تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

جیوه خفاش چیست- از ویژگی ها و فواید افسانه ای آن چه می دانید؟

مقالات (عمومی)
جیوه خفاش چیست- از ویژگی ها و فواید افسانه ای آن چه می دانید؟

جیوه خفاش ترکیبی است که از لانه خفاش ها به دست می آید و شایعاتی در رابطه با اثرات شفابخشی آن وجود دارد. لانه خفاش ظاهری شبیه تخم مرغ دارد و در برخی از مکان هایی که خفاش ها زندگی می کنند وجود دارد.

 

خفاش یک پستاندار پرنده است که معمولا لانه سازی نمی کند. این موجودات بچه خودشان را زیر بالهایشان نگه می دارند و شیر می دهند و اطلاعاتی راجع به لانه سازی خفاش در دست نیست و اکثر گونه های موجود در ایران لانه سازی نمی کنند. اما در فضای مجازی عکس های زیادی از لانه خفاش منتشر می شود که ماده ای نقره ای رنگ با جلاء فلزی از آن خارج می شود که به جیوه شباهت دارد.

 

این موجودات در همه جای دنیا یافت می شوند و فعالیت آنها فقط در شب ها و هنگام تاریکی هوا صورت می گیرد.خفاش ها معمولا در غارها ، اتاق های زیرشیروانی و مکان های تاریک و خلوت زندگی می کنند. وجود و حضور این موجودات شب زی در محیط زیست برای کنترل جمعیت حشرات و همچنین گرده افشانی درخت ها ضروری است و تخریب محل زندگی آنها برای به دست آوردن جیوه خفاش قطعا در آینده باعث بروز مشکلات اکوسیستمی خواهد شد.

 

در پزشکی از بزاق دهان این موجودات ماده ضد انعقاد به دست می آید که برای درمان افراد مبتلا به مشکلات انعقادی و افرادی که دچار سکته های مختلف شده اند مفید باشد.

جیوه خفاش چیست- از ویژگی ها و فواید افسانه ای آن چه می دانید؟

جیوه خفاش چیست- از ویژگی ها و فواید افسانه ای آن چه می دانید؟

 

جیوه خفاش چیست؟

جیوه خفاش ترکیبی است که از لانه خفاش به دست می آید و ادعا می شود که دارای خواص درمانی است. بطورکلی باید بدانید جیوه یک فلز سمی است و هرگر نباید آن را به صورت خوراکی مصرف کرد زیرا آسیب های جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

 

اگرچه افسانه های زیادی وجود دارد که  در دوران گذشته از این ماده به عنوان ماده حیات بخش و راز جاودانگی استفاده می شده است ولی هیچیک واقعیت ندارد. همه کسانی که این فلز را به صورت خوراکی مصرف می کردند با بیماری های مختلف از دنیا رفته اند که اکثرا پادشاهانی بوده اند که با وسوسه عمر طولانی از این ماده سمی استفاده کرده اند.

 

دمانس، تهوع، استفراغ، اسهال، درد شکم ، نارسایی حاد تنفسی، درماتیت، برونشیت، پنومونی، ورم ریه و اختلالات عصبی و اختلالات تولید مثلی برخی از مشکلاتی است که در افرادی که با این فلز سر و کار دارند رخ می دهد.

 

در حال حاضر بیشترین کاربرد این فلز در ساخت دماسنج است زیرا تنها فلز مایعی است که با تغییرات دما منبسط و منقبض می شود. ولی کاربرد آن به دلیل احتمال شکستگی این وسیله ها و خطر مواجهه با جیوه تقریبا منسوخ شده است. ترکیبات جیوه برخی اوقات به عنوان آفت کش مورد استفاده قرار می گیرند و استشاق آنها برای سلامتی بسیار خطرناک است.

جیوه خفاش چیست- از ویژگی ها و فواید افسانه ای آن چه می دانید؟

جیوه خفاش چیست- از ویژگی ها و فواید افسانه ای آن چه می دانید؟

 

قیمت خرید و فروش جیوه خفاش در بازار

جیوه عادی با قیمت های جهانی و تعیین شده در بازار خرید و فروش می شود اما قیمت جیوه خفاش با توجه به شایعات موجود در رابطه با خواص شفا بخشی آن بسیار بالا است.

 

از طرف دیگر این شایعات باعث تخریب وسیع زیستگاه های این جانوران شب زی شده است زیرا بسیاری از افراد برای دستیابی به این ماده افسانه ای به اعماق غارها رفته و محل زندگی این موجودات را برای دستیابی به جیوه خفاش تخریب می کنند.

 

در این رابطه بهتر است بدانید که کودهای خفاش که اعماق غارها و مکان های متروک به دست می آید برای کشاورزی بسیار ارزشمند است اما جیوه خفاش مسئله ای است که توسط دانشمندان و افرادی که در رابطه با این موجودات تحقیق می کنند کاملا تکذیب می شود.

 

وجود خفاش ها برای کنترل حشرات و آفات بسیار مهم است و سازمان محیط زیست در این رابطه به مردم هشدار داده است که از تخریب اکوسیستم این موجودات برای به دست آوردن جیوه خفاش خودداری کنند.

 

با اینحال اجسامی با ظاهری دوکی یا تخم مرغی شکل به عنوان لانه خفاش در فضای مجازی با قیمت های بسیار بالا و حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود. توجه داشته باشید که حتی اگر مایع موجود در اجسام تخم مرغی شکل جیوه باشد شما نباید آن را به صورت خوراکی مصرف کنید زیرا ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد و حتی مرگ آور باشد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید