر آبجو

 

انرژی را افزایش داده و با خستگی مبارزه می کند

ترکیب پروتئین ، آهن و ویتامین B موجود در مخمر کمک می کند تا انرژی مورد نیاز خود را تامین کنید و شما را هوشیارتر و متمرکزتر می کند. مخمر علاوه بر افزایش انرژی ، ممکن است باعث سلامت پوست ، مو و چشم نیز شود.

 

سطح قند سالم را حفظ می کند

یکی دیگر از مواد مفید در مخمر آبجو کروم است. این ماده است که به حفظ سطح قند خون سالم در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند. بطورکلی سطح بالای قند خون منجر به لیست طولانی عوارض سلامتی از جمله بیماری قلبی ، بیماری کلیوی ، سکته مغزی و کوری احتمالی می شود.

 

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

سیستم ایمنی قوی برای حفظ سلامتی بسیار مهم است گفته می شود که مصرف مخمر آبجو باکتری هایی را که باعث عفونت روده می شوند را دفع می کند. همچنین مشخص شده است که سلامت گوارش را بهبود می بخشد و به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند. مخمر آبجو همچنین ممکن است بدن را در برابر عفونت های ویروسی ریه مانند آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت کند.

 

خلق و خو را بهبود می بخشد

نوسانات هورمونی و تغییرات خلقی بخشی از زندگی همه ما است. گفته می شود مخمر آبجو به تنظیم خلق و خو کمک می کند و باعث می شود احساس خوش بینی و تمرکز داشته باشید. دو ماده اصلی موجود در مخمر آبجو– ویتامین های گروه B و کروم – می تواند با احساس افسردگی مبارزه کند. گفته می شود که این دو عنصر باعث خوش خلقی می شوند.

 

به طور خاص ویتامین B12 مواد شیمیایی در مغز تولید می کند که بر عملکرد و خلق و خوی تأثیر مثبت می گذارد. همچنین جالب است بدانید که سطوح پایین B12 و B6 اغلب با افسردگی ارتباط دارند و جای تعجب نیست که کروم می تواند به شما کمک کند تا احساس سرزندگی کنید زیرا با تولید سروتونین در مغز شما ارتباط دارد.

 

ریزمغذی های روزانه را تامین می کند

مصرف تمام ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز بدن این روزها از طریق رژیم غذایی دشوار است. با استفاده از قرص  مخمر آبجو دیگر نباید نگران دریافت مواد مغذی اصلی از جمله آهن ، پروتئین ، ویتامین B ، آهن ، روی و منیزیم باشید. این ترکیب  با مشکلات گوارشی از جمله IBS (سندرم روده تحریک پذیر) و کولیت مقابله می کند.

قرص مخمر آبجو چیست و از فواید آن برای سلامتی چه می دانید؟

قرص مخمر آبجو چیست و از فواید آن برای سلامتی چه می دانید؟

 

چگونه قرص مخمر آبجو را مصرف کنیم؟

مخمر آبجو به صورت مکمل ، پودر ، کپسول یا قرص بدون نسخه در دسترس است. پزشکان توصیه می کنند روزانه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری (یا ۱۵ تا ۳۰ گرم) مخمر آبجو مصرف کنید. اگر آن را به صورت پودر مصرف می کنید ، می توانید آن را مستقیماً با غذا ، لیوان آب میوه یا آب مصرفی خود مخلوط کنید. اگر از کپسول یا قرص استفاده می کنید ، می توانید به سادگی آن را با مقداری آب قورت دهید.

 

مخمر آبجو طبیعی که به عنوان محصول جانبی آبجو تولید می شود طعم تلخی دارد. اگر مخمر آبجو که مصرف می کنید طعم تلخی ندارد ، احتمالاً واقعی نیست و حاوی مقادیر قابل توجهی کروم نیست ، که مسئول برخی از مزایای اصلی آن برای سلامتی است.

 

البته میزان دقیق مخمر آبجو برای شما بستگی به وضعیت سلامتی شما و دلایل مصرف آن دارد ، بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد دوز مصرفی با پزشک خود مشورت کنید.

 

قرص مخمر آبجو را از کجا بخریم؟

قرص مخمر آبجو را می توانید از داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی  و از سایت های معتبر اینترنتی به راحتی تهیه کنید و برای حفظ سلامتی از مزایای آن بهره مند شوید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید